Aktualizacje wrzesień 2022

Ilość wyświetleń artykułu: 279

Czas czytania: 6 minut

Aktualizacje wrzesień 2022

Każdy miesiąc to dla nas dużo pracy w zakresie udoskonaleń oprogramowania. Cały zespół pracuje nad tym, by analizować wszystkie przesyłane przez Was pomysły, a następnie wdrażać je stopniowo w zakres funkcjonalności. Ponad 10 lat ciągłych aktualizacji w cenie miesięcznego abonamentu to dla każdego, kto decyduje się na sprzedaż z naszą platformą, ogromna wartość dodana.

Migrator danych z Shoper i Prestashop 1.6

Stworzyliśmy migrator danych z platform Shoper i Prestashop, umożliwiający migrację z poprzedniego sklepu za pomocą kilku kliknięć. Moduł dostępny jest w każdym planie abonamentowym, a więc pozwala na przeniesienie sklepów na różnym etapie rozwoju.

Stworzyliśmy instrukcję, w której opisaliśmy jak krok po kroku wykonać migrację.

Instrukcja migracji Shoper

Instrukcja migracji Prestashop 1.6

Ważna zmiana w breadcrumbs

Według wytycznych Google dotyczących pozycjonowania (SEO), zmieniliśmy sposób wyświetlania ostatniego elementu tzw. okruszków (breadcrumbs), tak by nie zawierał linku.

Przykład:

Okruszki (breadcrumbs) karty produktowej mogą mieć włączone pokazywanie w ostatniej sekcji nazwy produktu (bez linku):

Konfiguracja/Konfiguracja podstawowa -> Pozycjonowanie

W blogu ostatni element okruszka zawiera nazwę artykułu (bez linku):

Dla kategorii również działa to w ten sam sposób:

Możliwość zdefiniowania prefiksu stosowanego w adresie strony produktów danego producenta

W module Konfiguracja/Konfiguracja podstawowa w sekcji Pozycjonowanie dodaliśmy możliwość zdefiniowania prefiksu stosowanego w adresie strony produktów danego producenta.

Przykład: 

Domyślnym prefiksem jest fraza „sklep” i jest ona wyświetlana w pasku adresu strony po nazwie domeny.

Po zmianie prefiksu na „producent” w sekcji pozycjonowanie, zmianie ulegnie również link prowadzący do strony z produktami producenta.

*System dopuszcza tylko małe litery łacińskie (nie można wstawić cyfr i znaków specjalnych). 

Możliwość zmiany działania pola Meta description w konfiguracji parametrów pozycjonowania

W module Konfiguracja/Konfiguracja podstawowa w sekcji Pozycjonowanie dodaliśmy możliwość wyboru czy zdefiniowany w tej sekcji meta opis dla produktów, ma być doklejany automatycznie w momencie gdy w produkcie wypełnione jest pole Meta description.

Tak (domyślne ustawienie) – Zdefiniowany szablon META DESCRIPTION będzie doklejany.
Nie – Zdefiniowany szablon Meta description nie będzie doklejany, jeżeli w edycji produktu jest wypełnione pole META DESCRIPTION.

Unikalne nagłówki H1 na stronach kategorii

Druga strona kategorii i każda kolejna w nagłówku H1 posiada numer strony, identycznie jak meta title. Powoduje to większą unikalność nagłówków H1. Dodaliśmy możliwość wyboru czy numery kolejnych podstron mają być dodawane do nagłówka H1.

Konfiguracja/Konfiguracja podstawowa -> Pozycjonowanie

 

Rozbudowa parametrów SEO bloga

  • Dodaliśmy możliwość zdefiniowania znacznika meta title niezależnego od tytułu wpisu

  • W konfiguracji podstawowej dodaliśmy możliwość zdefiniowania znacznika meta title dla strony głównej bloga

  • W edycji kategorii bloga, dodaliśmy możliwość wprowadzania opisów kategorii może to pomóc w jego promowaniu, jak i poprawieniu oceny całej strony. Opis wyświetlany będzie nad listą wpisów blogowych.

  • Przekierowania 301 w stronach informacyjnych

    Strony informacyjne mogą mieć dowolny adres htaccess, te dowolne adresy przy poprawnym powinny kierować na adres poprawny: https://demo.selly.pl/kontakt,p1.html

Rozdzielenie tematów zgłoszeń

Aby usprawnić komunikację i przyspieszyć obsługę zgłoszeń z panelu administracyjnego sklepu rozdzieliliśmy tematy zgłoszeń pomiędzy poszczególne działy w naszej firmie.

Czyszczenie bazy danych w okresie testowym

Dla sklepów w okresie testowym dodaliśmy możliwość wyczyszczenia bazy danych sklepu testowego za pomocą jednego kliknięcia.

Narzędzia/Czyszczenie bazy danych

 

Rozbudowa Integratora XML/CSV o możliwość przekierowania kategorii

W Integratorze XML/CSV dodaliśmy możliwość utworzenia przekierowań adresów URL kategorii. Ta funkcja przydatna jest momencie przenoszenia bazy danych sklepu z innej platformy na Selly, podczas dodawania kategorii w sklepie integrator automatycznie utworzy przekierowania 301 na nowe adresy.

Możliwość aktualizacji cen produktu według wybranych warunków

W module integratora, przy edycji ustawień pola powiązania „Cena brutto” dodaliśmy możliwość wyboru warunku, na podstawie którego ma być zaktualizowana cena brutto produktu.Do wyboru są cztery warunki:

  • Niższa – wybór tego warunku, oznacza że jeżeli cena w pliku CSV/XML jest niższa od aktualnej ceny brutto produktu w sklepie, to zostanie ona zaktualizowana.
  • Wyższa – wybór tego warunku, oznacza że jeżeli cena w pliku CSV/XML jest wyższa od aktualnej ceny brutto produktu w sklepie, to zostanie ona zaktualizowana.
  • Zawsze aktualizuj cenę – wybór tego warunku, oznacza, że cena brutto zawsze będzie aktualizowana.
  • Nigdy nie aktualizuj ceny – wybór tego warunku, oznacza, że cena brutto nie będzie aktualizowana.

Możliwość wgrywania etykiet energetycznych

Zgodnie z wymogami Unii Europejskiej dodaliśmy możliwość wgrywania etykiet energetycznych na karcie produktu, który wymaga pokazania wspomnianej etykiety. Jest to moduł do dodatkowego zaprogramowania dostępny w planach abonamentowych Selly Pro 1,Selly Pro 2 oraz Selly Enterprise. Zamówienie tej funkcjonalności można zgłosić za pośrednictwem modułu Konto/Zgłoszenia.

Przykład działania modułu:

Po zaprogramowaniu modułu w naszym sklepie, w edycji produktu pojawi się nowa sekcja Klasa energetyczna.

 

Aby dodać klasę energetyczną na karcie produktu, należy wybrać odpowiednią klasę z rozwijanej listy Klasa energetyczna, następnie dodać etykietę energetyczną za pomocą przycisku „Wybierz obraz” w polu Etykieta energetyczna (obraz można wybrać z katalogu img na serwerze, lub dodać bezpośrednio z dysku na naszym urządzeniu), ostatnim elementem, ostatnim elementem jest karta informacyjna produktu i podobnie jak w przypadku etykiety energetycznej możemy wybrać plik spośród tych, które znajdują się na serwerze lub dodać plik z dysku naszego urządzenia.

Finalnie na karcie produktu pojawią się skonfigurowane przez informacje o klasie energetycznej danego produktu. Po najechaniu na ikonkę klasy energetycznej wyświetlona zostanie pełna etykieta.

Nowa podstrona dotycząca dedykowanych rozszerzeń dla sklepów w planach Pro

Stworzyliśmy nową podstronę na której opisane zostały korzyści wynikające z posiadania plany Pro w Selly, oraz możliwości z tym związane takie jak indywidualnie programowane moduły, które usprawnią sprzedaż oferowanych produktów.

Chcesz poznać więcej szczegółów dotyczących dedykowanych rozszerzeń w planach PRO?

Kliknij tutaj

Nowe parametry w integracji z Baselinkerem

W module Konfiguracja/Integracje-opcje dodatkowe w sekcji poświęconej integracji z Baselinkerem, dodaliśmy możliwość przesłania parametrów czas dostawy oraz nazwa producenta do atrybutów zamówionych produktów.

Bartłomiej Adamiec

Bartłomiej Adamiec
Specjalista ds. rozwoju platformy

W Selly zajmuje się rozwojem platformy, dodatkowo odpowiada za proces migracji sklepów z innych platform. Pomaga również swoim klientom rozwijać sprzedaż na Allegro. Prywatnie mąż, ojciec dwójki dzieci i pasjonat piłki nożnej.

Wypróbuj Selly bez ryzyka!

Rozpocznij za darmo i ciesz się 14-dniowym okresem próbnym.
Zamów indywidualną szatę graficzną, a otrzymasz 60 dni testowania oprogramowania całkowicie bezpłatnie!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933