Co to jest afiliacja? Jakie daje korzyści?

Ilość wyświetleń artykułu: 369

Czas czytania: 5 minut

Selly sklepy internetowe

Jak działa afiliacja i jakie niesie za sobą korzyści?

Sieć afiliacyjna, marketing afiliacyjny, program partnerski – coraz częściej możemy spotkać się z tymi hasłami w Internecie. Okazuje się, że jest to świetny sposób dla firm na prowadzenie swojego marketingu, a także możliwość realnego zysku dla osób, które aktywnie funkcjonują w sieci.

Dowiedz się, czym jest marketing afiliacyjny oraz jakie niesie ze sobą korzyści.

Czym jest marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny, nazywany często programem afiliacyjnym lub siecią afiliacyjną, to specjalny rodzaj współpracy oparty na umowie, w której sprzedawca, czyli reklamodawca, płaci prowizję właścicielowi strony internetowej (wydawcy) za wygenerowanie ruchu. Właściciel strony internetowej zobligowany jest do umieszczenia na swojej platformie (często są to również inne media społecznościowe) linku do strony sprzedawcy lub do jego konkretnych produktów.

W sieciach afiliacyjnych niezwykle ważne jest, aby osoba generująca ruch miała wysokie zasięgi w kręgach osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane daną tematyką lub reklamowanym produktem.

Sklepy internetowe Selly

Działanie programów partnerskich

Programy afiliacyjne, tak jak ich nazwa wskazuje, opierają się na partnerskiej współpracy, a ich działanie jest stosunkowo jasne i zrozumiałe.

W procesie afiliacyjnym biorą udział co najmniej trzy strony. Działania odbywają się pomiędzy właścicielem reklamowanego produktu, wydawcą afiliacyjnym umieszczającym link afiliacyjny w swoich mediach społecznościowych lub na swojej platformie oraz potencjalnym klientem, który potencjalnie będzie zainteresowany oferowanym produktem.

Każde przyciągnięcie potencjalnych klientów i każde kliknięcie w link przekierowujący na stronę reklamodawcy, generuje ruch, za który wydawca afiliacyjny otrzymuje wynagrodzenie określone na podstawie umowy.

Rozpoczynając współpracę w marketingu afiliacyjnym warto wiedzieć, do jakiej grupy docelowej ma być kierowany reklamowany produkt. Warto nawiązywać współprace z firmami, które nawiązują do prowadzonej aktywności, ponieważ w ten sposób o wiele łatwiej dotrzeć do konkretnych osób, które chętniej wejdą w link afiliacyjny.

Jakie korzyści wynikają z dołączenia do sieci afiliacyjnej?

Program afiliacyjny niesie ze sobą realne korzyści zarówno dla reklamodawcy, jak i wydawcy afiliacyjnego. Reklamodawca płaci przede wszystkim za osiągnięte wyniki ustalone w umowie, natomiast wydawca zarabia na wygenerowanym ruchu przez klientów. Każde unikalne kliknięcie w link partnerski sprawia, że wydawca ma naliczaną prowizję. Jest to zatem proces oparty na obu zasadzie win – win, czyli obustronnej wygranej.

Proces zarabiania w sieci afiliacyjnej określony jest we wcześniejszej umowie. Istnieją trzy podstawowe modele zarabiania w afiliacji, a także jeden proces mieszany.

Cost per lead

Jeden najpopularniejszych procesów rozliczania w afiliacji, polegający na płatności za dostarczenie leada, czyli danych kontaktowych. Reklamodawca płaci zatem wydawcy za każde wypełnienie formularza, w którym potencjalny klient pozostawia swoje dane kontaktowe. Jeśli jednak po wejściu w witrynę formularz nie zostanie wypełniony – wydawca nie otrzymuje wynagrodzenia.

Cost per click

Wynagrodzenie za kliknięcie, to najpowszechniejszy system rozliczania w programach afiliacyjnych. Wydawca ma płacone za każde kliknięcie w link afiliacyjny umieszczony w witrynie. Plusem dla wydawcy jest fakt, że nie bierze się pod uwagę dokonanych zakupów po wejściu w link, a samo wejście na stronę oferowanego produktu.

Cost per sale

W tym systemie rozliczeniowym, wydawca otrzymuje prowizję od każdego zakupionego produktu przez klienta, który dotarł na stronę za pomocą specjalnie wygenerowanego linku.

Model mieszany

Modele mieszane staje się coraz częściej spotykany, ponieważ w tym systemie wlicza się stałe miesięczne wynagrodzenie dla wydawcy oraz premie za generowany ruch oraz pozyskane leady.

Różnorodne modele wynagrodzeń sprawiają, że zarówno dla reklamodawców, jak i wydawców afiliacyjnych, programy partnerskie są niezwykle korzystne i przynoszą oczekiwane efekty dla obu stron.

Programy afiliacyjne, które warto wybrać

Sklepy internetowe coraz chętniej decydują się na marketing partnerski ze względu na szerokie możliwości rozpowszechnienia swoich produktów i usług, za jednoczesną korzyścią zarówno dla reklamodawcy, jak i wydawcy afiliacyjnego. Zobacz listę firm, które działają w programie partnerskim, z którymi warto nawiązać współpracę.

Program afiliacyjny Ceneo

Ceneo to jedna z najpopularniejszych porównywarek cen w Polsce, a dodatkowo posiada interesujący program partnerski. W jaki sposób działa afiliacja na tej platformie?

Afiliacja w Ceneo opiera się na przejściu do stron sklepów internetowych z produktami w porównywarce, a także na zakupach, które dokonywane są bezpośrednio na platformie. Zarabianie prowizji polega zatem na zachęceniu klientów do wejścia na określoną stronę na platformie.

Program partnerski Selly

Wyobrażasz sobie afiliację, w której możesz zarobić nawet 1799 zł za polecenie? Platforma Selly urzeczywistnia te marzenia!

Ta polska platforma e-commerce uruchomiła swój program partnerski, aby docenić swoich stałych klientów oraz ich wkład we wspólny rozwój platformy. Mechanizm afiliacji Selly jest niezwykle przyjazny i opiera się na polecaniu platformy, co w świecie rozwijającego się handlu internetowego szybko może przyciągnąć zainteresowanych klientów.

Do programu Selly możesz dołączyć już dziś. Wejdź na stronę internetową Selly i dowiedz się więcej, jak możesz zacząć zarabiać w ich systemie afiliacyjnym.

Marketing afiliacyjny mBank

mBank to firma, którą kojarzą chyba wszyscy. Gigant branży finansowej również zauważył szanse w możliwościach, jakie daje afiliacja.

Produkty finansowe są niezwykle popularne i poniekąd same się sprzedają, dodatkowo mBank posiada jedną z najlepszych ofert w swojej branży, dlatego warto spróbować swoich sił w ich programie afiliacyjnym. Dodatkowym plusem może okazać się fakt, że otrzymywane prowizje, za uruchomienie konta bankowego, wahają się od 50 do 100 zł.

Czy warto dołączać do sieci afiliacyjnych?

Programy partnerskie to coraz powszechniej wykorzystywany model działań marketingowych. Ze względu na korzyści płynące zarówno dla reklamodawców, jak i wydawców, nie powinno dziwić ich coraz powszechniejsze wykorzystanie. Warto zatem odnaleźć odpowiadający naszym zainteresowaniom program afiliacyjny oraz spróbować swoich sił w tym modelu marketingowym.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości afiliacji oraz dołączyć do ciekawego programu partnerskiego – odwiedź stronę Selly



Adrian Prędkiewicz

Adrian Prędkiewicz
Marketing Manager

Marketing Manager w Selly. Planuje, wdraża i ulepsza działania marketingowe dla firm z branży usługowej, B2B i e-commerce zwiększając ich rentowność. Związany z digital marketingiem od lat. Doradza w zakresie strategii, wykorzystywania AI (sztucznej inteligencji), kampanii reklamowych i analityki.

Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego. Lubi czytać, ćwiczyć i ścigać się na gokartach.

Załóż sklep internetowy

W Selly możesz bezpłatnie wypróbować oprogramowanie sklepu internetowego przez 14 dni!
Gotowe szaty graficzne, dopasowana funkcjonalność do etapu rozwoju sklepu i nieograniczone możliwości w rozwoju!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933