Blog to bardzo skuteczna forma prezentacji treści, które są wartościowe dla konkretnie zdefiniowanej grupy odbiorców. Jest to element content marketingu, który z kolei ma ścisły związek z inbound marketingiem – czyli działaniami, które pozwalają na to, aby potencjalny klient mógł samodzielnie znaleźć Twoją ofertę. Dlaczego powyższa koncepcja ma większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej i tym samym – dlaczego warto inwestować w produkcję autorskich treści na blogu?
Blog to nieinwazyjna forma komunikacji marketingowej
Blog firmowy działający w obszarze sklepu internetowego to nieinwazyjna forma komunikacji za przyzwoleniem, czyli odbiorca treści marketingowych sam wyraża chęć, aby się z nimi zapoznać – nie jest atakowany przez tysiące reklam, lecz z własnej woli trafia na blog i zapoznaje się z opublikowanymi na nim artykułami.
Blog to budowanie eksperckiego wizerunku Twojej marki
Treści blogowe powinny rozwiązywać problemy Twoich potencjalnych klientów. Dlatego jeżeli w swoim sklepie internetowym sprzedajesz na przykład aparaty fotograficzne, to warto, aby na blogu publikować treści poradnikowe, dzięki którym dowiedzą się czym jest przysłona, ISO, czas naświetlania i jak korzystać z tych narzędzi, aby robić zdjęcia możliwie najlepszej jakości. Do tworzenia poradników wykorzystuj produkty znajdujące się w Twojej ofercie, więc jeżeli piszesz o tym jaki obiektyw z określonej półki cenowej najlepiej sprawdzi się do portretów, to jako przykład podaj obiektywy, które można od Ciebie kupić. Taką strategię można wdrożyć w praktycznie każdej branży, dlatego zbadaj z czym mają problemy Twoi klienci i zacznij o tym pisać.
Blog to wyższe pozycje w wyszukiwarce Google
Nie od dzisiaj wiadomo, że roboty wyszukiwarki Google lubią sklepy internetowe, które zawierają wartościową, spójną i często aktualizowaną treść. Dlatego jeżeli sprzedajesz aparaty fotograficzne, pisz o aparatach fotograficznych – dzięki temu Twój sklep będzie się naturalnie pozycjonował w wyszukiwarce Google. Pamiętaj jednak, że blog musi znajdować się na tej samej domenie co sklep, czyli www.sklep.pl/blog, ponieważ roboty Google muszą skojarzyć treści na blogu konkretnie z Twoim sklepem.
Blog to szansa na znaczne zwiększenie zasięgów w Internecie
Dobrą i przede wszystkim skuteczną strategią jest zapraszanie wpływowych osób do tego, aby napisały artykuł na Twoim blogu. Jakie korzyści z tego płyną?
- wpływowa osoba pochwali się wpisem w swoich kanałach (media społecznościowe, newsletter, wideo i wiele innych), co znacznie zwiększy zasięgi marki Twojego sklepu internetowego,
- wpływowa osoba może zostać ambasadorem Twojej marki (np. w zamian “dary losu” czyli za otrzymywanie od Ciebie prezentów w postaci produktów z Twojej oferty) co w ogólnym rozrachunku jest bardzo opłacalne, bo takie działanie często generuje większe zasięgi i sprzedaż niż wykupywanie ruchu płatnego,
- na blogu możesz publikować wywiady z wpływowymi osobami oraz ich recenzje czy opinie na temat produktów, które oferujesz.
Blog to materiał na posty w mediach społecznościowych
Social media służą do tego, aby budować relację, czego pożądanym następstwem jest uwaga i zaufanie Twoich odbiorców. Dlatego dostarczanie im wartościowych dla nich treści jest kluczowe. Ludzie interesują się markami nie tylko dlatego, że te mają świetne produkty, ale głównie dlatego, że te zapewniają im wymarzony styl życia i dostarczają emocje – a najsilniejszym nośnikiem tych wartości są treści, niezależnie od tego czy jest to tekst, wideo czy audio. Zadbaj o swoich odbiorców, a oni na pewno się odpłacą z nawiązką.
Blog to sprzedażowe opisy produktów w Twoim sklepie internetowym
Selly to oprogramowanie sklepu internetowego, które posiada wbudowany moduł blogowy, co ułatwia realizację strategii content marketingowej z wykorzystaniem publikacji własnych treści, we własnym kanale. Moduł pozwala na karcie produktowej umieścić linki do wybranych artykułów. Jeżeli na blogu opublikujesz recenzję konkretnego produktu, to od razu możesz ją podpiąć pod produkt, dzięki czemu Twój odbiorca łatwo i szybko do niej dotrze. Tego typu treści zwiększą współczynnik konwersji w sklepie internetowym, ponieważ wytworzą potrzebę i pobudzą Twoich potencjalnych klientów do podjęcia pozytywnych decyzji zakupowych.