Zmiany i nowości wprowadzane do oprogramowania sklepu Selly Shop – Changelog 2018

Zobacz jak rozwijane jest oprogramowanie sklepu internetowego Selly. Spełniamy potrzeby Klientów i tworzymy rozwiązania oraz nowe funkcjonalności dla wszystkich sklepów na platformie.
Funkcjonalność sklepu internetowego
Wybierz rok: 2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010.  

Wykonane aktualizacje:

Grudzień 2018

  • Rozbudowa w panelu listy produktów wg magazynów o filtrowanie produktów wg wpisanych przedziałów ilości.
  • Wdrożenie integracji z biurem tłumaczeń dogadamycie.pl. Moduł dostępny w menu KONFIGURACJA / Integracje – opcje dodatkowe. Integracja przekazuje do serwisu dogadamycie.pl bazę produktów do tłumaczenia na wybrany język. Zwrotnie przetłumaczoną bazę można wgrać do sklepu jednym kliknięciem.
  • Dodanie do integracji z Allegro obsługi mapowania dostaw typu „Dostawa przez sprzedającego” oraz „Dostawa przez sprzedającego płatność przy odbiorze”
  • Rozbudowa integracji z systemem wfirma.pl o możliwość pobierania wystawionego dokumentu sprzedaży (faktura, proforma, paragon) samodzielnie przez klientów z poziomu historii zamówienia.
  • Rozbudowa edycji zamówienia o możliwość wysłania jednym kliknięciem na email klienta wystawionego dokumentu sprzedaży w systemie wfirma.pl.
  • Rozbudowa narzędzia masowej zmiany danych produktów o możliwość wyszukiwania wg nazw produktów z ustaleniem typu wyszukiwania: pełnotekstowe, dokładne lub przybliżone.
  • Rozbudowa opcji generowania pliku robots.txt o link do sitemap.xml dodawanego lub aktualizowanego podczas zapisu konfiguracji podstawowej sklepu.

Listopad 2018

  • Rozbudowa edycji produktu o możliwość ręcznego wyłączenia flagi NOWOŚĆ. Ręczne włączenie flagi NOWOŚĆ spowoduje ponowne oznaczenie produktu w sklepie jako nowość przez ilość dni zdefiniowaną w konfiguracji wyglądu.
  • Rozbudowa listy zamówień o dodatkowe fitrowanie wg przypisanych opiekunów do zamówień.
  • Rozbudowa integracji Inpost o obsługę przesyłek typu: Allegro Kurier24 Inpost, Allegro miniKurier24 Inpost, Allegro Paczkomaty24/7 Inpost.
  • Zmiana nagłówków meta robots w całej strefie koszyka na: noindex,follow
  • Rozbudowa modułu stron informacyjnych o możlość osadzania dynamicznych danych o produktach. Umieszczenie w treści strony wywołania metody: {#callMethod:getProductsData ID1,ID2,ID3#} gdzie IDx to kolejne identyfikatory produktów spowoduje wyświetlenie produktów w formie galerii. Zobacz przydkład w sklepie demonstracyjnym.
  • Rozbudowa eksportu produktów do Google Zakupy o znacznik sale_price. Jeśli produkt ma zdefiniowaną cenę poprzednią wyższą niż aktualną, to aktualna zostanie oznaczona jako sale_price.

Październik 2018

  • Rozbudowa eksportu produktów dla Google Zakupy o znacznik identifier_exists jeśli produkt nie ma zdefiniowanego kodu EAN oraz dodatkowo nie jest zdefiniowany producent lub kod producenta. Pozwala to prezentować produkty w Google bez kodu EAN.
  • Nowa forma płatności „Płatność w sklepie stacjonarnym” (id=36) z osobnym szablonem listu wysyłanego po zamówieniu: B07 w edytorze szablonów email.
  • Rozbudowa karty produktu o nową zakładkę „Sklepy dodatkowe”. Definiowanie nowych tagów: tytuł strony, meta description, meta keywords dla każdego sklepu dodatkowego osobno. Przeniesione także zostały opisy produktów multisklepów do tej zakładki.
  • Rozbudowa karty informacyjnej aukcji Allegro o możliwość zmiany wariantu połączonego z aukcją na inny przez wpisanie w pole „Wariant ID” innego identyfikatora. Numer wariantu należy odczytać w edycji produktu.
  • Wdrożenie integracji z nowym kurierem Geis. Konfiguracja integracji w menu Integracje – przesyłki. W menu Sprzedaż dostępna nowa sekcja „Przesyłki kurier Geis”.
  • Rozbudowa modułu eksportów XML dla porównywarek Nokaut, Okazje.info, Cenus o możliwość wyłączenia eksportu opisu produktu.
  • Rozbudowa integracji z systemem Content Cloud automatyczne uzupełnianie kodu EAN dla produktów pobieranych po kodzie Content Cloud.
  • Rozbudowa masowych narzędzi dla wersji językowych o uaktualnianie/nadpisywanie wybranych danych produktów z podstawowej wersji językowej do innych. Moduł dostępny w menu KONFIGURACJA / Ustawienia regionalne / zakładka: NARZĘDZIA.
  • Rozbudowa integracji z wfirma.pl o nową opcję przy imporcie danych o produktach z wfirma: nie aktualizowanie danych w magazynach oznaczonych przy produktach jako niedostępne.
  • Rozbudowa modułu integracji z Allegro o definiowanie cenników dostaw dla kolejnych form transportu: Allegro miniKurier24 InPost (za pobraniem), Allegro Przesyłka polecona
  • Możliwość włączenia wyświetlania i edycji w panelu administracyjnym na listach produktów ceny produktu dla aukcji. Opcja uruchamiana w menu Konfiguracja podstawowa / Sekcja: Ustawienia panelu administracyjnego / Czy wyświetlać cenę na aukcji na listach produktów w panelu.

Wrzesień 2018

  • Wdrożenie integracji z systemem Content Cloud – profesjonalne opisy marketingowe i techniczne produktów: Integracja z e-opisy
  • Nowy moduł w menu INTEGRACJE – opcje dodatkowe -> Integracja własna. Możliwość prostego dodania własnego kodu skryptu wywoływanego w nagłówku każdej strony sklepu przed zamknięciem znacznika HEAD.
  • Integracja z modułem A2C oraz a2c.online dla integracji z hurtowniami
  • Nowe bezpłatne szablony nr 6 i 7 dostępne w galerii szablonów do samodzielnego wgrania w panelu w menu WYGLĄD SKLEPU.
  • Rozbudowa modułu integracji z Allegro o możliwość odznaczenia aukcji jako ponownie trwająca w przypadku jej wznowienia z poziomu panelu Allegro. Link „Oznacz aukcją jako niezakończoną w bazie” dostępny w szczegółach aukcji oraz na liście aukcji z ustawionym filtrem wyświetlania zakończonych aukcji.
  • Wdrożenie nowej integracji z Kurier Inpost oraz Paczkomaty Inpost przez API tego kuriera wraz z innymi dodatkowymi ich usługami, np. Podaj Dalej oraz inne usługi lokalne i paletowe. Konfiguracja integracji odbywa się w panelu sklepu w menu KONFIGURACJA – Przesyłki / sekcja „InPost”. Tworzenie przesyłek odbywa się z poziomu edycji zamówienia, a utworzone zlecenia są od razu widoczne w panelu https://manager.paczkomaty.pl/ i tam następuje dalsza obsługa.
  • Rozbudowa modułu integracji z Paczkomaty Inpost o wyświetlanie mapy paczkomatów w pierwszym kroku koszuka.

Sierpień 2018

  • Rozbudowa modułu masowej zmiany cen produktów o zmiany cen dopłat dla opcji produktów. Możliwość zmian cen opcji z użyciem wzorów oraz zaokrąglenia cen do różnych formatów.
  • Rozbudowa integracji z wfirma.pl o wystawianie faktury VAT z poziomu edycji zamówienia.
  • Nowe menu główne „WYGLĄD” w panelu administracyjnym zawierające funkcjonalności dla zarządzania wyglądem sklepu: samodzielna zmiana szablonu graficznego, jego parametrów, edytor szablonów i wiadomości email, edytor tłumaczeń.
  • Rozbudowa panelu sklepu o możliwość samodzielnej zmiany szaty graficznej na inną spośród dostępnych bezpłatnie.
  • Rozbudowa wyszukiwarki zaawansowanej produktów o opcję „Wyświetlaj dane wariantów”. Po włączeniu tej opcji pokazane zostanie maks. 10 wariantów dla każdego produktu.
  • Rozbudowa list produktów w panelu administracyjnym typu „wg ilości” oraz „wyniki wyszukiwania” o masowe zmiany cen i ilości produktów.

Lipiec 2018

  • Rozbudowa wyszukiwarki produktów o możliwość wyłączenia z wyników szukania produktów będących duplikatami innych. Opcja włączana w konfiguracji podstawowej w polu: Czy ukrywać w wynikach szukania produkty, które mają określony produkt kanoniczny.
  • Rozbudowa integracji z kurierem Paczka w Ruchu o możliwość zdefiniowania własnego klucza API dla map Google używanych w formatce wyboru punktu odbioru.
  • Dodanie osobnych form płatności: Płatność BLIK (id=32), Płatność ratalna Alior Bank (id=33), Płatność kartą płatniczą (id=34) powiązanych z główna płatnością Blue Media (id=29) w celu wykorzystania tych form jako niezależne kanały płatności dostępne w koszyku.
  • Dodanie znacznika robots o wartości noindex,follow dla podstron porównania produktów.
  • Dodanie obsługi wersji językowej węgierskiej (do samodzielnego wprowadzenia tłumaczeń).
  • Wdrożenie nowej formy odroczonej płatności dla firm: https://myplacimy.pl
  • Rozbudowa integracji z Allegro. Zabezpieczenie podczas wysyłania zdjęć dla opisów wg nowych zasad Allegro: jeśli nie istnieje plik zdjęcia bez znaku wodnego wysyłane jest inne zdjęcie.

Czerwiec 2018

  • Rozbudowa funkcji kopiowania produktu o kopiowanie dodatkowych elementów: treści wersji językowych, przyporządkowane produkty dodatkowe i tagi.
  • Rozbudowa modułu tagów o możliwość wyłączenia tagu w sklepie głównym lub wybranym sklepie dodatkowym.
  • Zabezpieczenie formularza zapytania o produkt dostępnego na karcie produktu przez Google reCAPTCHA.
  • Wdrożenie modułu eksportu pliku CSV z zamówieniami dla kuriera GLS. Ustawienia ogólne w menu KONFIGURACJA / Integracje – przesyłki. Eksport pliku CSV dostępny z poziomu listy zamówień pod przyciskiem EKSPORT CSV DLA GLS.

Maj 2018

  • Rozbudowa narzędzia masowej zmiany danych o filtrowanie produktów wg przypisanych tagów.
  • Rozbudowa wyszukiwarki zaawansowanej w panelu sklepu o filtrowanie produktów wg przypisanych tagów.
  • Rozbudowa eksportu bazy klientów do pliku CSV o możliwość filtrowania wg wyrażonych zgód na newsletter, marketing oraz wg typu konta: z rejestracją, bez rejestracji.
  • Rozbudowa panelu klienta (po zalogowaniu) o możliwość łatwego usunięcia swoich danych osobowych (anonimizacja) oraz wycofanie zgód marketingowych.
  • Wdrożenie nowego modułi w panelu sklepu: DANE OSOBOWE w menu SYSTEM. Prezentacja logów dostępu administratorów do danych adresowych klientów.
  • Aktualizacja treści klauzul zgód przy rejestracjach dostosowanych do wchodządzego w życie rozporządzenia RODO. Zmienione treści we wszystkich sklepach, które nie modyfikowały oryginalnych klauzul na stronach: – formularz osobnej rejestracji, – formularz rejestracji w koszyku lub szybki zakup, – formularz kontaktowy (możliwość wyłączenia wyświetlania klauzuli), – formularz zapisu do newslettera w stopce sklepu (możliwość włączenia dodatkowej zgody lub usunięcia wyświetlania klauzul), Szczegółowe informacje o przeprowadzonych pracach aktualizujemy w panelu sklepu w sekcji: SYSTEM / Komunikaty.
  • Aktualizacja listy kategorii katalogu Google Zakupy przypisywanych w edycji kategorii.

Kwiecień 2018

  • Wdrożenie integracji z Paczka w Ruchu. Ustawienia integracji w menu KONFIGURACJA / Integracje – przesyłki.
  • Dodanie przycisku szybkiego sortowania alfabetycznego kategorii w menu ASORTYMENT / Kategorie produktów / zakładka „Kolejność kategorii”.
  • Rozbudowa narzędzia masowej zmiany danych produktów o grupowe zmiany wartości pola „Kolejność w kategorii”.
  • Wdrożenie opcji masowego drukowania ofert do PDF na podstawie zapisanych zamówień. Opcja dostępna na dole listy zamówień w panelu administracyjnym.
  • Rozbudowa modułu wprowadzania zamówień w panelu administracyjnym o możliwość importu pliku CSV z kodami EAN i ilościami produktów w celu masowego dodania ich do tworzonego zamówienia.

Marzec 2018

  • Rozbudowa wyszukiwarki zaawansowanej w panelu administracyjnym o wyszukiwanie wariantów po kodach EAN (pole „Kod EAN”).
  • Aktualizacja reguł zgód klientów przy rejestracji konta na przetwarzanie danych osobowych zgodnych z RODO na treść: „Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie i wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o Ochronie Danych Osobowych w celu realizacji umowy”.
  • Budowa nowego modułu filtrowania produktów wg statusów dostępności. Definiowanie statusów w menu ASORTYMENT / Statusy dostępności. Możliwość zdefiniowania statusów automatycznych wg ilości produktów (bez wariantów) lub wg ręcznie przypisywanego czasu dostępności (ilość dni). Włączanie filtrowania wg statusów dostępności w formie listy rozwijanej lub radiobuttonów.
  • Rozbudowa wyszukiwarki produktów w panelu sklepu (górna belka) o wyszukiwanie po ID produktu wpisanego jako {liczba} lub id{liczba}.
  • Wdrożenie integracji z edrone.me – systemem CRM dla e-commerce. Konfiguracja usługi w menu „Integracje – opcje dodatkowe”. Obsługa metod: PRODUCT_VIEW, ADD_TO_CART, ORDER, OTHER, SUBSCRIBE
  • Rozbudowa wyszukiwarki produktów o możliwość zdefiniowania sposobu sortowania produktów w wynikach szukania. Dostępne opcje: wg istotności (domyślnie); wg nowości; wg kolejności w kategorii, następnie nowościl; wg ceny malejąco lub rosnąco; wg nazw produktów. Definicja opcji w menu „Konfiguracja podstawowa” w polu „Domyślne sortowanie wyników wyszukiwania produktów”.
  • Rozbudowa integracji z Allegro o obsługę REST API w celu automatycznych zmian cen produktów w aukcjach z ofertami. Konfiguracja w menu: Konfiguracja Allegro / REST API.

Luty 2018

  • Rozbudowa modułu sprzedaży produktów wg wymiarów o możliwość utrzymania proporcji wymiarów prostokąta wg zadanych wartości minimalnych szerokości i długości.
  • Rozbudowa modułu filtrów cech (opisy zaawansowane) o możliwość włączenia filtrowania słowników cech w opcji typu checkbox z wielokrotnym wyborem. Filtrowanie dostępne także w kategoriach nadrzędnych. Przykład: https://demo.selly.pl/kategorie-z-zaawansowanymi-filtrami-produktow,c24.html
  • Rozbudowa modułu wariantów o możliwość włączenia filtrowania typu checkbox z wielokrotnym wyborem.
  • Rozbudowa szablonów aukcji Allegro wg nowych zasad opisu produktu o możliwość stosowania dodatkowych znaczników: {#NAZWA_PRODUKTU#}, {#NAZWA_DODATKOWA#}, {#TEKST_PROMOCYJNY#}, {#OPIS_SKROCONY#}, {#KOD_PRODUCENTA#}, {#KOD_EAN#}, {#SYMBOL_PRODUKTU#}, {#NAZWA_PRODUCENTA#}, {#PRODUKT_WAGA#}, {#PRODUKT_NOTATKA#}, {#PRODUKT_WARIANT#}, {#OPIS_ZAAWANSOWANY#}. Znaczniki uwzględniane przy wystawianiu aukcji, jeżeli jest włączona opcja w konfiguracji Allegro: 'Wystawiaj wszystkie aukcje wg nowych zasad…” lub gdy dany produkt ma zdefiniowany nowy opis aukcji Allegro lub w szablonie aukcji zdefiniuje się jakąkolwiek sekcję z opisem wg nowych zasad.
  • Dodanie znaczników kanonicznych na stronie głównej sklepu z linkami do wersji językowych jeśli sklep takich używa.
  • Możliwość przełączenia całego modułu generowania opisów aukcji Allegro na nowy format, nawet jeśli w produktach nie zdefiniowano nowych opisów. System zmieni kod HTML opisu produktu na tryb tekstowy możliwy do zaimportowania w Allegro. Opcja włączana w menu głównym KONFIGURACJA ALLEGRO w polu „Wystawiaj wszystkie aukcje wg nowych zasad…” (ramka Klucz WebAPI).
  • Rozbudowa masowego wystawiania aukcji Allegro o wybór szablonów nowych opisów.
  • Budowa nowego modułu szablonów opisów aukcji (skórek) wg nowych zasad Allegro. Możliwość zdefiniowania dowolnej ilości szablonów aukcji z nagłówkami, stopkami graficznymi i/lub tekstowymi. Edytor skórek dostępny w menu KONFIGURACJA ALLEGRO -> Szablony aukcji.
  • Rozbudowa nowego wizualnego edytora opisów produktów w Allegro o możliwość wgrania zdjęć spoza dostępnej galerii zdjęć produktu. Użyte zdjęcia widoczne będą tylko w aukcjach.

Styczeń 2018

  • Rozbudowa modułu stron informacyjnych o możliwość włączenia widoczności danej podstrony dla sklepów/hurtowni, które dostępne są tylko dla zalogowanych klientów (pole „Strona dostępna dla niezalogowanych”).
  • Rozbudowa edycji zamówienia o możliwość rozdzielenia wskazanych produktów na osobne nowe zamówienie ze skopiowanymi wszystkimi danymi klienta.
  • Rozbudowa edycji produktów o możliwość zablokowania edycji i wprowadzania zmian dla tych produktach przez wskazane grupy administratorów.
  • Wdrożenie wystawiania aukcji w Allegro wg nowych zasad opisu produktu. Dostępne także masowe wystawianie nowych aukcji oraz masowe ponowne wznowienie zakończonych aukcji z automatycznym wstawieniem nowego opisu o ile został zdefioniowany w edycji produktu w zakładce „Aukcje”. Możliwość wysłania do Allegro maksymalnie 16-tu zdjęć produktu.
  • Rozbudowa integracji z systemem fakturownia.pl o definiowanie sposobu eksportu rabatów do zamówień drukowanych na paragonach. Ustawienie w menu KONFIGURACJA / Integracje – programy F/K.
  • Dodanie edycji szablonu strony głównej dla sklepów z wymaganym zalogowaniem – szablon D07 dostępny w edytorze szablonów.
  • Wdrożenie nowych płatności online Blue Media. Aktywacja w panelu sklepu w menu KONFIGURACJA / Formy płatności. W edycji formy płatności „Szybkie płatności internetowe” (id=29) należy w sekcji KONFIGURACJA wybrać „Rejestracja serwisu” i dokładnie sprawdzić wstępnie wypełniony formularz. Po wysłaniu zgłoszenia należy wykonać przelew weryfikacyjny. Szczegóły na podstronie: płatności online »
  • Dodanie w edycji zamówienia w sekcji „Dane do dostawy” przycisku ZOBACZ NA MAPIE z podglądem adresu na mapach Google.
  • Rozbudowa zakładki „Aukcje” w edycji produktu o możliwość przygotowania nowego schematu opisu produktu, który będzie obowiązywał dla nowo wystawianych aukcji od lutego 2018.
  • W edycji produktu przeniesienie sekcji dotyczących aukcji Allegro i eBay do osobnej zakładki „AUKCJE”.