Kategorie

Integracja Stripe / Klarna

Rejestracja Konta Stripe

  • Wejdź na stronę rejestracji Stripe: https://dashboard.stripe.com/register
  • Wprowadź swoje dane, takie jak adres e-mail, imię, nazwisko i utwórz hasło.
  • Kliknij przycisk „Create Account” i zweryfikuj swój adres e-mail

Rejestracja Konta Stripe


Weryfikacja Konta

Po założeniu i zweryfikowaniu konta Stripe przejdź przez proces konfiguracji klikając w przycisk Continue

  1. Zweryfikuj Swoją Firmę:
    • Wybierz rodzaj działalności: Business Type (typ działalności) oraz podaj swoje dane osobowe i firmowe.
    • W sekcji Business Details wpisz numer VAT (opcjonalnie), branżę oraz adres strony internetowej.
    • Dodaj krótki opis swoich produktów lub usług.
    • Kliknij „Continue”, aby przejść dalej.
  2. Dodaj Dane Bankowe:
    • Wprowadź walutę i kraj, w którym posiadasz konto bankowe.
    • Wpisz numer IBAN oraz potwierdź numer konta.
    • Kliknij „Continue”, aby dodać konto bankowe.
  3. Zabezpiecz Swoje Konto:
    • Stripe wymaga włączenia dwustopniowej weryfikacji w celu ochrony konta.
    • Wybierz jedną z opcji: Use an authenticator app (aplikacja uwierzytelniająca) lub Add a security key (dodaj klucz bezpieczeństwa).
    • Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.
    • Po włączeniu weryfikacji kliknij „Continue”.
  4. Dodaj Szczegółowe Informacje:
    • W sekcji Public Details podaj dane widoczne dla klientów:
      • Statement Descriptor (nazwa na wyciągu bankowym)
      • Shortened Descriptor (opcjonalnie skrócona nazwa)
      • Numer telefonu obsługi klienta
    • Włącz wyświetlanie numeru telefonu na fakturach i paragonach.
    • Kliknij „Continue”.
  5. Włącz Dodatkowe Funkcje:
    • W sekcji Tax Calculation włącz opcję „Automate VAT calculation” (automatyczna kalkulacja VAT) lub pomiń ten krok, jeśli nie jest potrzebny.
    • Wybierz kategorię produktów i kliknij „Continue”.
  6. Podsumuj i Zakończ:
    • W sekcji „Review and finish up” sprawdź, czy podałeś wszystkie wymagane informacje.
    • Jeśli jakieś dane są niekompletne, uzupełnij je, klikając „Edit”.
    • Upewnij się, że włączyłeś dwustopniową weryfikację oraz dodałeś konto bankowe.


Konfiguracja metod płatności w stripe

Po podaniu danych biznesowych i zakończeniu konfiguracji konta Stripe, wykonaj poniższe kroki, aby aktywować różne formy płatności:

  1. Przejdź do Ustawień Płatności:
  • W panelu Stripe kliknij Settings w lewym dolnym rogu.
  • Wybierz zakładkę Payments.
  1. Aktywuj Wybrane Metody Płatności:
  • W zakładce Payment methods znajdziesz różne formy płatności dostępne w Stripe, takie jak karty kredytowe/debetowe, portfele cyfrowe, Klarna oraz inne popularne metody płatności.
  • Kliknij przycisk „Turn on” obok wybranej metody, aby ją aktywować.
  1. Potwierdź Aktywację:
  • Po aktywacji wybranych metod płatności upewnij się, że mają status „Active”.
  • Sprawdź, czy wszystkie wybrane metody są poprawnie skonfigurowane.

 


Integracja Stripe z Twoim Sklepem

  1. Uzyskaj Klucz API w Panelu Stripe:
    • Przejdź do zakładki Developers -> API keys.
    • Skopiuj klucze „Publishable key” oraz „Secret key”.
       
  2. Konfiguracja w Panelu Sklepu:
    • W panelu administracyjnym sklepu przejdź do sekcji Konfiguracja -> Konfiguracja Płatności -> Edycja formy płatności Stripe
    • Zaznacz parametr „aktywny”
    • Wprowadź klucz „Publishable key” oraz „Secret key” w odpowiednie pola.
    • Ustaw automatyczną zmiane statusu oraz sposób zmiany wartości pola
    • Zapisz zmiany i przetestuj integrację.

Integracja Klarna

Aby aktywować Klarna jako osobną formę płatności w panelu administracyjnym, wykonaj następujące kroki:

  1. Przejdź do Sekcji Formy Płatności:
    • W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Konfiguracja -> Formy płatności -> Edycja formy Stripe-Klarna
  2. Konfiguracja:
    • Wprowadź dane dotyczące płatności:
      • Nazwa w sklepie: „Stripe – Klarna”.
      • Parametry: Zaznacz opcję „aktywny” (jak pokazano na zrzucie ekranu).
  3. Dostosuj Pozostałe Ustawienia. Zalecane:
    • Automatyczna Zmiana Statusu Zamówienia: Wybierz status „Zaksięgowana wpłata na koncie” dla poprawnie zrealizowanych transakcji.
    • Sposób Zmiany Wartości Pola „Zapłacono”: Wybierz opcję „nadpisać zapłaconą kwotę”.
  4. Zapisz Zmiany:
    • Kliknij przycisk „Zapisz” na dole strony, aby aktywować Klarna jako osobną formę płatności.

Po wykonaniu tych kroków Klarna będzie dostępna jako niezależna metoda płatności w Twoim sklepie. 

 

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933