Eksporty produktów do porównywarek
🟠Wszystkie sklepy na platformie Selly posiadają gotowe pliki eksportów produktów do kilkudziesięciu porównywarek i marketplace’ów.
Porównywarki cen i pasaże. Konfiguracja
🟠 Przejdź do zakładki KONFIGURACJA> Integracje porównywarki
W sekcji „Porównywarki cen i pasaże. Konfiguracja” w sekcji „Parametr wywołania stron przy eksporcie” nadaj unikalne hasło czyli parametr który zamaskuje ofertę przed niepowołanym dostępem.
Po zapisaniu przejdź do „adresy stron eksportów” aby wyświetlić zaktualizowany URL do wprowadzenia w panelach porównywarek.
W menu sklep: znajdziesz adresy URL dla multisklepu.
Poniżej przykład eksportu do porównywarek na przykładzie porównywarki Ceneo.pl. Dla pozostałych serwisów działa to analogicznie.
Eksporty do porównywarek dotyczą produktów z zaznaczonym polem checkbox „wyświetlany”, produkty nie oznaczone tym statusem będą pominięte w eksporcie.
Jeśli pole „ilość w magazynie” jest puste na stronie edycji produktu to taki produkt jest traktowany jako stale dostępny w ofercie.
Do plików XML nie są eksportowane warianty produktu np. kolory, rozmiary.
Opis typów eksportów:
🟠Wszystkie dostępne czyli wszystkie których stan magazynowy jest większy niż zero lub nie podano stanu magazynowego, co oznacza, że produkt jest zawsze dostępny.
(ilość > 0 lub pole „ilość w magazynie” jest puste na stronie edycji produktu)
🟠Wszystkie wyświetlane to te z zaznaczonym checkboxem „wyświetlany”.
Będą brane pod uwagę wszystkie produkty oznaczone statusem „wyświetlany”.
(Stan magazynowy nie jest brany pod uwagę)
🟠Zaznaczone dostępne to te z zaznaczonym checkboxem eksport do porównywarek
(ilość > 0 lub pole „ilość w magazynie” jest puste na stronie edycji produktu)
🟠Zaznaczone wyświetlane
to te produkty oznaczone checkboxem „eksport do porównywarek” oraz z ilością =0 (produkty na zapytanie)
🟠Żadne czyli blokada w tym przypadku po eksporcie zostanie utworzony pusty plik.
Opcja używana np. jeśli wycofujesz ofertę z porównywarki.
🟠Cena większa od – tej opcji zazwyczaj używany w przypadku gdy sprzedawane są produkty są o niskiej marży i wartości, a ich oferowanie nie jest opłacalne z uwagi na prowizję porównywarek.
Jeśli cena brutto produktu wynosi 9.01zł, a w polu „Cena większa od” podasz 9.00 to produkt zostanie dodany do eksportu.
(Cena brutto produktu > od wpisanej w pole „Cena większa od”)
🟠Pole „Eksport opisu produktów” oznacza, że w pliku znajdzie się pełny opis HTML produktu. Większość porównywarek nie potrzebuje tego opisu, ponieważ ma swoje produkty, a włączenie tej opcji zwiększy ilość danych przesyłanych do porównywarek. Opcję warto włączyć na prośbę danej porównywarki w sytuacji, gdy dodawane są nowe lub unikalne produkty do oferty porównywarki.
Opcje eksportów dla Google Zakupy
Nasza platforma oferuje integrację z Google Zakupy poprzez szereg opcji eksportu, które umożliwiają łatwe dodanie produktów. Poniżej znajdziesz opis dostępnych opcji:
- Definiowanie Dodatkowych Właściwości i Atrybutów Produktów:
- Ta opcja pozwala na dodanie specjalnej sekcji „Google Zakupy” w edycji produktu, wraz z dodatkowymi polami takimi jak nazwa i opis produktu przeznaczonego dla Google Zakupy, etykiety ułatwiające organizowanie stawek i raportowanie w kampaniach Zakupów oraz atrybuty produktu, takie jak waga, materiał, wzór.
- Eksport Dodatkowych Zdjęć Produktów:
- Możesz wybrać, aby przesłać maksymalnie do 10 dodatkowych zdjęć produktu, co pozwala na lepszą prezentację Twoich ofert w Google Zakupy.
- Uwzględnianie Kosztów Dostawy przy Eksporcie Produktów:
- Możliwość określenia kosztów dostawy jest ważnym elementem strategii sprzedaży. Dostępne są różne opcje dostawy, z których możesz skorzystać, aby poinformować użytkowników o dostępnych metodach oraz związanych z nimi kosztach. Pamiętaj, aby wpisać kod alfa-2 zgodnie ze standardem ISO 3166-1. Dla Polski, kod ten to „PL”. Kod kraju wraz z dostawami przesyłany jest w plikach: Eksport produktów z każdym wariantem jako osobny produkt orazEksport produktów z kosztami dostaw w kraju sprzedawcy:
- Możliwość określenia kosztów dostawy jest ważnym elementem strategii sprzedaży. Dostępne są różne opcje dostawy, z których możesz skorzystać, aby poinformować użytkowników o dostępnych metodach oraz związanych z nimi kosztach. Pamiętaj, aby wpisać kod alfa-2 zgodnie ze standardem ISO 3166-1. Dla Polski, kod ten to „PL”. Kod kraju wraz z dostawami przesyłany jest w plikach: Eksport produktów z każdym wariantem jako osobny produkt orazEksport produktów z kosztami dostaw w kraju sprzedawcy:
Opcje eksportów dla Ceneo oraz adresy stron eksportów
Opcje dla Ceneo oraz strony eksporty opisane są w artykule: https://www.selly.pl/baza-wiedzy/integracje/integracja-z-porownywarkami/