Grudzień 2016
- Wdrożenie integracji z Opinie konsumenckie Google – konfiguracja integracji w menu: Integracje – opcje dodatkowe. Instalacja plakietki ocen przez wdrożenie znacznika {#GOOGLE_OPINIE_PLAKIETKA#} w wybranym miejscu sklepu. Na stronie potwierdzenia zamówienia wymagany znacznik {#GOOGLE_OPINIE#} wysyłający ankiety do klientów.
- Rozbudowa konfiguracji podstawowej sklepu o definicje adresów e-mail dla otrzymywania powiadomień o nowych rejestracjach klientów oraz o dodaniu nowej opinii o produktach.
Listopad 2016
- Nowy moduł powiadomień dla klientów o dostępności produktów. W konfiguracji podstawowej włączenie funkcji „Czy włączyć moduł powiadomień o dostępności produktów” powoduje pokazanie na karcie produktu, który nie jest dostępny do sprzedaży przycisku do formularza, w którym użytkownik może wpisać adres e-mail, na który zostanie wysłany list, jeżeli produkt stanie się dostępny do sprzedaży.
- Rozbudowa form dostaw o możliwość wgrania ikonki prezentującej daną formę dostawy na karcie produktu lub w koszyku. Po zdefiniowaniu ikonki należy w kodzie szablonu umieścić blok: {$if dostawa_img = 1$} < img src=”{#DOSTAWA_IMG#}” alt=”{#DOSTAWA_NAZWA#}” / >{$endif$}
- Rozbudowa raportów sprzedaży wg zamówień i produktów o podliczanie bilansu kosztów zakupów i zysku, jeśli w produktach została wprowadzona cena zakupu.
Październik 2016
- Nowy modul sprzedaży produktów w nietypowych kształtach. Obliczanie cen wg sprzedawanej powierzchni: kwadratu, prostokąta, koła, owalu lub wg mb zdefiniowanego materiału. Aktywacja modułu w menu ASORTYMENT / Kształty produktów. Po uruchomieniu modułu w edycji produktów w zakładce WYMIARY można definiować szereg parametrów, wg których będzie liczona cena.
- Integracja bezpośrednia z kurierem ROHLIG SUUS Logistics SA. Włączenie i ustawienia integracji w menu KONFIGURACJA / Integracje – przesyłki.
Wrzesień 2016
- Rozbudowa edycji form płatności i form dostaw o definicje nazw i opisów w wersjach językowych oraz możliwość blokowania wybranych form płatności lub dostaw w zależności od wyświetlanej wersji językowej sklepu.
- Rozbudowa integracji z systemem WF-Mag o automatyczne aktualizacje statusów WF-Mag -> Sklep oraz opcjonalne wysłanie maila do klienta po zmianie statusu. W panelu sklepu w menu KONFIGURACJA / Integracje – programy F/K w sekcji „Integracja z programem WF-Mag” należy zdefiniować mapowanie statusów WF-Mag do odpowiednich statusów w sklepie.
- Rozbudowa modułu programu partnerskiego o możliwość wykluczenia z naliczania prowizji za zakupy oznaczone jako „promocja na stronie głównej i hit dnia” oraz produkty przecenione (cena poprzednia większa od aktualnej). Konfiguracja ustawienie w menu SPRZEDAŻ -> Program Partnerski -> Konfiguracja.
- Nowy moduł do masowej wysyłki SMS dla zarejestrowanych klientów. Możliwość filtrowania klientów wg różnych kryteriów: miejscowość, zakres czasowy złożenia zamówienia czy wartości zamówienia. Moduł dostępny w menu NARZĘDZIA -> Kampania SMS.
- Zmiana sposobu odzyskiwania/przypominania haseł klientów. Wypełnienie formularza odzyskania hasła generuje email na adres klienta z linkiem do formularza definiowania nowego hasła.
- Rozbudowa modułu eksportów plików XML dla porównywarki okazje.info o definiowanie dodatkowych atrybutów jak rozmiary, kody produktów, waga, wymiary i dowolne inne zdefiniowane w opisach zaawansowanych. Produkty z przydzielonym atrybutem koloru są rozbijane na osobne oferty w pliku XML.
- Wdrożenie nowej formy przesyłki obsługiwanej przez eNadawcę Poczty Polskiej: Przesyłka firmowa listowa nierejestrowana.
- Wprowadzenie najnowszych zmian wg wytycznych Google dla eksportu produktów do XML, m.in. eksport produktów tylko z wprowadzonymi zdjęciami, przekazanie kodu EAN.
Sierpień 2016
- Wdrożenie nowej formy dostawy z odbiorami w punktach DHL Parcelshop.
- Wdrożenie nowego modułu do obsługi programu partnerskiego w sklepie:
- Opcje dostępne po stronie klienta: podsumowanie kwot zebranych w programie, zgłaszanie chęci wypłaty zebranych środków z podaniem numeru rachunku do wypłaty, pobieranie bannerów, lista polecających z rozbiciem kwot naliczonych, lista rozliczeń.
- Opcje dostępne po stronie panelu administracyjnego: lista osób z rozbiciem kwot uzyskanych w programie, obsługa polecających (zestawienia zamówień), rozliczanie zleconych wypłat.
- Konfiguracja programu: prowizja ogólna oraz definicja progu minimalnej wypłaty, definicje prowizji w producentach jako wartość nadrzędna wobec prowizji ogólnej.
- Wdrożenie nowego modułu zwrotów:
- udostępnienie klientom formularza zwrotu (np. http://demo.selly.pl/zwrot.html) lub łatwego zgłoszenia zwrotu z poziomu historii zamówień
- zarządzanie zwrotami w panelu sklepu w menu SPRZEDAŻ -> ZWROTY (lista zwrotów z wyszukiwarką, edycja zwrotów, lista wszystkich zdarzeń)
- edycja szablonów maili (szablony Z01-Z05), formularza zwrotu (M05), wydruku PDF wypełnionego zgłoszenia (M06), etykiety adresowej (M07).
- Modyfikacja koszyka (krok 3) – usunięcie formularza zgody na ankietę Ceneo programu Zaufane Opinie. W programie tym od dnia 04.04.2016 do pozyskania zgody na przetwarzanie danych osobowych klienta nie jest już potrzebny osobny checkbox na stronie sklepu. Modyfikacja ma na celu pozyskanie większej ilości opinii o sklepie.
Zmiany należy dokonać zgodnie z poniższymi krokami:
- włączenie automatycznej wysyłki ankiety do klienta definiuje się w panelu sklepu w menu „KONFIGURACJA / Integracje – opcje dodatkowe” w sekcji „Integracja z ceneo.pl”. Należy zaznaczyć na TAK dwa ustawienia: „Wysyłaj dane o produktach” oraz „Wysyłaj email klienta”.
- wypełnić i podpisać Umowę Powierzania Przetwarzania Danych Osobowych z Ceneo (umowa dostępna w Ceneo),
- w treści Regulaminu/Polityki prywatności sklepu należy umieścić zgodę pozyskiwania danych osobowych klienta o treści: W ramach realizacji umowy z Kupującym Sklep jest upoważniony przesłać na adres poczty elektronicznej Kupującego zaproszenie do wypełnienia ankiety posprzedażowej. Ankieta służy zbadaniu opinii o przeprowadzonej transakcji. Kupujący może dobrowolnie wypełnić ankietę.
Lipiec 2016
- Budowa nowego modułu w panelu sklepu w menu SPRZEDAŻ / Koszyki. Podgląd koszyków zapisanych przez klientów oraz ostatnich niezrealizowanych koszyków w okresie 30 dni.
- Rozbudowa opcji zapisywania koszyków przez klientów zarejestrowanych o możliwość zapisania wielu zestawów koszyków z nadawaniem dla nich nazw. Możliwość ładowania lub kasowania wybranego zestawu.
- Rozbudowa modułu statusów zamówień o obsługę wersji językowych nazw statusów, tytułów maili, dołączanych załączników oraz szablonów SMS.
- Rozbudowa konfiguracji podstawowej sklepu o możliwość zdefiniowania adresu email, na który mają być wysyłane kopie listów z potwierdzeniem założenia nowego konta klienta.
- Wdrożenie nowej formy dostawy Poczta Polska Odbiór w Punkcie. Wybór punktu odbioru w placówce Poczty Polskiej lub na stacji Orlen. Usługa dostępna w integracji z eNadawcą dla przesyłek typu Pocztex Expres 24 oraz Paczka 24/48.
- Rozbudowa edycji karty zamówienia: zapamietanie w cookies zaznaczenia pola „Powróć do edycji produktu po zapisaniu zmian”.
- Rozbudowa integracji z wfirma.pl – przekazywanie numeru zamówienia do uwag eksportowanej faktury.
- Wyłączenie powiadomień SMS typu ECO i przełączenie ustawienia na SMS PRO. Od dnia 1 lipca 2016 nowa ustawa antyterrorystyczna zablokowała możliwość wykorzystania komunikacji SMS ECO w kontaktach z użytkownikami.
- Zmiana oznaczenia płatności elektronicznych transferuj.pl na tpay.com
Czerwiec 2016
- Rozbudowa modułu stron informacyjnych o przypisywanie poszczególnych dokumentów do odpowiedniego sklepu (podstawowego lub dodatkowych).
- Wdrożenie przekierowań typu 404 dla stron produktów i kategorii, które nie istnieją w danym sklepie głównym lub dodatkowym.
- Rozbudowa integracji z kurierem DPD o definiowanie wartości minimalnej zamówienia, powyżej której automatycznie wstawiana będzie deklarowana wartość przesyłki.
- Rozbudowa integracji z serwisem eBay o automatyczne pobieranie zamówień z serwisów oraz kończenie aukcji z produktami / zestawami niewyświetlanymi lub ze stanem zero w magazynie, których sprzedaż jest niedozwolona
- Wdrożenie do integracji z porównywarką Skapiec.pl specyfikacji ver. 13.00, w której znajdują sie dodatkowe dane o produktach: pełne drzewo kategorii, zdjęcie produktu, link do produktu, kod producenta i EAN
- Rozbudowa integracji z serwisem eBay o wystawianie bezterminowych aukcji, dodanie możliwości eksportu wielu zdjęć do aukcji, eksport kodu producenta i kodu EAN.
- Rozbudowa edycji kategorii o nowe pole „Baner na liście produktów” w celu osadzenia graficznego elementu umieszczanego jako pierwszy produkt w liście produktów. Osadzenie elementu wymaga odpowiedniego ostylowania i oskryptowania kodu podstawowego: {$if kategoria_baner_promocyjny = 1$} {#KATEGORIA_BANER_PROMOCYJNY#} {$endif$}
- Rozbudowa konfiguracji podstawowej (sekcja „Pozycjonowanie”) o aktywację dla produktów wyłączonych z wyświetlania przekierowań typu 301 na najbliższą listę produktów lub stronę główną, jeśli wszystkie kategorie wyżej są wyłączone z wyświetlania.
- Nowy moduł narzędzi do masowego kopiowania danych o produktach do wersji językowych. Możliwość łatwego przenoszenia wybranych danych z głównej wersji językowej na wybraną inną wersję: nazwa produktu, nazwa htaccess, nazwa dodatkowa produktu, tytuł strony, tag meta description, tag meta keywords, opis produktu, opis skrócony produktu, tekst promocyjny, gwarancja, czas dostawy, filmy, tytuł aukcji, opis dla aukcji.
- Dodanie nowej funkcjonalności: Ceny specjalne. Definiowanie w konfiguracji podstawowej adresów URL zewnętrznych stron polecających (tzw. referrer), z których przejście na sklep spowoduje wyświetlenie wpisanej ceny specjalnej. Cena specjalna wyświetlana na karcie produktu i listach produktów.
Maj 2016
- Dodanie nowej funkcjonalności do zarządzania administratorami sklepu: możliwość zdefiniowania adresu przekierowania administratora na wskazaną podstronę panelu po poprawnym zalogowaniu.
- Rozbudowa modułu integracji z eNadawcą Poczty Polskiej o usługi Pocztex i Przesyłka firmowa polecona.
- Rozbudowa synchronizacjia aukcji z Allegro o zmiane cen na aukcjach ze złożonymi ofertami
- Rozbudowa modułu wprowadzania zamówień / ofert w panelu administracyjnym o wybór statusu i wysyłkę maila zgodną z przydzielonym statusem zamówienia.
- Rozbudowa modułu produktów o definicje tłumaczeń dla wersji językowych: nazwa produktu, nazwa dodatkowa, nazwa htaccess (adres strony), nagłówki META (title, description, keywords), tekst promocyjny, gwarancja, czas dostawy, opis produktu, opis skrócony, filmy, nazwa produktu i opis dla aukcji.
Kwiecień 2016
- Rozbudowa edycji produktów oraz narzędzia masowej zmiany danych o zarządzanie polem KUP NA CENEO. Włączenie tej opcji ustawia w pliku eksportu XML dla porównywarki Ceneo dostępność produktu w opcji KUP TERAZ w ramach serwisu Ceneo.pl
- Rozbudowa edycji produktów o notatki grupowe: notatki widziane tylko dla przydzielonych grup administratorów. Dodatkowo widoczność notatki w edycji zamówień z danym produktem w sekcji komentarza.
- Rozbudowa modułu importów CSV o nowe pola: opis HTML dla aukcji, znaczniki META: tytuł strony oraz description.
- Rozbudowa modułu dodawania zamówień o nowe możliwości: – dodawanie zamówień bez danych adresowych klienta (wymagany tylko email) – dodawanie produktów z opcjami – wysłanie pro formy w formie załącznika z PDF na email (szablon edytowalny D07) – wysłanie oferty w formie PDF ze zdjęciem produktu (szablon edytowalny D09) – nadanie procentowego rabatu na wprowadzane zamówienie – edycja poszczególnych cen wprowadzanych produktów – dodawanie komentarza do każdego wprowadzanego produktu
- Rozbudowa modułu edycji zamówień o nowe możliwości: – notatki grupowe: notatki widziane tylko dla przydzielonych grup administratorów – drukowanie i wysyłanie pro formy oraz oferty w wersji PDF
- Edycja nowych szablonów eksportowanych do PDF: pro forma (D07), oferta zamówienia (D09).
- Rozszerzenie przydzielania opiekunów zamówień o grupę administratorów (wcześniej grupa tylko pracownicy).
Marzec 2016
- Usprawnienie zarządzania edycją kategorii przez łatwe przełączanie między poszczególnymi kategoriami z wybraną zakładką edycji: Dane ogólne, Wersje językowe, Definicja szablonu opisu produktów, Promowani producenci, Tagi.
- Rozbudowa modułu kategorii o definicje tłumaczeń dla wersji językowych: nazwa kategorii, nazwa htaccess, nagłówki META, opis kategorii, tekst promocyjny, tytuł dla produktów w kategorii.
- Rozbudowa modułu atrybutów o definicje tłumaczeń dla wersji językowych: nazwa i opis grupy atrybutów (np, rozmiary, kolory), nazwy atrybutów (np. biały, czarny, rozmiar S).
- Wdrożenie integracji z systemem płatności i-Leasing w Platformafinansowa.pl.
- Wdrożenie nowego skryptu integracji z Opineo.pl.
- Rozbudowa API platformy o funkcję zwracającą aktualną ilość wywołań API w danym miesiącu.
- Rozbudowa integracji z Zaufane Opinie Ceneo o możliwość wyłączenia koniecznej zgody na wysłanie ankiety przez zaznaczenie opcji „Wysyłaj email klienta” na wartość NIE.
- Wdrożenie integracji kodu piksela Facebook generowanego na różnych zdarzeniach w sklepie. Definicja identyfikatora piksela w menu KONFIGURACJA -> Integracje – opcje dodatkowe -> sekcja „Integracja z Facebook”. Więcej informacji o Facebook Pixel na stronie: https://www.facebook.com/business/help/952192354843755
Luty 2016
- Rozbudowa API o pobieranie danych z tabel z wyszukiwaniem wg zadanych warunków na określonym polu bazy, np. zamówienia o numerze większym/mniejszym niż wskazany lub z dopasowaniem do zadanej frazy, np. klienci o wskazanej nazwie miejscowości.
- Rozbudowa integracji z fakturownia.pl o generowanie nowych rodzajów dokumentów: paragon, rachunek.
- Rozbudowa integracji z Salesmanago o definiowanie własnych nazw tagów przypisywanych klientom zapisujących się do newslettera oraz osobno dla kupujących.
- Rozbudowa modułu kuponów rabatowych o listowanie zamówień, w których edytowany kupon został użyty. Dodatkowy zapis informacji w kuponie, na podstawie jakiego zamówienia został kupon wygenerowany, dla generowanych kuponów rabatowych po złożeniu zamówienia, wysyłanych z poziomu listy lub edycji zamówień.
- Rozbudowa ręcznego importu plików CSV o automatyczne indeksowanie dla wyszukiwarki klientów pola kodu producenta
Styczeń 2016
- Wdrożenie nowego modułu stron informacyjnych z obsługą wersji językowych.
- Rozbudowa modułu integracji z Allegro o opcję automatycznego zamykania aukcji w przypadku, gdy są oferty a cena produktu w sklepie wzrosła o ustalony procent. Próg zamknięcia aukcji definiowany może być ogólnie dla całego asortymentu jak i dla każdego produktu osobno. W połączeniu z zaznaczoną opcją w aukcji „Wystaw ponownie po zakończeniu” otrzymujemy możliwość automatycznego wystawienia tej samej aukcji z nową ceną.
- Rozbudowa integracji z Salesmanago.pl o monitorowanie zamówień oraz porzuceń koszyków. W systemie Salesmanago dopisywane są odpowiednie zdarzenia typu CART i PURCHASE.
- Wdrożenie integracji z Salesmanago.pl – automatyczne dopisywanie i wypisywanie maili z list wysyłkowych w systemie Salesmanago dla klientów zakładających konta w sklepie oraz zapisujących się do samego newslettera. Konfiguracja opcji w menu KONFIGURACJA / Integracje – opcje dodatkowe.
- Rozbudowa integracji z Allegro o opcję automatycznego wznawiania aukcji w przypadku ponownego pojawienia się dostępności produktu w magazynie. Wcześniej opcja działała tylko dla aukcji naturalnie zakończonych wg ustawionej daty zakończenia aukcji.