Jak powinien wyglądać dobrze zaprojektowany szablon na aukcję Allegro?

Ilość wyświetleń artykułu: 286

Czas czytania: 4 minuty

Projekt graficzny - Logo

Sprzedaż na Allegro to jeden z najskuteczniejszych sposobów na to, aby dotrzeć ze swoją ofertą do możliwie najszerszej grupy potencjalnych klientów. Jednak gdy stawiasz na rozwój i przyszłość swojego sklepu internetowego – a nie tylko na suchy i jednorazowy przychód – to samo wystawienie produktów w tej platformie nie będzie pracowało ani dla sklepu, ani dla jego marki. Jak szablony Twoich aukcji na Allegro powinny wyglądać, aby zyskał na tym Twój sklep internetowy?

Traktuj Allegro jako element strategii sprzedaży wielokanałowej

Klient przychodzący z Allegro charakteryzuje się brakiem lojalności względem Twojej marki. Dzieje się tak, ponieważ użytkownicy tego serwisu przeważnie sortują listę ofert po cenie, wybierają najtańszą z tych, które im odpowiadają i na tej podstawie podejmują decyzję zakupową. Dlatego warto wykorzystać ten kanał jako transfer ruchu do sklepu internetowego i do budowania świadomości jego marki. Jak to zrobić?

1. Eksponuj kluczowe elementy wizualne swojej marki

Szablony Twoich aukcji na Allegro powinny być w pełni spójne z identyfikacją wizualną Twojej marki. Dlatego zadbaj o to, aby szablon zawierał Twój logotyp, wykorzystywał ten sam font, tę samą kolorystykę i te same elementy graficzne, z których korzystasz projektując wszelkie kreacje marketingowe. Ten zabieg pozwoli Ci skutecznie budować siatkę skojarzeń z Twoim brandem. Jeżeli prowadząc sprzedaż na Allegro i dobrze obsłużysz swoich klientów, to w momencie kiedy trafią oni na Twój sklep internetowy od razu Ci zaufają, a szansa na sprzedaż w tym kanale znacznie wzrośnie.

2. Zdjęcia, zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia

Zdjęcia to najważniejszy element prezentacji produktu w Internecie. Skoro Twój potencjalny klient nie może zobaczyć produktu na żywo, to musisz mu go zobrazować możliwie najlepiej. Dlatego Twój szablon aukcji na Allegro powinien zwierać kilka zdjęć produktu, które zaprezentują produkt z każdej strony. Szablon musi posiadać zdjęcie główne, które będzie duże i widoczne, dzięki czemu Twój potencjalny klient od razu zorientuje się, że trafił w odpowiednie miejsce, bo znalazł to, czego szukał.

Ponadto wszystkie zdjęcia znajdujące się w szablonie warto oznaczyć znakiem wodnym w postaci logotypu Twojej marki. Po pierwsze – zapobiegniesz kradzieży Twojej własności, jaką są zdjęcia, po drugie – to kolejny dobry sposób na budowanie świadomości marki Twojego sklepu internetowego.

3. Zamieść wszystkie niezbędne informacje, które pomogą Twoim klientom w podjęciu pozytywnej decyzji zakupowej

Aukcje na Allegro należy traktować jak kartę produktową w sklepie internetowym. Dlatego warto w formie korzyści umieścić w niej wszystkie niezbędne informacje dotyczące potencjalnej transakcji. Do takich informacji między innymi należą:

  • dane kontaktowe i godziny, w których Twoje biuro obsługi klienta jest czynne
  • metody dostawy
  • metody płatności
  • czas dostawy
  • informacje o potencjalnym zwrocie
  • informacje o potencjalnej reklamacji
  • tabele rozmiarów w przypadku odzieży i obuwia
  • regulamin zakupów

Jeżeli Twój klient otrzyma tego typu informacje podane na tacy, to jego podatność na Twoją ofertę wzrośnie, ponieważ nie będzie musiał nawiązywać kontaktu tylko w celu ich pozyskania.

4. Produkty powiązane, czyli cross-selling i up-selling

Szablon aukcji na Allegro to również idealne miejsce do tego, aby zaprezentować produkt w lepszej konfiguracji lub produkty komplementarne, czyli takie, które funkcjonalnie uzupełniają ten aktualnie oglądany. Takie odnośniki pozwolą stymulować i zwiększać sprzedaż, ponieważ jeżeli sprzedajesz telewizory, to możesz zaproponować ten sam model, ale z większym ekranem, a jeżeli sprzedasz konsole do gier, to możesz zaproponować akcesoria do konsol. Taka strategia na pewno zwiększy wartość koszyków zakupowych w Twoim e-biznesie.

5. Buduj relacje przy pomocy mediów społecznościowych

Media społecznościowe to dziś podstawowy element w strategii budowania świadomości marki sklepów internetowych. Tak jak kiedyś mówiło się, że “jak nie ma Cię w Google to nie istniejesz”, to dziś śmiało można powiedzieć, że “jak nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz”. Dlatego wykorzystaj wszystkie swoje punkty styku do promowania swoich kanałów social media. W szablonie aukcji na Allegro umieść ikonki i odnośniki do swoich profili społecznościowych, co pozwoli Ci zwiększać bazę fanów i obserwatorów.

Prawidłowo realizowana strategia sprzedaży na Allegro zwiększy Twój udział w rynku

Allegro to nie tylko sprzedaż, ale też bardzo wartościowy punkt styku Twojej marki z Twoimi potencjalnymi klientami. Dlatego zadbaj o to, aby komunikacja prowadzona w tym kanale była skuteczna i niosła za sobą coś więcej, niż tylko chwilowy wzrost sprzedaży.

Wypróbuj Selly bez ryzyka!

Rozpocznij za darmo i ciesz się 14-dniowym okresem próbnym.
Zamów indywidualną szatę graficzną, a otrzymasz 60 dni testowania oprogramowania całkowicie bezpłatnie!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933