Uruchomienie sklepu po zmianie oprogramowania
Często migrujemy sklepy z innych platform sklepowych. W tym artykule poruszamy sprawy co zrobić aby zmiana oprogramowania sklepu była bezstresowa.
Przed uruchomieniem sklepu warto zadbać o następujące sprawy:
- Poinformuj obsługę Selly o dokładnej nazwie domeny, która ma zostać podłączona pod sklep z informacją, czy obsługa poczty email będzie na serwerach Selly, czy pozostaje na dotychczasowym posiadanym hostingu.
W zależności od usługi poczty są dwie metody konfiguracji domeny:
– delegacja DNS na adresy: dns1.selly.pl oraz dns2.selly.pl – konta email dostarczane przez Selly. Należy założyć konta mailowe na nowym serwerze przez panel https://admin.selly.pl. Dane dostępowe zostaną wysłane przez obsługę platformy.
– zmiana rekordu A domeny na IP: 212.91.26.121 – konta email pozostają u obecnego providera poza Selly. Szczegółowe informacje o delegacji domen znajdują się na stronie „Podłączenie domeny sklepu„. - Z Google Analitycs należy wyeksportować listę zaindeksowanych obecnych podstron w celu ustawienia przekierowania ze starych adresów na nowe. W Google Analytics jest to zakładka ZACHOWANIE -> Zawartość witryny -> Wszystkie strony. Wystarczy pierwszych kilkaset linków, które mają największy ruch wejściowy. Linki można przekierować w module NARZĘDZIA -> Przekierowania SEO wpisując odpowiednie reguły wg podanych tam przykładów.
- Na życzenie istnieje możliwość usunięcia testowych zamówień i klientów.
- Jeśli numeracja zamówień ma się zaczyniać od innego numeru niż „1/ROK”, należy w konfiguracji podstawowej ustawić początkowy numer zamówienia w polu „Kolejny numer zamówienia”.
- Po uruchomieniu nowego sklepu należy:
– w panelu sklepu w menu NARZĘDZIA / Generator pliku sitemap.xml – wygenerować nową sitemapę i zgłosić ją w Google Search Console.
– zgłosić nowe linki do plików XML dla porównywarek cen: aktualne linki do eksportów są dostępne w menu KONFIGURACJA / Integracja – porównywarki / Adresy stron (zakładka).