Integracja płatności Autopay
Zintegrowane płatności Autopay w kilku słowach to przede wszystkim bezpieczeństwo, automatyzacja, bardzo niska prowizja, brak papierowych umów i technicznych konfiguracji.
Z wszystkimi zaletami płatności Autopay zapoznaj się na naszej stronie.
Jak uruchomić płatności Autopay?
- Zarejestruj serwis. W panelu sklepu w menu KONFIGURACJA / Formy płatności wejdź do edycji płatności „Szybkie płatności internetowe” (id=29). W sekcji KONFIGURACJA wybierz link „Rejestracja serwisu”. Większość pól będziesz miał już wypełnione.
- Zapisz dane i wykonaj przelew weryfikacyjny. Przelew z konta firmowego wykonasz przez Płatności Online Autopay od razu po wysłaniu formularza rejestracji.
Ważne! po zapisaniu danych w formularzu nie będą od razu widoczne.
- Dodaj w regulaminie sklepu punkt: Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A.
- Dodaj logo Autopay. Na podstronie informacyjnej „Formy płatności” dodaj logo: img/layout/payments/payment_logo_29.png. Logo umieścić przed edytor wizualny klikając w ikonkę „Wstaw obrazek”.
- Aktywuj kanały płatności. Po otrzymaniu akceptacji rejestracji powróć do edycji płatności i wejdź do menu „Kanały płatności”. Domyślnie aktywowane zostaną wszystkie kanały. Możesz wyłączyć wybrane kanały lub zmienić im kolejność. Aktywuj główną formę płatności w sklepie
Czy mogę uruchomić płatności w okresie testowym?
Zalecamy uruchomić płatności Płatności Autopay po podłączeniu domeny docelowej i certyfikatu SSL. Weryfikacja firmy trwa do 3 godzin.
Jak aktywować płatności po podłączeniu domeny docelowej lub zmianie domeny?
Po podłączeniu domeny docelowej zmień adres serwisu na nową domenę. W tym celu przejdź do menu KONFIGURACJA / Formy płatności / edytuj płatność Autopay i w sekcji Konfiguracja kliknij na link: Zmiana danych:
W otwartym formularzu zmień pole Adres URL serwisu:
Zapisz zmiany i w komunikacie na górze strony kliknij link WERYFIKACJA, aby wykonać przelew weryfikacyjny:
Jeśli nie uda się wykonać przelewu od razu, kliknij później w zielony button WERYFIKACJA ZMIANY DANYCH SERWISU, który jest widoczny nad sekcją „Dane serwisu” (po prawej stronie).
Najczęściej zadawane pytania:
- Ile trwa aktywacja płatności?
Po wykonaniu przelewu weryfikacyjnego przeważnie Autopay aktywuje płatności w 3 godziny. Aktywacja kanału płatności kartą kredytową trwa nieco dłużej – do kilkunastu dni. - Dlaczego nie mogę uruchomić płatności w sklepie?
Jeśli otrzymałeś maila z pozytywną weryfikacją Autopay zaloguj się ponownie do panelu, wybierz edycję formy płatności Autopay i wejdź do menu „Kanały płatności”. Domyślnie zaznaczone zostaną wszystkie kanały. Teraz będziesz mógł włączyć główną formę płatności w sklepie. - Podczas rejestracji nie wiem co wpisać do sekcji „Beneficjent”.
Beneficjent to osoba reprezentująca firmę. Prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą wybierz „Właściciel” i podaj dane osobowe na kogo zarejestrowana jest firma. - Z kim kontaktować się w sprawie aktywacji lub późniejszej obsługi?
Autopay przyjmuje od Państwa zgłoszenia pod adresem: platnosci@autopay.pl - Jak uruchomić dodatkowe kanały płatności?
Aby uruchomić dodatkowe kanały płatności np. płatności kartami płatniczymi lub Smartney (płatności odroczone) prosimy o kontakt bezpośrednio z Autopay – platnosci@autopay.pl