Certyfikat SSL – Jak zainstalować i dlaczego to konieczność?

Ilość wyświetleń artykułu: 200

Czas czytania: 4 minuty

certyfikat ssl, bezpieczeństwo sklepu internetowego, jak zabezpieczyć sklep

Bezpieczeństwo sklepu internetowego należy do podstaw, gdy planujemy intensywne działania w branży ecommerce. Zapewnia go między innymi certyfikat SSL, obecnie stanowiący standard. Brak zabezpieczenia tego rodzaju skutkować może nieprzyjemnym ryzykiem, niepewnością odczuwaną przez klientów i niższymi wynikami w wyszukiwarce. 

Certyfikat SSL, czyli bezpieczeństwo sklepu internetowego 

Certyfikaty SSL (Secure Socket Layer), który znamy dzisiaj, został wymyślony w 1994 roku. Stoi za tym firma Netscape, a technologia wraz z upływem lat stała się znana na całym świecie, a nawet potrzebna, aby zapewnić użytkownikom bezpieczeństwo. 

Mówiąc prosto, certyfikat SSL w sklepie internetowym służy do szyfrowania przesyłanych danych pomiędzy serwerem, a użytkownikiem. Konsument zyskuje w ten sposób pewność, że jego dane, w tym również te wrażliwe, są chronione. Spokojnie płaci kartą lub innymi metodami płatności bez obaw, że z powodu braku zabezpieczeń ktokolwiek niepowołany może zyskać dostęp do danych.

Obecnie wspomniany rodzaj zabezpieczenia stał się standardem, a jego brak skutkuje ostrzeżeniami wysyłanymi przez przeglądarkę. Takie ostrzeżenia mogą skutecznie odwieść potencjalnego klienta od zakupu. Nawet w sytuacji, gdy z początku był zmotywowany, by doprowadzić go do końca. Powszechnie wiadomo, że gdy mamy kontakt z kwestiami bezpieczeństwa, w większości przypadków nie warto ryzykować. Certyfikat SSL to: 

  • Poufność danych, czyli szyfrowanie 
  • Ingerencja w dane przez osoby trzecie podczas przesyłania zostaje wykryta lub staje się niemożliwa, czyli integralność danych 
  • Pewność użytkowników w stosunku do strony, na którą trafili 

Rozpoznamy obecność certyfikatu SSL na swojej lub cudzej witrynie po kilku znakach. Przede wszystkim jest to zielona kłódka w adresie strony. Link zamiast posiadania na swoim początku http, posiada https. Końcówka z “s” daje nam znak o tym, że strona lub sklep internetowy korzysta z bezpiecznego protokołu. 

Jak zainstalować certyfikat SSL? 

Sklepy internetowe wykorzystujące do swoich działań sprzedażowych oprogramowanie SaaS Selly otrzymują zabezpieczenie w postaci certyfikatu SSL w ramach podstawowego abonamentu. Oznacza to, że tylko bezpieczne witryny powstają w ramach platformy. To ułatwienie zarówno dla potencjalnych klientów takiego sprzedawcy, lecz przede wszystkim dla niego. 

Rozwiązanie zabezpieczające sklep, o którym mówimy, zostało bowiem obowiązkowym aspektem, bez którego niemożliwa będzie chociażby integracja płatności internetowych Autopay. Wszystkie podmioty z nami współpracujące dbają o to, by zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa klienta końcowego. 

Przewagą konkurencyjną, którą również pokazujemy, są ułatwienia i konfiguracja w sklepach internetowych na Selly. Wykonane zostały one w taki sposób, aby nie tylko ułatwiać korzystanie z oprogramowania. Sprzyjają one pozycjonowaniu witryny i fraz kluczowych, na których najbardziej zależy przedsiębiorcy. Brak odpowiednich zabezpieczeń w sklepie potrafi uczynić nieskutecznymi nawet najbardziej zaawansowane działania SEO (Search Engine Optimization). 

Dlaczego warto zadbać o bezpieczeństwo sklepu w ten sposób? 

Bez względu na to, czy w sklepie sprzedajemy artykuły dla lekarzy, czy dla rodziców, dzieci i profesjonalistów z konkretnej branży, zabezpieczenia to konieczność. Certyfikat SSL obecnie nie bez powodu jest podstawą, od której zaczynać powinno się działania w ramach własnej witryny i jej rozwoju. 

  1. Integracja z Google Merchant oraz Facebookiem inaczej będzie niemożliwa – Jeżeli planujemy marketing w tych miejscach, bez certyfikatu SSL będzie to niemożliwe. Integracja wymaga bowiem jego obecności. Jeżeli zadbasz o ten aspekt, następnie otwierają się przed Tobą możliwości reklam z katalogu i remarketingu. Uważany jest on za podstawę działań w social media. 
  2. Zaufanie społeczne – Nawet osoby, które nie są biegłe w korzystaniu z internetu i robieniu zakupów online, coraz częściej zyskują świadomość na temat bezpieczeństwa. Pomaga im również wyszukiwarka, która sygnalizuje brak wdrożonych rozwiązań zabezpieczających. Finalnie wychodzą ze sklepów, w których ich dane mają chociażby najmniejsze szanse, by wpaść w niepowołane ręce. 
  3. Niezawodność – Dotychczas ochrona SSL oparta o protokół TLS 1.2  nie została w żaden sposób złamana. Szyfrowanie danych w ten sposób uniemożliwia odczytanie danych wrażliwych klientów sklepu nawet w sytuacji, gdy ktoś przechwycił ruch. 
  4. SEO, ruch i obroty – Sam Google w wytycznych dla stron internetowych zaleca wykorzystanie certyfikatu SSL i wyraźnie zaznacza, że ma on wpływ na pozycje w wyszukiwarce. Jeżeli zależy nam na wysokich pozycjach na frazy wartościowe z punktu widzenia biznesu, zabezpieczenie staje się obowiązkowe. Wyższe pozycje to najczęściej większych ruch, a w kolejności sprzedaż i zyski dla firmy.

Jak zabezpieczyć sklep? – Podsumowanie 

Podsumowując, każdy sklep internetowy z czasem powinien wdrożyć wspomniane powyżej zabezpieczenia. Witryny zbudowane w ramach naszej platformy mają to z głowy otrzymując certyfikat SSL w ramach abonamentu. Podejrzewamy, że mimo nadal dużej liczby stron w internecie bez zabezpieczeń, w kolejnych miesiącach i latach trend zwracania to to uwagi będzie nieustannie wzrastał.

Adrian Prędkiewicz

Adrian Prędkiewicz
Marketing Manager

Marketing Manager w Selly. Planuje, wdraża i ulepsza działania marketingowe dla firm z branży usługowej, B2B i e-commerce zwiększając ich rentowność. Związany z digital marketingiem od lat. Doradza w zakresie strategii, wykorzystywania AI (sztucznej inteligencji), kampanii reklamowych i analityki.

Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego. Lubi czytać, ćwiczyć i ścigać się na gokartach.

Załóż sklep internetowy

W Selly możesz bezpłatnie wypróbować oprogramowanie sklepu internetowego przez 14 dni!
Gotowe szaty graficzne, dopasowana funkcjonalność do etapu rozwoju sklepu i nieograniczone możliwości w rozwoju!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933