Każdy miesiąc to dla nas dużo pracy w zakresie udoskonaleń oprogramowania. Cały zespół pracuje nad tym, by analizować wszystkie przesyłane przez Was pomysły, a następnie wdrażać je stopniowo w zakres funkcjonalności. Ponad 10 lat ciągłych aktualizacji w cenie miesięcznego abonamentu to dla każdego, kto decyduje się na sprzedaż z naszą platformą, ogromna wartość dodana.
Migrator danych z Shoper i Prestashop 1.6
Stworzyliśmy migrator danych z platform Shoper i Prestashop, umożliwiający migrację z poprzedniego sklepu za pomocą kilku kliknięć. Moduł dostępny jest w każdym planie abonamentowym, a więc pozwala na przeniesienie sklepów na różnym etapie rozwoju.
Stworzyliśmy instrukcję, w której opisaliśmy jak krok po kroku wykonać migrację.
Instrukcja migracji Prestashop 1.6
Ważna zmiana w breadcrumbs
Według wytycznych Google dotyczących pozycjonowania (SEO), zmieniliśmy sposób wyświetlania ostatniego elementu tzw. okruszków (breadcrumbs), tak by nie zawierał linku.
Okruszki (breadcrumbs) karty produktowej mogą mieć włączone pokazywanie w ostatniej sekcji nazwy produktu (bez linku):
Konfiguracja/Konfiguracja podstawowa -> Pozycjonowanie
W blogu ostatni element okruszka zawiera nazwę artykułu (bez linku):
Możliwość zdefiniowania prefiksu stosowanego w adresie strony produktów danego producenta
W module Konfiguracja/Konfiguracja podstawowa w sekcji Pozycjonowanie dodaliśmy możliwość zdefiniowania prefiksu stosowanego w adresie strony produktów danego producenta.
Przykład:
Domyślnym prefiksem jest fraza „sklep” i jest ona wyświetlana w pasku adresu strony po nazwie domeny.
Po zmianie prefiksu na „producent” w sekcji pozycjonowanie, zmianie ulegnie również link prowadzący do strony z produktami producenta.
*System dopuszcza tylko małe litery łacińskie (nie można wstawić cyfr i znaków specjalnych).
Możliwość zmiany działania pola Meta description w konfiguracji parametrów pozycjonowania
W module Konfiguracja/Konfiguracja podstawowa w sekcji Pozycjonowanie dodaliśmy możliwość wyboru czy zdefiniowany w tej sekcji meta opis dla produktów, ma być doklejany automatycznie w momencie gdy w produkcie wypełnione jest pole Meta description.
Unikalne nagłówki H1 na stronach kategorii
Druga strona kategorii i każda kolejna w nagłówku H1 posiada numer strony, identycznie jak meta title. Powoduje to większą unikalność nagłówków H1. Dodaliśmy możliwość wyboru czy numery kolejnych podstron mają być dodawane do nagłówka H1.
Konfiguracja/Konfiguracja podstawowa -> Pozycjonowanie
Rozbudowa parametrów SEO bloga
- Dodaliśmy możliwość zdefiniowania znacznika meta title niezależnego od tytułu wpisu
-
W konfiguracji podstawowej dodaliśmy możliwość zdefiniowania znacznika meta title dla strony głównej bloga
- W edycji kategorii bloga, dodaliśmy możliwość wprowadzania opisów kategorii może to pomóc w jego promowaniu, jak i poprawieniu oceny całej strony. Opis wyświetlany będzie nad listą wpisów blogowych.
- Przekierowania 301 w stronach informacyjnych
Strony informacyjne mogą mieć dowolny adres htaccess, te dowolne adresy przy poprawnym powinny kierować na adres poprawny: https://demo.selly.pl/kontakt,p1.html
Rozdzielenie tematów zgłoszeń
Aby usprawnić komunikację i przyspieszyć obsługę zgłoszeń z panelu administracyjnego sklepu rozdzieliliśmy tematy zgłoszeń pomiędzy poszczególne działy w naszej firmie.
Czyszczenie bazy danych w okresie testowym
Dla sklepów w okresie testowym dodaliśmy możliwość wyczyszczenia bazy danych sklepu testowego za pomocą jednego kliknięcia.
Narzędzia/Czyszczenie bazy danych
Rozbudowa Integratora XML/CSV o możliwość przekierowania kategorii
W Integratorze XML/CSV dodaliśmy możliwość utworzenia przekierowań adresów URL kategorii. Ta funkcja przydatna jest momencie przenoszenia bazy danych sklepu z innej platformy na Selly, podczas dodawania kategorii w sklepie integrator automatycznie utworzy przekierowania 301 na nowe adresy.
Możliwość aktualizacji cen produktu według wybranych warunków
W module integratora, przy edycji ustawień pola powiązania „Cena brutto” dodaliśmy możliwość wyboru warunku, na podstawie którego ma być zaktualizowana cena brutto produktu.Do wyboru są cztery warunki:
- Niższa – wybór tego warunku, oznacza że jeżeli cena w pliku CSV/XML jest niższa od aktualnej ceny brutto produktu w sklepie, to zostanie ona zaktualizowana.
- Wyższa – wybór tego warunku, oznacza że jeżeli cena w pliku CSV/XML jest wyższa od aktualnej ceny brutto produktu w sklepie, to zostanie ona zaktualizowana.
- Zawsze aktualizuj cenę – wybór tego warunku, oznacza, że cena brutto zawsze będzie aktualizowana.
- Nigdy nie aktualizuj ceny – wybór tego warunku, oznacza, że cena brutto nie będzie aktualizowana.
Możliwość wgrywania etykiet energetycznych
Zgodnie z wymogami Unii Europejskiej dodaliśmy możliwość wgrywania etykiet energetycznych na karcie produktu, który wymaga pokazania wspomnianej etykiety. Jest to moduł do dodatkowego zaprogramowania dostępny w planach abonamentowych Selly Pro 1,Selly Pro 2 oraz Selly Enterprise. Zamówienie tej funkcjonalności można zgłosić za pośrednictwem modułu Konto/Zgłoszenia.
Przykład działania modułu:
Po zaprogramowaniu modułu w naszym sklepie, w edycji produktu pojawi się nowa sekcja Klasa energetyczna.
Aby dodać klasę energetyczną na karcie produktu, należy wybrać odpowiednią klasę z rozwijanej listy Klasa energetyczna, następnie dodać etykietę energetyczną za pomocą przycisku „Wybierz obraz” w polu Etykieta energetyczna (obraz można wybrać z katalogu img na serwerze, lub dodać bezpośrednio z dysku na naszym urządzeniu), ostatnim elementem, ostatnim elementem jest karta informacyjna produktu i podobnie jak w przypadku etykiety energetycznej możemy wybrać plik spośród tych, które znajdują się na serwerze lub dodać plik z dysku naszego urządzenia.
Finalnie na karcie produktu pojawią się skonfigurowane przez informacje o klasie energetycznej danego produktu. Po najechaniu na ikonkę klasy energetycznej wyświetlona zostanie pełna etykieta.
Nowa podstrona dotycząca dedykowanych rozszerzeń dla sklepów w planach Pro
Stworzyliśmy nową podstronę na której opisane zostały korzyści wynikające z posiadania plany Pro w Selly, oraz możliwości z tym związane takie jak indywidualnie programowane moduły, które usprawnią sprzedaż oferowanych produktów.
Chcesz poznać więcej szczegółów dotyczących dedykowanych rozszerzeń w planach PRO?
Nowe parametry w integracji z Baselinkerem
W module Konfiguracja/Integracje-opcje dodatkowe w sekcji poświęconej integracji z Baselinkerem, dodaliśmy możliwość przesłania parametrów czas dostawy oraz nazwa producenta do atrybutów zamówionych produktów.
Bartłomiej Adamiec
Specjalista ds. rozwoju platformy
W Selly zajmuje się rozwojem platformy, dodatkowo odpowiada za proces migracji sklepów z innych platform. Pomaga również swoim klientom rozwijać sprzedaż na Allegro. Prywatnie mąż, ojciec dwójki dzieci i pasjonat piłki nożnej.