[RAPORT] – Źródła ruchu, które najwięcej sprzedają w sklepach internetowych

Ilość wyświetleń artykułu: 199

Czas czytania: 6 minut

najlepiej sprzedające źródła ruchu w ecommerce raport

Pewnie nieraz, jako przedsiębiorca, zastanawiałeś się, który kanał przyniesie Ci największy zwrot z inwestycji (ROI). Wybór jest ogromny, a pomysłów na nowe sposoby dotarcia do końcowego odbiorcy pojawia się coraz więcej. Jak się w tym odnaleźć? W które kanały zainwestować w pierwszej kolejności, aby Twój sklep sprzedawał? Mamy nadzieję, że raport, który wykonaliśmy wraz z PromoTraffic pomoże Ci dojść do właściwych wniosków. 

Raport – Najlepiej sprzedające źródła ruchu

Ułożenie profesjonalnego lejka marketingowego, który działa, wymaga wiedzy, skąd przychodzi najwięcej ruchu, jaki kanał generuje największą sprzedaż, a który ma wpływ na świadomość marki. Dzięki takiej wiedzy firma otrzymuje większą łatwość w kreowaniu i realizowaniu strategii marketingowej. Zapraszamy do lektury naszego raportu. 

Słownik pojęć, które używamy w raporcie. Sprawdź, jak interpretować poszczególne wyrazy: 

  • Direct – ruch bezpośredni, czyli użytkownicy, którzy trafili na Twój sklep internetowy wpisując nazwę strony w okno przeglądarki. 
  • Ruch z wyszukiwarki – użytkownicy, którzy trafili do sklepu poprzez wpisanie wraz kluczowych w wyszukiwarkę internetową. Przykładem może być tutaj nazwa produktu, kategorii lub sklepu. 
  • Porównywarki – serwisy prezentujące produkty wraz z cenami w sklepach internetowych to dla wielu sklepów kluczowe źródło ruchu. To tzw. porównywarki cenowe. Dzięki analizie sklepów w nich użytkownicy są w stanie stwierdzić, na której stronie zakup okazuje się najbardziej opłacalny. Szczególnie, gdy produkty się od siebie nie różnią.
  • Media społecznościowe – w naszym raporcie to część użytkowników, którzy przechodzą do sklepów internetowe z kanałów jak Facebook, LinkedIn, Instagram, Tik Tok lub innych, gdzie prowadzone są działania marketingowe. Oprócz tego, że social media to doskonałe miejsce budowania społeczności i promowania świadomości marki, obecność w nich przekłada się często również na ruch w sklepie i liczbę zakupów. 
  • Marketplace’y (Allegro) – Ruch z Allegro, wbrew pozorom, również może generować ruch na sklepie. Platforma sprzedażowa Allegro obecnie stanowi największy tego typu Marketplace w Polsce. Obecność tam wpływa jednak na świadomość marki. 

Metoda stosowana przy badaniu: Analiza ilościowa 

Informacje: dane są z 82 sklepów internetowych stworzonych na platformie Selly; zawierają okres I półrocza 2021 r., które porównaliśmy z I półroczem 2020 r.

Kategoria: Dom i ogród

dom i ogród raport najlepiej konwertujące źródła ruchu

Branżę dom i ogród w analizowanym przez nas czasie zdecydowanie zdominował kanał direct. To ponad połowa wartości wszystkich zakupów, które dokonują klienci w sklepach internetowych. Oznacza to, że w tej branży, najczęściej wykonują osoby przywiązane do konkretnej marki. 

Drugi kanał, który zasługuje na szczególną uwagę, to ruch w wyszukiwarki Google. Okazuje się, że to stamtąd przychodzi do sklepów internetowych znaczna ilość klientów. Udział Allegro w sprzedaży w tego typu e-sklepach natomiast zmniejszył się. 

Kategoria: Dzieci

selly raport źródła ruchu w ecommerce

Produkty dla dzieci cieszą się w ostatnich latach wzrastającą popularnością wśród użytkowników. Warto wspomnieć, że asortyment ze wspomnianej branży najczęściej kupują klienci pochodzący z wyszukiwarki. Wejścia direct stanowią 26 procent. Mimo mniejszej częstotliwości, to wejścia bezpośrednie wywalczyły większą wartość zakupów względem wyszukiwarki. 

Podczas analizowanego okresu mogliśmy zauważyć również wzrost znaczenia Allegro jako kanału sprzedaży sklepów z branży dziecięcej. Działo się to kosztem ruchu bezpośredniego i z wyszukiwarek.

Kategoria: FMCG + ZOO

raport primo wykresy tabele selly

Podczas analizy branży FMCG + ZOO wyciągnęliśmy nieco inne wnioski niż przy analizie pozostałych biznesów. Tutaj konsumenci, przy dokonywaniu zakupów spożywczych, najczęściej korzystali z porównywarek cen. Stanowiły one 40 procent liczby wszystkich dokonanych zakupów w roku 2021. 

Jeżeli posiadając sklep we wspomnianej branży jeszcze nie zadbałeś o widoczność we wspomnianych kanałach, warto wziąć je pod uwagę. 

Kategoria: Motoryzacja

najlepiej konwertujące źródła ruchu w sklepach tabele

Motoryzacja staje się kolejną branżą, w której prym stanowiła świadomość marki, a co za tym idzie, wejścia bezpośrednia. Wartość zamówień bezpośrednich stanowi aż 50 procent, przy tym, że sama ilość tych zamówień względem wszystkich składanych to 31.24 procent. Właściciele sklepów w tej kategorii więc najbardziej powinni skupić się na budowie świadomości swoich marek, aby użytkownicy wiedzieli, jak ich znajdą. 

Kategoria: Odzież

sklepy odzieżowe źródła ruchu

Połowa wszystkich kwot transakcji w sklepach odzieżowych ma swoje źródło w wejściach bezpośrednich. Zaraz za wejściem direct stoją wyszukiwarki, które odpowiadają za około ⅓ wszystkich zakupów. Udział Allegro w analizowanym przez nas okresie spadł. 

Kategoria: RTV AGD

raport źródła ruchu sprzedaż w sklepie

 Przy kupnie RTV AGD liczy się cena! Trudno jest tutaj znaleźć inne przewagi, które stanowiłyby o przewagach danego sklepu, choć i takie się znajdują. Nasze dane jednak pokazały że sprzęt ze wspomnianej kategorii najczęściej kupowany jest z pomocą porównywarek cen. Trudno uwierzyć, lecz to aż 40 procent transakcji. Zaraz za ruchem z porównywarek jest direct (30 procent).  

Kategoria: Zdrowie

zdrowie źródła ruchu badanie

Niemal co czwarty zakup w sklepach internetowych w kategorii zdrowie dokonywany jest za pomocą Allegro. Bezpośrednie wejścia mają ogromne znaczenie nawet tutaj. Ich rola to ponad 60 procent wartości wszystkich zamówień. To wszystko biorąc pod uwagę mniejszą ich liczbę w porównaniu z wybranymi, innymi kanałami. 

Łączenie wiedzy marketingowej, danych o klientach i ogólnych trendów 

„Osiągnięcie sukcesu w prowadzeniu sklepu internetowego wymaga wielu czynników. Zaczynając od produktu, poprzez samą witrynę, na marketingu kończąc. Biorąc pod uwagę jednak ostatni aspekt i generowanie ruchu w e-sklepie, bardzo ważne jest łączenie kilku elementów.

Wiedza marketingowa umożliwia nam wyciąganie wniosków i czytanie danych w odpowiedni sposób. Przykładowo w badaniu widać bardzo duży udział wejść bezpośrednich. Jak je zwiększyć? Oczywiście budując świadomość marki. Wiedza marketingowa pozwala nam wyciągnąć wniosek, że w tym celu możemy np. zainwestować w wizerunek w mediach społecznościowych lub kanały marketingowe również poza internetem. 

Każdy przykład należy rozważać indywidualnie i na podstawie zachowań klientów dokonywać kolejnych kroków. 

Pamiętajmy więc o tym, by działania marketingowe w różnych kanałach marketingowych na końcu łączyły się w działającą, efektywną maszynę, generującą zysk dla firmy. Doinwestowanie jednego kanału może bowiem przynieść efekt w postaci innych wartości ruchu w innym. 

Spoglądając kompleksowo na sprzedaż w sklepie i prowadzenie go, masz większe szanse, że w dłuższej perspektywie zbudujesz pozycję lidera w swojej niszy. ” – Adrian Prędkiewicz

 

Adrian Prędkiewicz

Adrian Prędkiewicz
Marketing Manager

Marketing Manager w Selly. Planuje, wdraża i ulepsza działania marketingowe dla firm z branży usługowej, B2B i e-commerce zwiększając ich rentowność. Związany z digital marketingiem od lat. Doradza w zakresie strategii, wykorzystywania AI (sztucznej inteligencji), kampanii reklamowych i analityki.

Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego. Lubi czytać, ćwiczyć i ścigać się na gokartach.

Wypróbuj Selly bez ryzyka!

Rozpocznij za darmo i ciesz się 14-dniowym okresem próbnym.
Zamów indywidualną szatę graficzną, a otrzymasz 60 dni testowania oprogramowania całkowicie bezpłatnie!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933