* Lista kontrolna uruchomienia sklepu
- Wypełnij konfigurację podstawową: menu KONFIGURACJA / Konfiguracja podstawowa.
Najważniejsze sekcje to:- Dane firmy – podaj dane rejestrowe firmy.
- Dane kontaktowe – podaj główny email i numer telefonu.
- Konfiguracja faktur VAT – podaj dane rejestrowe firmy.
- Podłącz swoje konto e-mail: menu KONFIGURACJA / Konfiguracja e-mail SMTP dodaj parametry.
Parametry e-mail (SMTP) – podłącz swoje konto email do wysyłania wiadomości z panelu. Jeśli nie masz konta polecamy zamówić usługę Pakiet poczta email 10GB. Po podłączeniu konta email zweryfikuj poprawność konfiguracji klikając przycisk „Sprawdź połączenie SMTP”. - Wyczyść bazę danych testowych w sklepie.
Przed dodawaniem nowych kategorii i produktów możesz wyczyścić bazę danych sklepu, przechodząc do modułu Narzędzia/Czyszczenie bazy danych. (Narzędzie dostępne wyłącznie w sklepie testowym) - Zdefiniuj kategorie: menu ASORTYMENT / Kategorie.
- Dodaj produkty: menu ASORTYMENT / Produkty.
Możesz również masowo dodawać produkty z plików CSV lub XML w menu Narzędzia i importy / Integrator CSV/XML. Zobacz instrukcję importu.
- Zmień logo sklepu: aby dokonać zmiany loga sklepu, przejdź do modułu Wygląd/Konfiguracja wyglądu.
- Zmień bannery na stronie głównej sklepu:
Zmiany bannerów wyświetlanych na stronie głównej sklepu, można dokonać w module Treści/Pokaz slajdów. Zobacz instrukcję - Zdefiniuj formy i koszty dostaw oraz zintegruj się z kurierami: menu KONFIGURACJA / Formy dostaw.
Zobacz instrukcję form dostaw. Nadawaj tanio przesyłki za pomocą integracji z Furgonetka.pl. Zobacz instrukcję integracji. - Zamów regulamin sklepu i politykę prywatności:
Przejdź do strony naszego Partnera Legal Geek i zamów pakiet e-sprzedawcy składający się z niezbędnych dokumentów do uruchomienia sklepu. Zobacz instrukcję generowania regulaminu - Wprowadź wymagane strony informacyjne: menu TREŚCI / Strony informacyjne. Najważniejsze podstrony to:
- Kontakt – strona wstępnie przygotowana, większość treści zbuduje się automatycznie, możesz je zmodyfikować
- O firmie – opisz w kilku zdaniach czym zajmuje się Twoja firma, zbuduj zaufanie u Klientów.
- Regulamin sklepu – zobacz oferowane pakiety prawne.
- Polityka prywatności (przykładowy wzór do uzupełnienia)- zobacz oferowane pakiety prawne.
- Formy dostaw – opisz dostępne formy transportu w sklepie, możesz zaprezentować cennik.
- Formy płatności – wymień dostępne sposoby płatności w sklepie.
- Zwroty i reklamacje – umieść regulamin zwrotów i reklamacji, udostępnij do pobrania formularz odstąpienia od umowy, podaj adres do zwrotnych przesyłek.
- Skonfiguruj statusy zamówień: menu KONFIGURACJA / Statusy zamówień.
Włącz odpowiednie statusy zamówień wg potrzeb. Ustaw powiadomienia o złożonym zamówieniu. - Wybierz program księgowy: skorzystaj z naszego prostego modułu fakturowego dostępnego w panelu lub z innych integracji
- Skonfiguruj narzędzia analityczne: menu KONFIGURACJA / integracje dodatkowe / Integracje z Google
- Załóż konto i połącz Google Analitycs 4
- Załóż konto, wygeneruj sitemap.xml i połącz z Google Search Console
- Załóż konto i eksportuj produkty do Google Merchant Center
- Pozycjonowanie – zdefiniuj nagłówki META, aby wyszukiwarki dobrze prezentowały Twój sklep.
Konfiguracja / Konfiguracja podstawowa sekcja pozycjonowanie. Zobacz więcej - Podłącz domenę: menu KONFIGURACJA / Konfiguracja domeny.
Zobacz instrukcje wideo podłączenia domeny. - Skonfiguruj formy płatności: menu KONFIGURACJA / Formy płatności.
Skorzystaj z preferencyjnych warunków płatności Autopay. Integracja automatyczna po wykonaniu rejestracji. Zobacz instrukcję. - Wykonaj testowe zamówienia.
Przejdź na swój sklep i dokonaj próbnych zamówień, aby sprawdzić poprawność konfiguracji produktów i koszyka.
*Dodatkowo:
- Włącz dwuetapowe logowanie: Instrukcja
- Zadbaj o pozyskiwanie opinii: integracją Trustmate
- Rozszerz sprzedaż o dodatkowe kanały na marketplace: Allegro, Ceneo, Empik
- Zautomatyzuj procesy w sklepie: Między innymi: zarchiwizuj ceny detaliczne produktów, wygeneruj aktualną sitemape, wygeneruj listy przewozowe oraz dokumenty księgowe lub skorzystaj z integracji Baselinker
- Zintegruj pixel facebook
- Skorzystaj z gotowych rozszerzeń funkcjonalności: DODATKI I USŁUGI / Rozszerzenia sklepu
- Wyróżnij swój sklep: Zapoznaj się z ofertą gotowych szablonów graficznych – DODATKI I USŁUGI / Gotowe szablony graficzne
- Rozpocznij działania reklamowe: Zaufaj doświadczeniu naszych partnerów i rozpocznij skuteczną promocję swojego sklepu z Google Ads i Facebook Ads – DODATKI I USŁUGI / Usługi partnerów
- Zwiększ widoczność w wynikach wyszukiwania: Zaufaj doświadczeniu naszych partnerów i rozpocznij efektywne pozycjonowanie swojego sklepu – DODATKI I USŁUGI / Usługi partnerów
*W zależności od wybranego planu abonamentowego