We współczesnym e-commerce kluczem do sukcesu staje się automatyzacja procesów, która umożliwia o wiele sprawniejsze zarządzanie zamówieniami, magazynem i promocjami cenowymi. Jednocześnie pozwala to skutecznie prowadzić sprzedaż online na wielu kanałach – między innymi we własnym sklepie internetowym i platformach marketplace. Z tego powodu wśród sprzedających w sieci bardzo dobrą opinią cieszy się oprogramowanie BaseLinker. Narzędzie pozwala w jednym miejscu zarządzać w czasie rzeczywistym różnymi platformami sprzedaży i automatyzować większość związanych z tym procesów. Problem w tym, że BaseLinker systematycznie drożeje i aktualnie stanowi duże obciążenie finansowe również dla właścicieli większych sklepów internetowych.
Sprawdź, jakie alternatywy BaseLinker są dostępne na rynku. Dowiedz się, w jaki sposób oprogramowanie Selly może zastąpić BaseLinker w Twojej firmie.
Zarządzanie zamówieniami w różnych kanałach sprzedaży i inne zalety BaseLinker
Zanim poszukamy alternatyw, przypomnijmy, jakie problemy sklepów internetowych, a zwłaszcza sprzedawców działających w wielu kanałach, rozwiązuje BaseLinker. Automatyzacja procesów dotyczy wielu obszarów zarządzania sprzedażą. Najważniejsze funkcje, jakie oferuje BaseLinker to:
- Zarządzanie zamówieniami: Zamówienia z różnych kanałów sprzedaży trafiają do jednego panelu. Automatyzacja w tym obszarze dotyczy procesów takich jak pobieranie zamówień, zmiany statusu zamówienia, informowanie klientów o statusie, wystawianie faktur czy nadawanie przesyłek.
- Zarządzanie produktami: W tym aspekcie BaseLinker działa jak system ERP. Do narzędzia można podpiąć wiele magazynów, a funkcjami są tu między innymi kontrola i synchronizacja stanów magazynowych, zarządzanie cenami, wystawianie dokumentów magazynowych i oczywiście import oraz eksport produktów pomiędzy magazynem a kanałami sprzedaży.
- Manager marketplace: Optymalne rozwiązanie dla sprzedających na wielu platformach jednocześnie. Pozwala na zautomatyzowane wystawianie i zamykanie ofert w ramach ustalonych reguł, a także w oparciu o ceny produktów i stany magazynowe.
- Nadawanie przesyłek: Kolejnym atutem BaseLinker jest wygodne zarządzanie wysyłką towaru do klientów. Może ona odbywać się automatycznie, a narzędzie jest zintegrowane z różnymi platformami kurierskimi i przewoźnikami.
Poza tymi najważniejszymi funkcjami BaseLinker zapewnia właścicielom sklepów internetowych ogromną oszczędność czasu poprzez automatyzację procesów takich jak zmiany statusów zamówień, wysyłki wiadomości do klientów czy drukowanie etykiet przewozowych. Platforma łączy sprzedawcę z dostawcami, producentami i operatorami logistycznymi odpowiedzialnymi za magazyn i wysyłkę.
Koszty obsługi zamówień w BaseLinker, czyli bariera finansowa dla sprzedawców
Zakres funkcjonalności BaseLinker robi wrażenie. Jeśli planujesz rozpocząć handel w sieci, prawdopodobnie rozważasz użycie tego narzędzia. Jeśli masz już sklep internetowy, zapewne dobrze znasz jego możliwości. Jednak nieprzypadkowo coraz szersze grono handlujących w sieci interesuje alternatywa dla BaseLinker.
Możliwość sprawnego zarządzania magazynem, zamówieniami, wysyłkami i cenami to obecnie „must-have”, gdy tylko sprzedaż w sklepie internetowym i na platformach marketplace zaczyna dynamicznie wzrastać. Niestety automatyzacja procesów związanych ze sprzedażą ma prowadzić do oszczędności czasu i kosztów, zaś aktualny cennik BaseLinkera niekoniecznie na to pozwala.
Skierowany do rozwijających się biznesów e-commerce pakiet Business opiera się w przypadku BaseLinkera na miesięcznej prowizji i stosunkowo wysokiej opłacie za każde zrealizowane zamówienie. Po przekroczeniu ilości zamówień sięgającej 5000 miesięcznie użytkownicy mogą liczyć na indywidualną wycenę w ramach pakietu Enterprise. Wzrost cen za korzystanie z tego narzędzia skłania dotychczasowych klientów do poszukiwania alternatywnych rozwiązań.
Na co zwrócić uwagę, szukając alternatywy BaseLinker?
Na rynku działają inne platformy oferujące podobne funkcjonalności jak BaseLinker. Przyciągają one przedsiębiorców, proponując bardziej atrakcyjne ceny za usługę. Zanim wybierzesz jedną z nich, zastanów się, jakie są priorytety Twojego biznesu i na co zwrócić uwagę, szukając alternatywy dla BaseLinker. Oto kryteria wyboru, które mogą Cię zainteresować:
- Dostępne integracje: To właśnie dzięki integracji z platformami marketplace, a także hurtowniami, automatyzacja procesów w e-commerce może być skuteczna. Zanim podejmiesz decyzję, upewnij się, że wybrane narzędzie pozwoli Ci zaistnieć we wszystkich kanałach sprzedaży, z których zamierzasz korzystać w przyszłości.
- Koszt: Zanim wybierzesz system będący alternatywą dla BaseLinker, dokładnie przeanalizuj potencjalne koszty. Zdarza się, że cena abonamentu wydaje się atrakcyjna, ale płatności za dodatkowe funkcje lub integracje, a także prowizja od zamówień zupełnie zmieniają punkt widzenia i efektywność ekonomiczną narzędzia.
- Funkcjonalności: Wybrany przez Ciebie system powinien zapewniać jak najwyższy poziom automatyzacji procesów, przynajmniej tych, które są kluczowe w Twoim biznesie. To dzięki narzędziu oszczędzasz czas, oferujesz klientom lepsze doświadczenie zakupowe i nie musisz zatrudniać dodatkowych pracowników, bo wszystkie rutynowe procesy dzieją się automatycznie.
- Prostota obsługi i wsparcie: Wdrożenia nowych narzędzi zawsze wymagają czasu niezbędnego na jego poznanie. Wybierz system, który jest intuicyjny w obsłudze i który szybko opanujesz. Ponadto zwróć uwagę, czy dostawca gwarantuje wsparcie techniczne i wygodny kontakt, by w razie problemów Twój sklep uniknął przestoju.
- Analityka: Narzędzie, które umożliwia zarządzanie sprzedażą w wielu kanałach, musi jednocześnie pozwalać na raportowanie na temat sprzedaży w każdym z nich. Bez tego trudno zarządzać strategią w biznesie e-commerce.
Czym zastąpić BaseLinker – alternatywy
Czas pokrótce przedstawić alternatywy dla BaseLinker, jakie aktualnie są dostępne na rynku. Wciąż nie jest ich zbyt wiele. Pamiętaj, że system, który dobrze sprawdza się w jednym modelu biznesowym, niekoniecznie musi być odpowiedni dla innego.
- Apilo: Platforma zwana dawniej ERPBox jest jednym z największych konkurentów dla BaseLinker i jest uważana za elastyczną pod względem dopasowania do potrzeb przedsiębiorstwa. Dotyczy to również pakietów cenowych. W porównaniu do swojego konkurenta ma jednak zdecydowanie mniej funkcjonalności, a przede wszystkim dostępnych integracji. Pojawiają się w niej dodatkowe opłaty, na przykład za częstszą synchronizację stanów magazynowych.
- IDEAerp: To narzędzie składa się z modułów tworzących pełnoprawny system ERP, który nieźle spisuje się także w zarządzaniu handlem internetowym. Jest godną rozważenia alternatywą zwłaszcza w przypadku największych biznesów. Jednocześnie działa w wersji webowej, więc pozwala na zarządzanie sklepem praktycznie z dowolnego miejsca i dowolnego urządzenia.
- Sello: Bardzo rozbudowane narzędzie do obsługi wielokanałowej sprzedaży, ale jednocześnie dość kosztowne i skomplikowane w obsłudze, a z tego powodu popularne przede wszystkim wśród największych sprzedawców.
- SellAsist: System znany ze skutecznej automatyzacji i rozbudowanych funkcji analitycznych, jednak zapewniający stosunkowo niewiele integracji, a więc niezbyt przydatny w przypadku sprzedaży wielokanałowej.
Automatyzacja obsługi zamówień i promocji cenowych na Selly – „wbudowany BaseLinker” dostosowany do indywidualnych potrzeb
Jeśli planujesz założenie sklepu internetowego i jednoczesną sprzedaż w wielu kanałach, wbrew pozorom BaseLinker lub jego alternatywa nie są Ci niezbędne, by automatyzować procesy i zarządzać całością sprzedaży z jednego miejsca. Wystarczy wybrać odpowiednią platformę e-commerce.
W Selly uwzględniliśmy specyfikę sprzedaży Omnichannel, więc prowadząc sklep internetowy na naszej platformie, możesz bez przeszkód zintegrować go ze wszystkimi najpopularniejszymi polskimi i zagranicznymi platformami Marketplace, a następnie zarządzać sprzedażą z jednego miejsca. Automatyzacja obejmuje między innymi procesy magazynowe, obsługę zamówień i promocji cenowych. Innymi słowy nasze narzędzie działa jak „wbudowany BaseLinker”!
Prowadzisz już sklep internetowy, ale dotychczasowa platforma nie spełnia Twoich oczekiwań, a BaseLinker generuje zbędne koszty? W takim razie chętnie pomożemy Ci w migracji sklepu na Selly! U nas rozliczasz się w ramach miesięcznego abonamentu. Nie pobieramy również prowizji od sprzedaży.
Zapewniamy rozbudowany moduł automatyzacji procesów, obejmujący różnorodne akcje, dzięki którym zaoszczędzisz mnóstwo czasu. Jeśli potrzebujesz dodatkowego schematu automatyzacji, który okaże się pomocny w Twoim biznesie, skontaktuj się z nami – jesteśmy w stanie go przygotować.
Zdaniem naszych dotychczasowych klientów Selly to najlepszy sklep internetowy z alternatywą dla BaseLinker!
FAQ
BaseLinker jest ceniony przez sprzedawców internetowych, którzy prowadzą swój własny e-sklep, a jednocześnie handlują na platformach marketplace. Narzędzie pozwala automatyzować procesy i sprawnie zarządzać w sprzedażą w modelu omnichannel z jednego panelu.
Koszt narzędzia BaseLinker jest zależny od liczby realizowanych miesięcznie zamówień. Oprócz opłaty subskrypcyjnej pojawia się dodatkowa prowizja za każde obsłużone zamówienie, więc narzędzie drożeje wraz z rozwojem e-biznesu.
BaseLinker lub podobny system wbrew pozorom nie są niezbędne do sprawnego zarządzania sprzedażą wielokanałową. Wystarczy wybór odpowiedniej platformy e-commerce, która pozwala zintegrować sklep z platformami marketplace i automatyzować obsługę zamówień.
Darmową alternatywą dla BaseLinker jest platforma Selly. Prowadząc u nas sklep internetowy w modelu SaaS i opłacając miesięczną subskrypcję, możesz jednocześnie obsługiwać sprzedaż na platformach marketplace z jednego miejsca. Zapewniamy wiele funkcjonalności i automatyzacji, dzięki którym BaseLinker staje się zbędny dla części użytkowników.
W przypadku małych i średnich sklepów internetowych Apilo wypada cenowo korzystniej niż BaseLinker, ale za to posiada mniej integracji i funkcji. Zanim wybierzesz jedną z tych platform, zastanów się, czy do obsługi Twojego biznesu nie wystarczy sprawna platforma e-commerce posiadająca szereg automatyzacji, taka jak Selly.
Adrian Prędkiewicz
Marketing Manager
Marketing Manager w Selly. Planuje, wdraża i ulepsza działania marketingowe dla firm z branży usługowej, B2B i e-commerce zwiększając ich rentowność. Związany z digital marketingiem od lat. Doradza w zakresie strategii, wykorzystywania AI (sztucznej inteligencji), kampanii reklamowych i analityki.
Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego. Lubi czytać, ćwiczyć i ścigać się na gokartach.