SEO w multisklepie
SEO w multisklepie (optymalizacja pod silnik wyszukiwarki)
W filmie zostały przedstawione zagadnienia dotyczące optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe czyli SEO w multisklepie.
Optymalizacja opisów produktowych
🟠 Sklep podstawowy i dodatkowy mogą oferować ten sam produkt, jednak należy zadbać o odmienne elementy opisujące.
Jeśli produkt ma przygotowane opisy oraz jest wyświetlany i przyporządkowany do sklepu dodatkowego to ta oferta powinna być zoptymalizowana, aby uniknąć duplikatu treści w Google.
🟠 Przejdź do zakładki sklepy dodatkowe i w sekcji „Pozycjonowanie”
za pomocą przycisku „Wstaw dane z wersji podstawowej” wczytaj ze sklepu podstawowego elementy opisujące przeznaczone do optymalizacji.
I tu kolejno zmieniamy treść w polach:
- Tytuł strony
- Tag meta description
- Tag meta keywords
- Opis HTML
🟠 Przykładowy opis jest krótki, zachęcamy do tworzenia dłuższych urozmaiconych opisów, które będą bardziej wartościowe w kontekście SEO.
Optymalizacja opisów kategorii
🟠 Wybierz ASORTYMENT / Kategorie kliknij w „EDYTUJ”.
Uzupełnij „Opis nad listą produktów:” i „Opis pod listą produktów:”
🟠 Wypełnij pola sekcji „Pozycjonowanie”
🟠 Przejdź do zakładki „Sklepy dodatkowe” i wczytaj elementy opisujące z podstawowego sklepu za pomocą przycisku „Wstaw dane z wersji podstawowej”
I tu kolejno zmieniamy treść w polach:
- Tytuł strony:
- Nagłówek strony:
- Tag meta description:
- Tag meta keywords:
🟠Wypełnij opis kategorii, czyli „Opis nad listą produktów.” oraz Drugi opis kategorii:
Przekierowania 301
🟠 W zakładce Narzędzia i importy > przekierowania SEO możesz definiować przekierowania 301 osobno dla każdego ze sklepów w menu „Sklep: ” wybierz sklep.
Generowanie Sitemapy
🟠 Kolejną funkcję znajdziesz w zakładce Narzedzia i importy > generator pliku sitemap.xml tu wybierz z listy rozwijanej odpowiedni sklep
🟠 A przyciskiem „Generuj plik XML” wysyłasz na serwer gotową sitemape. W wierszu „Adres mapy:” znajduje się link prowadzący do mapy witryny, który możesz zgłosić w Google Search Console.