Kategorie

Wywołanie automatyzacji z przycisku – Lista zdarzeń własnych

Wywołanie automatyzacji z przycisku pozwala na utworzenie dowolnego procesu składającego się z dostępnych akcji automatycznych. Za pomocą przycisku, wyświetlanego w edycji zamówienia możemy jednym kliknięciem wystawić fakturę, wystawić list przewozowy, wydrukować fakturę oraz list przewozowy i zmienić status zamówienia.

Konfiguracja przykładowego scenariusza komplementacji zamówienia

Scenariusz opisany poniżej pozwoli nam jednym kliknięciem przycisk, zmienić status zamówienia z „Zaksięgowana wpłata na koncie” na „Gotowe do odbioru”, wystawić i wydrukować fakturę w Wfirma.pl, utworzyć i wydrukować etykietę UPS.

  1.  Utworzenie zdarzenia Przycisk automatyzacji w zamówieniu.
    Uzupełniamy nazwę naszego zdarzenia ( wpisana w tym polu nazwa, będzie wyświetlana na przycisku w karcie zamówienia) oraz wybieramy zdarzenie Przycisk automatyzacji w zamówieniu. W polu „Wykonaj akcje bez dodawania do kolejki zaznaczamy Tak. Następnie wybieramy akcję Zmień status zamówienia i definiujemy docelową zmianę statusu, w naszym scenariuszu Gotowe do odbioru” Ostatnia rzecz to zaznaczenie checkbox ze statusem, dla którego akcja automatyczna w momencie jej uruchomienia ma się wykonać (Zaksięgowana wpłata na koncie). Zapisujemy.
    Przycisk automatyzacjiPo zapisaniu zmian wracamy do automatyzacji zadań. Możemy zaobserwować, że na liście zdarzeń znajduje się nasze nowo dodane zdarzenie o nazwę Komplementacja zamówienia. Teraz naszym zadaniem będzie dodawanie kolejnych zadań do naszego zdarzenia. W tym celu klikamy w przycisk Dodaj zadanie w zdarzeniu.
  2. Dodanie zadania  Wystawienia faktury w Wfirma.pl
    Wybieramy zdarzenie Zmieniono status zamówienia oraz zaznaczamy checkbox, dla jakiego statusu zdarzenie ma się uruchomić – Gotowe do odbioru. Wybieramy akcje Wystaw dokument sprzedaży w wFirma.pl i ustawiamy typ wystawionego dokumentu – faktura VAT. Zapisujemy, wracamy do automatyzacji zadań i ponownie dodajemy nowe zadanie w zdarzeniu.
  3. Dodanie zadania Wydrukuj dokument sprzedaży wFirma.pl w PrintNode
    Do poprawnego wywołania akcji potrzebne będzie poprawne skonfigurowanie integracji PrintNode – https://www.selly.pl/baza-wiedzy/integracje/integracja-z-printnode/Wybieramy zdarzenie Utworzono fakturę w wFirma.pl, następnie wybieramy akcje
    Wydrukuj dokument sprzedaży z wFrima.pl w PrintNode

  4. Dodanie zadania Utwórz etykiete UPS
    Wybieramy zdarzenie Zmieniono status zamówienia oraz zaznaczamy checkboxem, dla jakiego statusu zdarzenie ma się uruchomić – Gotowe do odbioru. Następnie wybieramy akcje Utwórz etykietę UPS oraz definiujemy dodatkowe ustawienia akcji w zależności od własnych preferencji. Zapisujemy, wracamy do automatyzacji zadań i ponownie dodajemy nowe zadanie w zdarzeniu.
  5. Dodanie zadania Wydrukuj dokument przewozowy UPS w PrintNode
    Do poprawnego wywołania akcji potrzebne będzie poprawne skonfigurowanie integracji PrinNode – https://www.selly.pl/baza-wiedzy/integracje/integracja-z-printnode/Wybieramy zdarzenie Utworzono etykietę UPS oraz wybieramy akcję Wydrukuj dokument przewozowy UPS w PrintNode. Zapisujemy i przechodzimy do automatyzacji zadań.
    W automatyzacjach zadań widzimy nasze kompletne zdarzenie, pozostaje nam nic innego jak przetestować sekwencje zdarzeń.
  6. Przechodzimy do edycji zamówienia, w którym to wywołujemy naszą akcję przyciskiem Komplementacja zamówienia Automatyzacja została poprawnie wywołana. Status zamówienia został zmieniony z „Zaksięgowana wpłata na koncie” na „Gotowe do odbioru”, wystawiona została i wydrukowana faktura w wFirma.pl oraz utworzyła się i wydrukowała etykieta UPS.

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933