Konto Klienta – jak zarządzać?
Dzięki rejestracji konta klient ma możliwość zapisania danych teleadresowych na kolejne zakupy, może dokonać zwrotu bądź reklamacji bezpośrednio ze swojego panelu, otrzymać rabaty lub indywidualne ceny (nadawane przez administratora sklepu).
Rejestracja klienta
Po prawidłowym wypełnieniu formularza rejestracyjnego na podany adres e-mail zostanie przesłany link potwierdzający założenie konta.
W zakładce Konfiguracja>konfiguracja podstawowa możesz zaznaczyć pole: Czy założone konto jest od razu aktywne?
Wówczas każde nowo założone konto będzie od razu aktywne, bez konieczności potwierdzenia przez link aktywacyjny,
Zarządzanie kontem klienta w panelu sklepu Selly
W zakładce Sprzedaż > klienci widoczne są wszystkie utworzone konta klientów ( konta zarejestrowane oraz konta automatycznie utworzone).
🟠Konta automatycznie utworzone (login auto) – to konta, które zostały utworzone w wyniku złożenia zamówienia przez klienta bez wcześniejszego zakładania konta lub logowania. Na takie konto klient nie ma możliwości zalogowania. Takie konta są automatycznie nieaktywne.
W edycji wybranego klienta, w sekcji „Konto”, jeśli wartość w polu „Login” zaczyna się od „auto”, oznacza to, że konto zostało automatycznie utworzone podczas składania zamówienia.
Istnieje sposób na przekształcenie kont automatycznych na konta zarejestrowane z możliwością zalogowania przez klienta. Pokazujemy ten proces w wideo poniżej:
🟠Konta klientów zarejestrowanych – to konta zarejestrowanych klientów utworzone przez formularz lub funkcję w koszyku „
Oznaczenia:
Konto aktywne – jeśli w konfiguracji podstawowej zaznaczymy opcje TAK – Czy założone konto jest od razu aktywne? To konta klientów będą automatycznie aktywowane.
Konto nieaktywne – jeśli w konfiguracji podstawowej zaznaczymy opcje NIE – Czy założone konto jest od razu aktywne? To klient będzie musiał potwierdzić rejestracje klikając w link, który przyjdzie w wiadomości na skrzynkę e-mail.
Konto zablokowane – oznacza, że klient podczas logowania wpisał czterokrotnie błędnie hasło. Klient otrzyma następujący komunikat:
Należy w takim wypadku ręcznie odblokować klientowi konto klikając w przycisk „Odblokuj konto”. Po odblokowaniu konta klient powinien skorzystać z opcji przypomnienia hasła.
🟠Konta z loginem anonim – Login ’anonim’ oznacza, że klient samodzielnie usunął rejestrację z poziomu swojego konta.
Możesz zarządzać każdym kontem edytując dane, nadając rabaty lub indywidualne ceny w zakładkach:
Zobacz również : ustawienie indywidualnych cen dla klienta