Każdy miesiąc to dla nas dużo pracy w zakresie udoskonaleń oprogramowania. Cały zespół pracuje nad tym, by analizować wszystkie przesyłane przez Was pomysły, a następnie wdrażać je stopniowo w zakres funkcjonalności. Ponad 10 lat ciągłych aktualizacji w cenie miesięcznego abonamentu to dla każdego, kto decyduje się na sprzedaż z naszą platformą, ogromna wartość dodana.
Możliwość eksportu kodów kraju do pliku XML dla Google
W module Konfiguracja/Integracje – porównywarki w zakładce Opcje eksportów dodaliśmy możliwość wpisania kodu kraju, który następnie zostanie wyeksportowany do pliku XML dla Google.
Wpisanie danych w powyższe pola spowoduje utworzenie znacznika <g:country> w znaczniku <g:shipping> w pliku XML.
Przykład:
Nowe darmowe szablony graficzne
W module Wygląd/Szablony graficzne bezpłatne dodaliśmy nowe szablony graficzne:
Szablon Standardowy
Szablon Modowy
Szablon Minimalistyczny
Szablon Hurtownia
Szablon Abonamentowy
Dodanie tagów do generowanej sitemapy
Umożliwiliśmy dodawanie konkretnych tagów do wygenerowanej sitemapy.
Menu ASORTYMENT / Tagi -> Edytuj tag
Dodawane są tylko takie, które maja wyłączoną opcję meta noindex:
Tagi pojawiają się w głównej sitemapie.
Za pomocą modułu automatyzacje możesz utworzyć o wyznaczonej godzinie nowe zadanie automatyczne które wygeneruje plik sitemapy.
Dyrektywa Omnibus:
Ze względu na dynamiczny rozwój e-commerce, od 28 maja 2022 roku kraje unijne, w tym Polska, będą musiały wprowadzić nowe rozwiązania oraz przepisy w ramach Dyrektywy Omnibus. Nowe przepisy będą zobowiązywały sprzedawców do nowych rozwiązań w handlu internetowym.
Moduł historii ceny – umożliwia dodanie na karcie produktu najniższej ceny z ostatnich 30 dni. Zarchiwizowaną cenę można dodać ręcznie w edycji produktu, przechodząc do nowej zakładki „Historia ceny” lub automatycznie wykorzystując do tego nowy moduł „Automatyzacje” oraz już gotową automatyzacje „Archiwizuj ceny detaliczne produktów”
Prezentacja sposobu sortowania wyników wyszukiwania – Nowe przepisy wymagają podania na stronie wyników wyszukiwania, sposobu sortowania produktów. Sposób sortowania zmienić można w module Wygląd/Konfiguracja wyglądu
Dodawanie opinii tylko przez zalogowanych klientów – Zgodnie z wprowadzoną dyrektywą opinie dotyczące produktu muszą być dodawane tylko przez zalogowanych klientów, ma to na celu zaprzestanie stosowania nieuczciwych praktyk ze strony sprzedawców, którzy sami mogli wystawiać pozytywne opinie.
Moduł automatyzacji
W panelu administracyjnym dodany został nowy moduł automatyzacji wraz z kilkoma gotowymi już automatyzacjami. Moduł pozwala na zautomatyzowanie czasochłonnych procesów takich jak:
- Archiwizacja cen detalicznych produktów
- Generowanie sitemapy,
- Wygenerowanie oraz wysłanie faktury w Wfirma,
- Ponowne wysłanie linku do płatności (tylko Przelewy 24) czy zmianę statusu zamówienia.
Rozbudowa Integratora XML/CSV
- Dodaliśmy w integratorze plików XML/CSV nowe pole „Poprzedni adres URL”, które pozwala na wgranie przekierowań 301 (opcja bardzo przydatna przy okazji przenoszenia sklepu z innej platformy)
-
- Na liście powiązywania pól w polu cena brutto (Opcje dodatkowe pola: cena.) dodano nowy parametr włącz / wyłącz opcję „do porównywarek” w zależności od ceny brutto i pole input Włącz „do porównywarek” jeśli produkt posiada cenę większą / równą.
Ta funkcjonalność pozwala zaznaczyć lub odznaczyć opcję „do porównywarek” zależnie od ceny określa, które produkty trafią do pliku XML dla porównywarek.
- Na liście powiązywania pól nowe pole integratora: kategoria zmapowana – pozwala na import produktów do identyfikatorów zmapowanych kategorii.
- Na liście powiązywania pól w polu cena brutto (Opcje dodatkowe pola: cena.) dodano nowy parametr włącz / wyłącz opcję „do porównywarek” w zależności od ceny brutto i pole input Włącz „do porównywarek” jeśli produkt posiada cenę większą / równą.
Mapowanie kategorii odbywa się w menu IMPORTY / Indywidualne integracje XML, wybierz dystrybutora następnie przycisk mapowanie kategorii i za pomocą edycji wykonaj mapowanie.
- Dodaliśmy obsługę „przezroczystego tła” w zdjęciach produktów.
Usunęliśmy efekt czarnego tła przy imporcie zdjęć produktów z przezroczystym tłem. Aktualnie tło jest wypełniane kolorem białym.
Rozbudowa przesyłania zamówień ze sklepu do Baselinkera w integracji z api baselinker.com
Rozbudowa o mapowanie produktu pod który zostanie wstawiona wartość rabatu udzielonego w zamówieniu. Produkt taki zostanie wyeksportowany do Baselinkera z zamówieniem jako osobna pozycja z ujemną wartością.
Dodano możliwość obsługi zdjęć w formacie webp dla produktów
Wysyłanie wiadomości z linkiem do generowania nowego hasła
W menu SPRZEDAŻ / Klienci -> edytuj dodano nowe pole checkbox „Wyślij wiadomość z linkiem do generowania nowego hasła” z wymuszeniem wysyłki osobnej wiadomości email po zaznaczeniu i zapisaniu.
W wiadomości znajduje się wygenerowany link bezpośrednio do strony na której klient zmieni hasło, link będzie miał ważność 7 dni.
Szablon wiadomości znajdziesz w menu WYGLĄD / Edytor wiadomości -> Szablony listów. Szablon mail. Wiadomość z linkiem do generowania nowego hasła
Wypisanie klienta z programu lojalnościowego.
W menu SPRZEDAŻ / klienci -> Edytuj dane
Bartłomiej Adamiec
Specjalista ds. rozwoju platformy
W Selly zajmuje się rozwojem platformy, dodatkowo odpowiada za proces migracji sklepów z innych platform. Pomaga również swoim klientom rozwijać sprzedaż na Allegro. Prywatnie mąż, ojciec dwójki dzieci i pasjonat piłki nożnej.