Kategorie

Google Search Console – weryfikacja i dodanie mapy witryny

Weryfikacja

Po założeniu konta  GSC: https://search.google.com/search-console/about musimy zweryfikować własność serwisu. Należ wykonać dwa poniższej opisane kroki*.

*Jeśli mamy już podpiętą integracje z Google Analitycs 4 – domena zostanie automatycznie zweryfikowana, więc w takiej sytuacji można pominąć ten etap i przejść do dodania mapy witryny – sitemap.xml


🟠KROK 1

W metodzie Prefiks adresu URL wpisz pełny URL swojej domeny razem z protokołem https.

gsc


 Przełącz  na zakładkę „Tag HTML” i skopiuj wskazany metatag a następnie przejdź do następnego kroku.


🟠KROK 2

W panelu sklepu przejdź do zakładki Konfiguracja / Integracje dodatkowe / Integracja własna . Wklej kod skryptu i zapisz.


Wróć do strony Google Search Console i kliknij w przycisk WERYFIKUJ.


Wygenerowanie oraz dodanie sitemap.xml do Google Search Console

🟠 W celu wygenerowania mapy witryny kierujemy się w naszym sklepie do zakładki Narzędzia i importy / Generator sitemap.xml. 

🟠 W sekcji Generowanie plików, klikamy w przycisk Generuj XML.

🟠Wyświetli nam się komunikat o zapisaniu pliku XML.  Klikając w adres URL mapy możemy dokonać podglądu i sprawdzić czy linki w nim zostały już wygenerowane, jeśli tak to możemy dodać nasz plik do Google Search Console. W przypadku dużej bazy produktowej proces dodania linków do sitemapy może się wydłużyć.


🟠 Przechodzimy do panelu Google Search Console, a dokładniej do zakładki Mapy witryn. Dopisujemy do domeny sitemap.xml i klikamy w przycisk PRZEŚLIJ. Mapa z sukcesem została dodana, należy poczekać do 24 godzin na wykrycie wszystkich adresów URL przez Google Search Console.

 


Wyjaśnienie potencjalnych komunikatów, po przeskanowaniu stron

1. Strona przeskanowana, ale jeszcze niezindeksowana

  • Opis: Googlebot odwiedził stronę i przeskanował jej zawartość, ale jeszcze jej nie zindeksował.
  • Rozwiązanie: Zwykle nie wymaga to żadnych działań, ponieważ indeksowanie może zająć trochę czasu. Możesz jednak przyspieszyć proces, korzystając z narzędzia „Zgłoś do indeksowania” w GSC. Upewnij się, że strona nie ma problemów technicznych i że jej zawartość jest unikalna i wartościowa.

2. Strona wykryta, obecnie niezindeksowana

  • Opis: Google znalazł stronę, ale jeszcze jej nie odwiedził lub nie ma pewności, czy powinna zostać zindeksowana.
  • Rozwiązanie: Sprawdź, czy strona jest dostępna i czy nie ma problemów z plikami robots.txt lub tagami noindex. Upewnij się, że strona ma wartość dla użytkowników.

3. Strona została wykluczona z indeksu przez plik robots.txt

  • Opis: Plik robots.txt na Twojej stronie internetowej blokuje dostęp do określonych stron dla Googlebota.
  • Rozwiązanie: Sprawdź zawartość pliku robots.txt i upewnij się, że nie blokujesz ważnych stron. Jeśli strony powinny być dostępne, edytuj plik, aby zezwolić na ich indeksowanie. Pamiętaj, że niektóre URL-e, takie jak adresy dodań do koszyka, URL-e filtrów itp., są często automatycznie dodawane do pliku robots.txt, aby roboty wyszukiwarek ich nie skanowały. Ma to na celu oszczędność crawl budgetu, czyli limitu zasobów, które Google może przeznaczyć na indeksowanie Twojej strony

4. Strona z przekierowaniem

  • Opis: Strona zawiera przekierowanie (301, 302 itp.), co może wpłynąć na jej indeksowanie.
  • Rozwiązanie: Sprawdź, czy przekierowanie jest prawidłowe i czy kieruje do odpowiedniej strony. Upewnij się, że przekierowania są stosowane poprawnie, aby użytkownicy i boty trafili na właściwą stronę.

5. Strona alternatywna z kanonicznym tagiem, bez zaindeksowanej strony kanonicznej

  • Opis: Strona jest oznaczona jako alternatywna wersja innej strony (kanonicznej), ale strona kanoniczna nie jest zindeksowana.
  • Rozwiązanie: Upewnij się, że strona kanoniczna jest poprawnie ustawiona i dostępna dla Google. Sprawdź, czy strona kanoniczna nie ma problemów z indeksowaniem.

6. Strona zablokowana przez naruszenie zasad

  • Opis: Strona została wykluczona z indeksu z powodu naruszenia zasad Google.
  • Rozwiązanie: Przejrzyj wytyczne Google dotyczące jakości stron i usuń wszelkie treści naruszające zasady. Możesz złożyć prośbę o ponowną weryfikację strony po wprowadzeniu odpowiednich poprawek.

7. Strona nie odnaleziona (404)

  • Opis: Strona nie istnieje lub została usunięta, co powoduje błąd 404.
  • Rozwiązanie: Jeśli strona została usunięta celowo, upewnij się, że użytkownicy i boty są odpowiednio przekierowani. Jeśli jest to błąd, przywróć stronę lub popraw linki wewnętrzne prowadzące do niej.

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933