Sklep na Facebooku – Dlaczego warto?

Ilość wyświetleń artykułu: 180

Czas czytania: 6 minut

sklep na Facebooku selly

Sklep na Facebooku potrafi zostać doskonałym motorem reklam i sprzedaży w sklepie internetowym. Funkcja ta przydaje się nie tylko, gdy chcemy oznaczyć produkty na zdjęciach w galerii. Umożliwia także znacznie prostsze kierowanie użytkowników do witryny i tworzenie reklam katalogów opartych o remarketing. Możliwości jest wiele, lecz aby z nich skorzystać, musimy dodać produkty na Facebooku i nauczyć się korzystać z funkcji. 

Sklep na Facebooku – Jakie są korzyści z faktu posiadania? 

Wielu sprzedawców, szczególnie na początku swojej drogi w branży ecommerce, podchodzi nieco sceptycznie do sklepu na Facebooku. Pytają o to, jakie korzyści będą z tego mieli, ile to kosztuje i jak wykorzystać posiadanie katalogów w portalu do reklam sklepu. Nic dziwnego, że podobne pytania się pojawiają, gdyż każde podejmowane działanie powinno mieć pewien cel i szanse zwiększenie przewagi rynkowej firmy. Własny katalog lub wiele katalogów na Facebooku to między innymi:

  • możliwość oznaczania produktów bezpośrednio na zdjęciach (na podobnych zasadach, jak podczas oznaczania osób),
  • opcja bezpośredniego przejścia do sklepu internetowego lub wysłania wiadomości z zapytaniem zaraz po kliknięciu w produkt,
  • możliwość zaprezentowania całego asortymentu sklepu w jednym miejscu bez konieczności wchodzenia do sklepu, dzięki czemu potencjalny klient nie musi domyślać się zakresu oferty,
  • opcja tworzenia reklam katalogowych, które wyświetlają użytkownikom produkty, które w określonym czasie w przeszłości oglądali (za pomocą remarketingu).

Wszystkie powyższe opcje w parze z kilkoma innymi dostępne są zupełnie za darmo. Samo założenie sklepu na Facebooku i dodanie produktów wymaga jedynie czasu, kompetencji i dobrych chęć. Zapłacisz dopiero za reklamę, jeżeli na danym etapie działalności uznasz, że to dobra inwestycja i warto to wykorzystać. 

Serwis zadbał, aby odpowiednio wszystko zaplanować i dać możliwość intuicyjnego ustawienia wszelkich opcji. Przejdziemy przez cały proces krok po kroku, dzięki czemu dowiesz się, jak wykorzystać możliwości w swoim sklepie internetowym.

Jak dodać sklep internetowy na Facebooku na swoim Fanpage firmowym? 

Dodanie modułu sklepu do swojego Fanpage jest wyjątkowo proste. Niekiedy możesz mieć z tym mały problem, gdyż zdarza się, że tworząc stronę firmową ustawiłeś nieprawidłowy szablon, który nie posiada wspomnianej zakładki. Problem ten łatwo da się naprawić ustawiając inny szablon, chociażby ten podstawowy. Następnie wystarczy odszukać moduł sklep i określić, w którym miejscu będzie on miał się znajdować. 

Wszystko powinno być do zrobienia właśnie w tym miejscu:

sklep na Facebooku, sprzedaż na Facebooku

Jeżeli udało Ci się odnaleźć kartę sklepu, dodaj ją do swojej strony na Facebooku.

dodawanie produktów na Facebooku

Przejdźmy do konkretnych informacji na temat początkowej konfiguracji modułu. Pierwszy krok za nami. Właśnie stałeś się posiadaczem sklepu na Facebooku. Sprawmy więc, aby coś się w nim pojawiło. 

Krok 2 – Wybierz metodę płatności 

Jeżeli chciałbyś, aby Twój sklep na Facebooku zaczął spełniać swoje działanie, powinieneś wybrać preferowaną metodę płatności. Konieczne będzie również zaakceptowanie regulaminu. Możesz przed zaznaczeniem przeczytać jego poszczególne punkty, aby być pewnym słuszności swojej decyzji.

Wybór metod płatności obecnie w Polsce wygląda w ten sposób: 

  • Transakcja zakupu w innej witrynie – To opcja umożliwiająca Ci dodanie do każdego produktu linku. Link ten według zamysłu ma kierować do sklepu internetowego, gdzie użytkownik może dokonać zakupu. Sprawi to, że bez zbędnych formalności, gdy zainteresujesz konsumenta swoją ofertą, kliknie on przycisk, przejdzie do sklepu i tam zapłaci preferowaną formą płatności. To szybkie, wygodne i nieangażujące. 
  • Wiadomość w sprawie kupna – Opcja, z której zazwyczaj korzystają jedynie osoby, które jeszcze nie posiadają sklepu internetowego. Polega na tym, że zamiast przejść do witryny, użytkownik ze sklepu na Facebooku trafia do messengera, gdzie może sfinalizować transakcje. Wymaga to od niego napisania kilku wiadomości, wymiana spostrzeżeń ze sprzedawcą i ustalenia szczegółów, co razem wzięte może pochłaniać ogromną ilość czasu. Finalnie ze względu właśnie na te czynniki to niezbyt popularna opcja i nieefektywna, lecz w niektórych branżach mająca szanse powodzenia. 

Krok 3 – Waluta sklepu 

Jeżeli doszedłeś do tego punktu, powoli zbliżamy się do końca. To moment, w którym powinieneś ustawić walutę sklepu. Najpopularniejszą w naszym kraju walutą są złotówki. Później będziesz wpisywał ceny, lecz walutę wpisać powinieneś już na tym etapie. Robiąc to zakończysz swoją konfigurację. Teraz pozostaje już tylko dodawać produkty i korzystać z możliwości, które oferuje moduł. =

Dodawanie produktów w sklepie na Facebooku 

Dodawanie produktów w sklepie na Facebooku również nie powinno sprawić Tobie kłopotu. Możesz zrobić to na kilka sposobów. Jeżeli posiadasz sklep wykorzystujący oprogramowanie SaaS selly, wystarczy, że będziesz postępował według stworzonej przez nas instrukcji. Robiąc wszystko według zalecanej przez nas kolejności masz pewność, że po chwili będziesz mógł korzystać z pełnej funkcjonalności sklepu na Facebooku praktycznie bez wysiłku. To bardzo przydatna funkcja szczególnie w przypadku, gdy produktów i opisów w sklepie jest dużo. Dodawanie ich na stronie firmowej na fb zajęłoby całą wieczność. Integracja skraca cały proces do kilku kliknięć. 

Kolejną opcją, gdy jeszcze nie korzystasz z naszej platformy do tworzenia sklepów internetowych, jest ręczne dodanie produktów. To prosty i szybki sposób, gdy Twoja oferta kończy się na kilku produktach. Problem pojawia się, gdy jest ich kilkanaście lub kilkadziesiąt. Wtedy zaczynasz potrzebować znacznie więcej czasu, gdyż dodanie produktu to kilka kliknięć. Warto wspomnieć też o opisach, które należy skopiować z innego źródła lub napisać na własną rękę zupełnie od nowa. 

Najlepsza sytuacja to taka, gdy opisy w sklepie tego rodzaju nie są skopiowane z naszej witryny docelowej. Może to bowiem nieco osłabić jej moc i pozycje na wartościowe słowa kluczowe w wyszukiwarce. Dbając o unikalne opisy z czasem mamy większe szanse na sukces. 

Dobrej jakości zdjęcia również pomogą. Jeżeli dodajesz produkty za pomocą integracji z platformą do tworzenia sklepów internetowych, powinny zgrać się automatycznie. Podejrzewamy też, że w takiej sytuacji już wcześniej zadbano o dobrej jakości materiały graficzne, przy tworzeniu sklepu. W innej sytuacji należy pamiętać, aby zdjęcia zachęcały zostały dodane w odpowiednim formacie. 

Tworzenie katalogów, reklam i oznaczanie produktów na zdjęciach 

Tym sposobem dotarliśmy do końca poradnika pomagającego w tworzeniu sklepu na Facebooku. Wszystkie zagadnienia postaraliśmy się wytłumaczyć w taki sposób, aby nawet osoba bez doświadczenia mogła swobodnie i bez problemów przejść przez proces. Jeżeli wcześniej postępowałeś zgodnie z instrukcją, to pora na wykorzystywanie wszelkich możliwości modułu. 

Możesz oznaczać produkty na dodanych przez siebie z konta firmowego zdjęciach. Nawet tych wrzuconych w przeszłości. Wystarczy, że wejdziesz w konkretne zdjęcie, klikniesz “oznacz produkt” i wybierzesz ten, który finalnie ma się znaleźć na fotce. Podobnie, jak przy oznaczaniu swoich znajomych na profilu prywatnym. Budowanie zaawansowanych reklam opartych o katalogi i dzielenie produktów na kolekcje też od teraz jest w Twoim zasięgu. Nauka tego rodzaju działań jednak wymaga nieco więcej czasu. Mamy jednak nadzieję, że podczas rozwijania marki w branży ecommerce już niedługo przyjdzie na nie czas ze względu na wzrost firmy. Wtedy będziesz mógł nauczyć się ich na własną rękę korzystając z dostępnych materiałów lub zlecić ich tworzenie na zewnątrz, co także jest bardzo popularną praktyką. 

Teraz z pewnością dostrzegłeś, że warto zbudować swój własny sklep na Facebooku i zwiększać liczbę styków z potencjalnym klientem. Szczególnie w tak atrakcyjnej sytuacji, gdzie wszystkie czynności związane z konfiguracją i integracją zajmują kilka chwil.

Wypróbuj Selly bez ryzyka!

Rozpocznij za darmo i ciesz się 14-dniowym okresem próbnym.
Zamów indywidualną szatę graficzną, a otrzymasz 60 dni testowania oprogramowania całkowicie bezpłatnie!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933