Instagram to jedno z najpopularniejszych i najbardziej angażujących mediów społecznościowych na świecie. Instagram to kilkaset milionów aktywnych użytkowników dziennie, którzy szukają tam ciekawych i inspirujących zdjęć i materiałów wideo. Dlatego możesz mieć pewność, że w tym miejscu znajdują się Twoi klienci – trzeba tylko wyciągnąć do nich rękę. Jak zatem prowadzić skuteczną komunikację marketingową na Instagramie?
Instagram Stories, czyli instagramowy Snapchat
Instagram posiadł funkcje Snapchata. Oznacza to, że możesz publikować ulotne zdjęcia i wideo w swoim strumieniu. Tak samo jak na Snapchacie materiał znajduje się w takim strumieniu jedynie 24 godziny. Ta funkcja pozwoli Ci prowadzić komunikację w czasie rzeczywistym. Organizujesz jednodniową promocję? Powiedz o tym. Chcesz pokazać jak przebiega pakowanie nagród z konkursu, który dopiero się zakończył? Pokaż to. Jesteś obecny na targach lub innym evencie branżowym? Zdaj relację. Jeżeli prowadzisz klasyczne konto na Instagramie od dłuższego czasu, to Stories na start wygenerujesz duże zasięgi. Dzięki komunikacje w czasie rzeczywistym nawiążesz relację ze swoimi obserwatorami, a to pozwoli Twojej marce zbudować wierną i lojalną społeczność. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, z pomocą Insta Stories możesz skutecznie prezentować swoje produkty w czasie rzeczywistym.
Instagram Ads, czyli reklamy na Instagramie
W 2012 roku Facebook kupił Instagram. Ten zabieg pozwolił Facebookowi wdrożyć Instagram do swojego ekosystemu reklamowego. Co to oznacza w praktyce? Oznacza to, że korzystając z systemu reklamowego Facebooka możesz prowadzić kampanie, których reklamy będą wyświetlane w obrębie osi czasu użytkowników Instagramu. Dzięki temu znacznie zwiększysz swoje zasięgi, skuteczniej będziesz budować świadomość swojej marki i zwiększysz sprzedaż w sklepie internetowym.
Instagram Video, czyli komunikacja za pomocą krótkiego filmu
Specjaliści z obszaru marketingu przewidują, ze już w 2017 roku 90% treści w Internecie będzie w postaci wideo. Wszystko na to wskazuje, ponieważ najpopularniejsze media internetowe zaczęły bardzo intensywnie rozwijać się w kierunku wideo. Facebook ewoluuje pod kątem wideo i pewnie za jakiś czas stanie się silną konkurencją dla YouTube. Popularny w USA VINE wydłużył długość publikowanych wideo z 6 sekund do 140 sekund. Na tej liście nie zabrakło Instagramu – na początku to medium pozwalało na umieszczanie 15 sekundowych wideo, później 30 sekund, a aktualnie jest to 60 sekund. Wideo to niezwykle skuteczna forma dostarczania treści, dlatego marki zaczynają pracować nad tym, aby prowadzić komunikację marketingową właśnie za pomocą ruchomego obrazu. Możesz wykorzystać swojego smartfona i nagrywać nim krótkie poradniki, które mają ścisły związek z oferowanymi przez Ciebie produktami. Ponadto możesz nagrywać historie z życia firmy, relacje z eventów i wyszstko to, na co pozwoli Ci wyobraźnia. Po jakimś czasie możesz zainwestować w lepszą kamerę co pozwoli Ci podnieść jakość Twoich materiałów. Jeżeli produkowane przez Ciebie treści będą zgodne ze strategią Twojej marki, to inwestycja w sprzęt zwróci się błyskawicznie.
Czy wiesz jak nazywa się druga największa internetowa wyszukiwarka na świecie? Jest to YouTube. Dlatego warto robić wideo i publikować je w różnych kanałach, w tym na Instagramie.