Pierwsze kroki w sklepie Azymut – od czego zacząć?
Konfiguracja
🟠Wypełnij dane firmowe:
- Dane firmy – podaj dane rejestrowe firmy.
- Dane kontaktowe – podaj główny email i numer telefonu.
- Konfiguracja faktur VAT – podaj dane rejestrowe firmy.
- Pozycjonowanie – zdefiniuj nagłówki META, aby wyszukiwarki dobrze prezentowały Twój sklep w wynikach szukania.
🟠Skonfiguruj konto e-mail
W zakładce Konfiguracja > konfiguracja e-mail SMTP dodaj parametry.
zweryfikuj poprawność konfiguracji klikając przycisk „Sprawdź połączenie SMTP”.
🟠Wybierz szatę graficzną:
Szatę graficzną możesz zmieniać wielokrotnie, pamiętaj tylko aby wcześniej zapisać kopię zapasową, aby w razie potrzeby móc powrócić do wcześniejszych ustawień:
🟠Skonfiguruj formy płatności:
Instrukcja integracji bramek płatniczych: Autopay , Tpay oraz PayU.
Po prawidłowym skonfigurowaniu wybranej bramki pamiętaj, aby ustawić ją jako aktywną:
🟠Zdefiniuj formy i koszty dostaw
Zobacz instrukcję definiowania kosztów dostaw
Przejdź do zakładki Wygląd i treści> strony informacyjne:
-
- O firmie – opisz w kilku zdaniach czym zajmuje się Twoja firma, zbuduj zaufanie u Klientów.
- Zwroty i reklamacje – opisz zasady zwrotów i reklamacji, udostępnij do pobrania formularz odstąpienia od umowy, podaj adres do zwrotnych przesyłek.
- Kontakt – strona z kontaktem do sklepu, większość treści zbuduje się automatycznie, możesz je zmodyfikować
- Regulamin sklepu i Polityka prywatności – przygotuj we własnym zakresie lub skorzystaj z usług naszego partnera Legal Geek w zakładce Dodatki i usługi > usługi partnerów > https://www.selly.pl/baza-wiedzy/sprzedaz/wygenerowanie-regulaminu-sklepu-w-legal-geek/
- Formy dostaw – strona z opisem dostępnych form transportu, możesz zaprezentować swój cennik dostaw.
- Formy płatności – strona wstępnie z wymienionymi dostępnymi sposobami płatności w sklepie.
🟠Skonfiguruj wybrane treści na stronie.
-
- INDEX_BANNER oraz INDEX_LINKI – banery na stronie głównej
- LINKI_TOP – linki do wybranych podstron w nagłówku sklepu
- SZYBKI_KONTAKT – boks z kontaktem w stopce
- BOX_FIRMA, BOX_KONTO, BOX_NA_SKROTY – grupy linków do wybranych podstron w stopce sklepu
- BOX_POWITANIE – krótka prezentacja księgarni na stronie głównej
🟠Skonfiguruj statusy zamówień i powiadomienia mailowe o złożonym zamówieniu.
-
- w kolumnie DODATKOWE POWIADOMIENIA NA E-MAIL przy statusie “Złożone” możesz wpisać swój email, aby otrzymywać powiadomienia o nowych zamówieniach.
🟠Spersonalizuj stronę główną sklepu.
-
- Zakładka Wygląd i treści > pokaz slajdów: wgraj bannery, zalecana rozdzielczość 986px szerokości, wysokość dowolna, najlepiej z przedziału 300-500px. Ważne aby każdy banner miał tą samą proporcję ➜ Instrukcja pokaz slajdów
- Zakładka Asortyment > produkty/ lista produktów lub edycja produktu: ustaw promocje na stronie głównej, hity dnia, promocje w kategorii.
🟠Wykonaj testowe zamówienie, aby sprawdzić poprawność konfiguracji produktów i koszyka.
Jeśli masz jakieś pytania dotyczące konfiguracji sklepu zapoznaj się z bazą wiedzy dostępną na stronie: https://www.selly.pl/baza-wiedzy/ lub wyślij zgłoszenie bezpośrednio z panelu sklepu w zakładce Konto>zgłoszenia. Możesz liczyć na naszą pomoc.
Integracje
Integracja bazy produktów WBD
1. Integracja z WBD jest preinstalowana i gotowa w każdym sklepie na Hostingu 2.0. Konieczna jest jedynie konfiguracja danych dostępowych do bazy WBD przez wpisanie ID klienta oraz hasła. Wykonaj to w zakładce Konfiguracja > Integracje – dodatkowe:
2. W zakładce Integracje – dodatkowe zdecyduj o sposobie obliczania cen w sklepie – pole „Czy ceny przy imporcie z WBD Azymut liczone od cen detalicznych” ma dwie możliwe opcje:
- TAK – Ceny w sklepie będą obliczane od ceny katalogowej brutto (poprzedniej, przekreślonej, sugerowanej detalicznej). W polu wartości marż wpisywane marże jako wartości ujemne, np. -20%. (ze znakiem „minus”). Pole ustawiające minimalną marżę w kwocie nie jest wtedy brane pod uwagę.
- NIE – Ceny obliczane od ceny hurtowej zakupu netto (cena netto + VAT + marża). W polu wartości marż wpisywane marże jako wartości dodatnie, np. 20%. (bez znaku „plus”). Można dodatkowo ustawić pole z minimalną marżą wyrażoną kwotowo.
Po zmianie ustawienia należy odczekać ok 1-2 godzin na odświeżenie cen w sklepie.
3. Importy i synchronizacje będą się wykonywać codziennie co 1 godzinę. Podgląd na wykonane aktualizacje znajdziesz w menu: Narzędzia i importy > integracje indywidualne.
Pierwszy import automatycznie założy kategorie w sklepie i w ciągu kilku godzin wypełni sklep produktami.
4. Zaczynając pracę nad ustawieniami wybierz opcję DEFINIUJ DYSTRYBUTORÓW i kliknij EDYTUJ w wierszu Azymut. Na tej stronie w zaznaczonym polu możesz ustawić globalną marże na produkty. Pamiętaj o wybranej opcji obliczania cen w menu KONFIGURACJA / Integracje – opcje dodatkowe wg ustawienia „Czy ceny przy imporcie z WBD Azymut liczone od cen detalicznych„. Jeśli wybrałeś:
- TAK – Ceny w sklepie będą obliczane od ceny katalogowej brutto (poprzedniej, przekreślonej, sugerowanej detalicznej). W polu wartości marż wpisywane marże jako wartości ujemne, np. -20%. (ze znakiem „minus”). Pole ustawiające minimalną marżę w kwocie nie jest wtedy brane pod uwagę.
- NIE – Ceny obliczane od ceny hurtowej zakupu netto (cena netto + VAT + marża). W polu wartości marż wpisywane marże jako wartości dodatnie, np. 20%. (bez znaku „plus”). Można dodatkowo ustawić pole z minimalną marżą wyrażoną kwotowo.
5. Wybierając opcję MAPOWANIE KATEGORII możesz przypisywać marże dla wybranych kategorii jako nadrzędne wobec globalnego ustawienia:
6. Wybierając opcję MAPOWANIE PRODUCENTÓW możesz przypisywać marże dla wydawnictw nadrzędne wobec globalnego ustawienia i ustawieniach w kategorii:
7. Codziennie otrzymujesz automatyczne aktualizacje: dodają się nowe produkty i zapowiedzi, aktualizują się ceny i stany istniejących pozycji. W wyjątkowych przypadkach, np. po zmianie marży, możesz samodzielnie wymusić dodatkową aktualizację cen i dostępności wg poniższego ustawienia:
Integracja bazy ebooków iFormat
Integracja zamówień SPZ
Po zapisaniu klucza wszystkie nowo złożone zamówienia będą automatycznie przekazywane do systemu zamówień SPZ Azymut. Odbywać się to będzie w przypadku złożenia zamówienia z płatnością elektroniczną PayU, Autopay oraz po prawidłowej płatności, która automatycznie zmieni status zamówienia na “zaksięgowana wpłata na konto”.
Jeśli korzystasz z własnego programu fakturowego, pozostaw opcję wyłączoną.
Integracja z ERP HOMER
Szczegółowa instrukcja konfiguracja systemu ERP Homer zostanie dostarczona przez OSDW Azymut.