Wizerunek sklepu w internecie to aspekt, który często przesądza o decyzji zakupu przez potencjalnego klienta. Większość sprzedawców z różnych branży chciałaby doprowadzić do sytuacji, w której użytkownicy korzystający ze sklepu internetowego wracają co najmniej kilka razy w ciągu kolejnych miesięcy lub lat i powtórnie dokonują zakupu. Drogą do efektów tego rodzaju może być zaangażowanie odpowiednio […]
E-commerce
Blog dla sklepu internetowego - strona 6 z 7
Live chat w w sklepie internetowym przestaje stać w cieniu newsletterów i innych narzędzi budowania relacji z klientem. Nie ma wątpliwości, że tego typu rozwiązanie zwiększa sprzedaż i znacząco wpływa na poziom zadowolenia klienta. Dzięki narzędziu, jakim jest czat w sklepie internetowym użytkownik może dokonać zamówienia szybciej otrzymując odpowiedzi na każde zadane pytanie w czasie […]
Pakowanie towaru w sklepie internetowym pozornie wydaje się prostą czynnością. Warto jednak wspomnieć o tym, że pakowanie produktów w taki sposób, aby za każdym razem docierały do klienta w stanie nienagannym i nie zniszczyły się podczas transportu jest znacznie trudniejsze. Gdyby dodać do tego chęć uszczęśliwienia użytkownika i zadbania o jego doświadczenia, działanie to staje […]
Blog w sklepie internetowym to często nieodłączny aspekt prowadzenia działań marketingowych w sieci. Stosowany jako jedno z narzędzi służących do pozycjonowania strony w wyszukiwarce, a także edukacji obecnych, przeszłych i przyszłych klientów. Wiele marek wykorzystuje blog w sklepie internetowym także w celu podzielenia się nowościami z życia firmy lub przedsięwzięciami, za które zamierzają się wziąć.
Praca z domu i sklep internetowy to wyobrażenie, które przyciąga wiele osób swoją atrakcyjnością. Najczęściej razem z nim nachodzi nas wizja siedzenia z kubkiem kawy i obserwacją spływających zamówień. Prowadzenie sklepu internetowego bez towaru może stać się jednak trudniejsze niż w wyobrażeniach. Dopiero po zaangażowaniu pewnej ilości środków pojawią się wyniki. Teoretycznie nawet, gdy nie […]
Dropshipping wydaje się bardzo atrakcyjną formą prowadzenia działalności i sprzedaży swoich produktów w internecie poprzez sklep internetowy. Obecne warunki pozwalają na łatwe połączenie sił pomiędzy producentem, a sprzedawcą i rozpoczęcie pracy nad rozwojem sklepu. Tym, co najbardziej przekonuje przedsiębiorców ku schyleniu się w stronę dropshippingu jest między innymi brak konieczności prowadzenia swojego magazynu. Rolę odgrywają […]
Marketplace na Facebooku wprowadzono do Polski w 2017 roku. Niemal odrazu stał się on kolejnym kanałem sprzedaży dla wielu sprzedawców, którzy wiedzą, jak z niego korzystać skutecznie i prowadzić ruch do sklepu internetowego. Użytkownicy także bardzo go polubili ze względu na intuicyjność i możliwość szybkiego wyszukiwania konkretnych produktów. Udoskonalany przez zespół Facebooka przez lata potrafi […]
Wybór firmy kurierskiej to decyzja, przed której podjęciem staje coraz więcej osób rozpoczynającą działania e-commerce. Nieustannie rosnące preferencje konsumentów do zakupów w sklepach internetowych powodują, że coraz więcej osób decyduje się także na sprzedaż produktów w tym kanale. Sprzedawca każdego sklepu internetowego powinien wybrać firmę kurierską i często zadaje sobie pytanie, czym kierować się przy […]
E-commerce to wszelkie działania, dzięki którym możesz rozwijać swój biznes w internecie — sprzedawać produkty poprzez sklep internetowy, składać zamówienia na stronie producenta czy reklamować swoje usługi w mediach społecznościowych. Dzięki możliwościom, które oferuje internet zakres działań Twojej firmy może być znacznie szerszy niż kiedykolwiek wcześniej. Jest tylko jeden szkopuł — aby osiągnąć sukces na […]
Wiele osób, które trudnią się sprzedażą w internecie często myśli o rozszerzeniu swoich kanałów dystrybucji produktów. Jeżeli sprzedają jedynie na Allegro, szukają furtki, aby oferować swoje produkty też w innych miejscach. Szczególnie, gdy na platformie pojawiają się wysokie prowizje od produktów i inne przeszkody, przez które musi przejść sprzedawca, aby osiągnąć zadowalające zyski. Często przeciwności wymagają […]
Cross selling i up selling to pojęcia, które zdecydowanie warto znać, gdy jest się w posiadaniu sklepu internetowego. Techniki pozwalają znacznie zwiększyć sprzedaż i wartość jednego zamówienia klienta podczas jednej transakcji. Nawet jeżeli dotychczas nie spotkaliśmy się z powyższymi pojęciami, powinniśmy mieć świadomość, że podczas zakupów wspomniane techniki dotknęły nas wiele razy. Stosowane są zarówno […]
Trendy w e-commerce w 2019 roku to temat, nad którym zastanawia się większość sprzedawców. Aktualizacje Google, rozwój technologii i nowe przyzwyczajenia zakupowe młodszych pokoleń to tylko niektóre z wielu aspektów, które powinniśmy mieć na oku. Warto wcześniej przygotować swój zespół na większe lub mniejsze zmiany w strategii. Prawdopodobnie zobaczymy na rynku dużo zupełnie nowych trendów, […]
Zdjęcia produktów do sklepu internetowego to rzecz, nad którą zastanawia się wielu sprzedawców. Jak zaprezentować asortyment, aby klienci byli zainteresowani? Można znaleźć ogromną ilość odpowiedzi, jednak najważniejszy w tym przypadku okaże się wybór sposobu prezentacji do oferowanego towaru. Inaczej pokażemy klientowi interesujący mebel, a inaczej obraz lub nowe buty. Kreatywność w przedstawieniu asortymentu i fotografii […]
Rynek Ecommerce w Polsce rośnie z roku na rok i nic nie zapowiada, aby ten trend miał się zmienić w najbliższym czasie. Odsetek użytkowników internetu, którzy dokonują zakupów w sklepach internetowych wzrósł w obecnym roku do 56%. Polska jest pod tym względem jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie, a jeżeli w przyszłości wzrost […]
Lejek sprzedażowy konstruujemy po to, aby większa część z użytkowników, które zetkną się z naszym sklepem, po czasie dokonywała zakupu. Zwiększamy w ten sposób konwersję, a lejek można równie dobrze nazwać procesem sprzedaży, lecz za pomocą wyrażenia “lejek” łatwiej będzie nam zwizualizować sobie całość. Źle skonstruowany proces sprawi, że znaczna część użytkowników wypłynie podczas swojej […]
Wygląd sklepu internetowego to jeden z czynników, który decyduje o sukcesie w sprzedaży. Każdy aspekt witryny i produktów ma znaczenie. Warto zadbać o odpowiednią szatę graficzną i inne wizualne aspekty sklepu na samym początku, aby wykazać profesjonalizm i znajomość trendów w firmie. Podczas lektury tekstu dowiedzą się Państwo, jak poprawić wygląd sklepu i na co […]
Sklep internetowy to nie tylko mechanizm umożliwiający przeprowadzenie skutecznej transakcji handlowej, ale również zestaw integracji i wbudowanych narzędzi, których zadaniem jest budować przewagę konkurencyjną i doprowadzić do tych transakcji. Oczywiście istnieje szereg rozwiązań zewnętrznych, np. systemy reklamowego Google czy Facebooka. Jednak nie można traktować ich jako czegoś zupełnie niezależnego, ponieważ warto, aby Twój sklep internetowy […]
Budowanie przewagi konkurencyjnej to jedno z najważniejszych zadań każdej marki, ponieważ dzięki niej klienci kupują u Ciebie, a nie u konkurencji i to nie zawsze ze względu na cenę. Jak skutecznie budować przewagę konkurencyjną swojego sklepu internetowego, aby sprzedawać więcej i wzmacniać jego markę?
Sprzedaż to przede wszystkim budowanie zaufania, nawiązywanie relacji i rozwiązywanie problemów swoich klientów. Jeżeli potencjalny klient nie zna Twojej marki, czego naturalną konsekwencją jest to, że Ci nie ufa, to szansa na sprzedaż przy pierwszym kontakcie jest znikoma. Dlatego działania typu cold calling (np. telemarketing w call center) czy wysyłka mailingu do kupionej – czyli […]
Reklama w wyszukiwarce Google, czyli linki sponsorowane AdWords to jedno z podstawowych źródeł pozyskiwania świeżego i wartościowego ruchu dla sklepu internetowego. Połączenie kampanii AdWords i naturalnego pozycjonowania sklepu, czyli SEO daje niezwykle dobre rezultaty sprzedażowe, ale też skutecznie otwiera ścieżkę Twojego klienta, którego następnie możesz aktywizować przez remarketing, e-mail marketing, marketing automation czy media społecznościowe. […]