Integracja z Baselinker
Integracja platformy sklepów Selly z systemem Baselinker umożliwia wystawianie produktów do sprzedaży na ponad 100 marketplace’ach oraz usprawnia pracę nad zamówieniami z różnych źródeł jednocześnie.
Selly także posiada wbudowane automatyzacje w panelu, które pozwalają na zautomatyzowanie:
- generowania listów przewozowych kurierów
- wystawiania i wysyłania faktur do klientów
- codziennych powtarzalnych zadań
- komunikacji z zewnętrznymi systemami przez webhooki
- czasowych zmian cen na produkty.
Dwustronna Integracja Baselinker <-> Selly obsługuje funkcje:
Strona: Selly → Baselinker
• Eksport kategorii do Baselinker
• Eksport produktów wraz z wariantami do Baselinker
• Automatyczna aktualizacja stanów magazynowych, cen produktów i wariantów do Baselinker
(wywołuje to Baselinker)
• Eksport zamówień do Baselinker
• Pobranie i mapowanie zdefiniowanych w sklepie statusów zamówień, form płatności i dostaw w
celu zmapowania ich z formami w Baselinker
Strona: Baselinker → Selly
• Eksportowanie kategorii do sklepu
• Eksport produktów (pojedynczo i masowo) do sklepu
• Eksportowanie zamówień do sklepu z jednoczesną aktualizacją ilości produktów w
magazynach sklepu.
• Automatyczna aktualizacja stanów magazynowych w sklepie
• Automatyczna aktualizacja cen w sklepie
• Aktualizacja statusów zamówień w sklepie
• Automatyczne przenoszenie numerów listów przewozowych do sklepu dla paczek utworzonych
w systemie Baselinker
• Eksport zamówień z Baselinker do sklepu z jednoczesną aktualizacją ilości produktów w
magazynach sklepu
Zobacz równiez : Eksport produktów z Basellinker do sklepu
Uruchomienie i konfiguracja integracji:
- W panelu Baselinker w menu INTEGRACJE kliknij na przycisk DODAJ INTEGRACJĘ.
– W sekcji SKLEPY wybierz rodzaj oprogramowania: SELLY
– Zdefiniuj nazwę wyświetlaną oraz podaj pełny adres URL do webserwisu w formacie: https://adres-sklepu.pl/baselinker/
– Skopiuj do schowka wygenerowany ciąg znaków z pola: Hasło komunikacji - Przejdź do panelu sklepu i w menu KONFIGURACJA / Integracja – Opcje Dodatkowe wpisz w polu „Hasło dla webserwisu Baselinker” skopiowane hasło i zapisz zmiany.
- Wróć do panelu Baselinker i zapisz dodawanie nowego sklepu.
- W zakładce POŁĄCZENIE przetestuj poprawność połączenia.
6. W zakładce ZAMÓWIENIA włącz pobieranie zamówień ze sklepu:
7. W zakładce PRODUKTY zdefiniuj wzór linku do produktu, wg szablonu: https://adres-sklepu.pl/[product_name],id[product_id].html
8. W zakładce STATUSY włącz przekazywanie statusów i zmapuj je między systemami:
9. W zakładce WYSYŁKI włącz przekazywanie numerów paczek do zamówień w sklepie:
10. W zakładce PŁATNOŚCI zmapuj dostępne formy płatności w sklepie:
11. Upewnij się, czy w sklepie, w edycji każdej formy dostawy zaznaczony został kraj dostawy. Sekcja Dostępne kraje:
Automatyczne pobieranie zamówień – usprawnienia w e commerce dla sprzedawców
Odpowiednia integracja z systemem Baselinker umożliwia sprzedawcom automatyczne pobieranie zamówień ze sklepu internetowego i innych miejsc, w których odbywa się sprzedaż. Dzięki temu sprzedaż w internecie i skalowanie jej w długiej perspektywie czasu może być w coraz większym stopniu zautomatyzowane.
Jeśli posiadasz sklep dodatkowy (multisklep), zmapuj pole źródło zamówienia, aby móc rozróżnić, z którego sklepu pochodzi zamówienie. Przejdź do zakładki Zamówienia / Ustawienia / Pole dodatkowe. Edytuj pole, w którym chcesz przekazywać tę informację, ważne, aby typ pola ustawiony był jako „Pole tekstowe”.
Odczytaj wartość ID pola i skopiuj go. Następnie przejdź do panelu sklepu Konfiguracja / Integracje dodatkowe / Baselinker o wklej wartość do pola „Źródło zamówienia”
Zobacz także: wbudowane automatyzacje w sklepie Selly.