Reklama w wyszukiwarce Google, czyli linki sponsorowane AdWords to jedno z podstawowych źródeł pozyskiwania świeżego i wartościowego ruchu dla sklepu internetowego. Połączenie kampanii AdWords i naturalnego pozycjonowania sklepu, czyli SEO daje niezwykle dobre rezultaty sprzedażowe, ale też skutecznie otwiera ścieżkę Twojego klienta, którego następnie możesz aktywizować przez remarketing, e-mail marketing, marketing automation czy media społecznościowe.
Na co zwrócić uwagę i jakich działań się podjąć przy projektowaniu kampanii Google AdWords dla sklepu internetowego?
Integracja konta Google AdWords z Google Analytics
Niezwykle istotnym elementem podczas pracy z kampaniami Google AdWords jest połączenie ich z najbardziej znanym narzędziem do analityki internetowej, czyli Google Analytics. Dzięki takiej integracji w Twoich statystykach pojawią się wszystkie dane z kampanii AdWords, co pozwoli Ci na generowanie wartościowych raportów, które pokażą Ci:
- jaki udział w sprzedaży mają Twoje kampanie Google AdWords,
- jaki wpływ na ścieżki wielokanałowe mają Twoje kampanie Google AdWords, czyli z jakimi źródłami ruchu korelują,
- które wyszukiwane przez Twoich klientów słowa kluczowe sprzedają najlepiej,
- które produkty najlepiej sprzedają się dzięki kampaniom Google AdWords,
- wiele innych…
Import celów (goli) z Google Analytics do Google AdWords
Cele to jeden z pierwszych elementów, które należy skonfigurować uruchamiając Google Analytics dla swojego sklepu internetowego. Oczywiście GA posiada moduł e-commerce, który wykazuje dokładny przychód, skuteczność sprzedawanych produktów i skuteczność samej sprzedaży, transakcje czy czas do zakupu, liczony od pierwszej wizyty w sklepie. Jednak sklep internetowy w ścieżce klienta (droga od pierwszej wizyty do zakupu) realizuje jeszcze cele niesprzedażowe, takie jak wysłanie formularza kontaktowego, zapisanie się na listę adresową (mailową) czy dodanie produktów do przechowalni. Te wszystkie elementy należy traktować jako mikrokonwersje, które są kluczowe w procesie sprzedaży, bo często bywa tak, że gdyby nie występowały, to finalnie nie doszłoby do transakcji, np. potencjalny klient zapisuje się na listę adresową, dostaje Twoje maile, które przekonują go do zakupu. Dlatego mierz te mikrokonwersje za pomocą celów w Google Analytics, ponieważ wiele z nich na pewno generują Twoje kampanie Google AdWords, a więc ten kanał pozyskiwania ruchu bierze udział w sprzedaży, pomimo, że nie sprzedaje bezpośrednio.
Optymalizacja kampanii Google AdWords dla sklepu internetowego
Uruchomienie kampanii linków sponsorowanych Google AdWords to dopiero połowa pracy, ponieważ druga połowa to ciągła optymalizacja, dzięki której Twoje wyniki sprzedażowe będą coraz lepsze. Jak optymalizować kampanię, aby osiągała możliwie najlepsze wyniki?
- wykluczaj niewartościowe wyszukiwane hasła – słowa kluczowe działające w oparciu o dopasowanie przybliżone lub do wyrażenia generują często ruch przychodzący z niewartościowych fraz, dlatego nieustannie należy je wykluczać,
- dodawaj wartościowe wyszukiwane hasła – słowa kluczowe działające w oparciu o dopasowanie przybliżone lub do wyrażenia potrafią dostarczyć dużo informacji o tym, co Twoi potencjalni klienci faktycznie wpisują w wyszukiwarkę Google, dlatego jeżeli na liście wyszukiwanych haseł znajdziesz wartościowe frazy, które generują konwersje, to dodaj je do swojej kampanii w dopasowaniu ścisłym,
- optymalizuj po dniu tygodnia i porze dnia – często bywa tak, że określona grupa docelowa najbardziej podatna na ofertę jest w określonych dniach tygodniach i o określonych porach dnia, dlatego warto podbić stawki o 10-15% w najlepiej konwertujących okresach,
- przeprowadzaj testy a/b na treściach reklam – zawsze projektuj przynajmniej dwie wersje każdej reklamy w Google AdWords, a następnie wyłączaj tę, która gorzej konwertuje lub jest droższa, a następnie na jej podstawie zaprojektuj kolejną reklamę i ponów testy a/b; zawsze testuj jeden element reklamy.
W razie potrzeby oddaj prowadzenie kampanii Google AdWords w ręce profesjonalistów
Jeżeli nie masz czasu, zasobów ludzkich lub po prostu nie radzisz sobie z prowadzeniem kampanii Google AdWords dla swojego sklepu internetowego, to możesz oddelegować ten zakres obowiązków i tylko cieszyć się wynikami.