Ranking platform sklepów internetowych 2022

Ilość wyświetleń artykułu: 495

Czas czytania: 8 minut

ranking szybkości sklepów internetowych

Stworzenie idealnego sklepu internetowego wymaga wiele pracy i uwagi, a podstawą do jego utworzenia jest wybór właściwej platformy e-commerce. Obecnie na rynku można znaleźć wiele rozwiązań dla stworzenia sklepu internetowego. Warto jednak wybrać oprogramowanie dla sklepu, które będzie łatwe w pozycjonowaniu i optymalizacji. SEO jest bowiem jednym z najważniejszych elementów rozwoju sklepu. 

W artykule przedstawiliśmy zestawienie najpopularniejszych rozwiązań e-commerce, które dają możliwość utworzenia sklepu internetowego. Całość przedstawiliśmy w formie raportu motywowanego uśrednioną szybkością działania poszczególnych platform. 

Analizowaliśmy poszczególne platformy na podstawie działania wybranych sklepów, założonych za ich pomocą. Sugerowaliśmy się obszernym zbiorem danych, zgromadzonych w narzędziu szybkiesklepy.pl. 

To tam, na podstawie kilkuset sklepów, został zaprezentowany ranking szybkości poszczególnych sklepów i platform. Każdy właściciel sklepu może z pomocą wspomnianej metody sprawdzić, jak wypada na tle konkurencji. Profesjonalne sklepy internetowe powinny być szybkie. 

Data aktualizacji danych do badania: 23.02.2022r.  

Platformy do obsługi sklepu internetowego, a szybkość sklepów

Do najpopularniejszych rozwiązań dla sklepów internetowych możemy zaliczyć oprogramowania typu Open Source oraz w modelu SaaS. Oba rozwiązania dają wiele możliwości do prowadzenia sklepu internetowego, jednak działają w zupełnie innej formie.

Czy SaaS nas ogranicza? 

Dla wielu osób rozważanie na temat platform rozpoczyna się od podstawowego wyboru – SaaS ecommerce, Open Source, platformy dedykowane? Te ostatnie przeznaczone są dla wyspecjalizowanych sklepów internetowych i wykonywane na zamówienie klienta, aby dokładnie odpowiadały specyficznym wymaganiom biznesu. Wiele osób, przed podjęciem ostatecznej decyzji o oprogramowaniu, zastanawia się, w jakim stopniu SaaS będzie dla nich ograniczający. Odpowiedzieliśmy na to pytanie. 

Decydując się na sklep internetowy utworzony na platformie Software as a Service wykupujesz abonament, aby korzystać z usług oferowanych przez dostawcę platformy e-commerce. W rozwiązaniu tym wszystkimi aspektami technicznymi oraz zabezpieczeniem zajmuje się dostawca usługi, a właściciel sklepu może się skupić jedynie na rozwoju swojego e-biznesu. Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które chcą zająć się jedynie prowadzeniem biznesu, a stronę techniczną pozostawić specjalistom, którzy będą czuwać nad wszelkimi udoskonaleniami oraz bezpieczeństwem sklepów internetowych.

Jednym z rozwiązań opartych o abonament miesięczny, jest system do sklepu Selly. Firma ta łączy ze sobą automatyzację i outsourcing technologii, wraz z możliwością wdrażania indywidualnych rozwiązań i doradztwem specjalistów, jak projektanci UX, programiści i eksperci marketingu. Dzięki temu sklepy otrzymują kompleksowe wsparcie w drodze po budowanie znaczących przewag konkurencyjnych na rynku.  

Poniżej przedstawiliśmy ranking rozwiązań opartych o platformy abonamentowe, które pomogą odpowiedzieć na pytanie, która z nich w największym stopniu spełni Wasze oczekiwania dotyczące szybkości oprogramowania.

Podczas pracy z oprogramowaniem abonamentowym należy pamiętać, że jego elastyczność, możliwość optymalizacji i szybkość, zależy w dużym stopniu od dostawcy usługi. Przykładowo, decydując się na Selly, sprzedawcy zyskują opcję ingerencji w kod, optymalizacji i dokonywania zmian, co jest niespotykane na innych platformach e-commerce. 

SaaS, który ma małe opcje modyfikacji, skalowania i rozwoju, można uznać za ograniczający z punktu widzenia klienta. Lata pracy w branży e-commerce dały nam jednak wgląd na to, że właściciele sklepów cenią opcje rozwoju. Stąd zdecydowaliśmy się skupić na rynku, który dobrze znamy – łączeniu indywidualnych rozwiązań z automatyzacją i sprawdzonymi szablonami. Dzięki temu każdy sprzedawca znajdzie opcję abonamentową dla siebie, a w przypadku, gdy zauważy większe potrzeby rozwoju, pomożemy mu. 

Zaprojektowaliśmy naszą ofertę w taki sposób, by prowadzić naszych klientów od poziomu rozpoczynania sprzedaży, po obsługę milionowych dochodów i bycie liderem w swoim sektorze. 

Selly

Jedną z najpopularniejszych platform e-commerce działającą w modelu abonamentowym jest Selly. To interesujące oprogramowanie sklepu internetowego, które sprawdzi się zarówno dla małych, średnich oraz dużych firm, a nawet tych, które działają na obszarze międzynarodowym.

Cechą szczególną tego oprogramowania sklepu internetowego jest dopasowanie do skalowania potrzeb sklepu. Jeśli jesteś właścicielem sklepu, to wiesz, że bezproblemowe zwiększenie sprzedaży  jest kluczowym działaniem. Tę platformę e-commerce zdecydowanie wyróżnia wiele przydatnych funkcji, a także przejrzysty cennik. Dodatkowo w Selly mamy do wyboru miesięczny abonament w czterech różnych opcjach, dzięki temu każdy może wybrać rozwiązanie idealnie dopasowane do aktualnych potrzeb e-sklepu.

Ta platforma e-commerce oferuje również liczne integracje oraz wiele funkcjonalności, już w podstawowej  wersji. Selly jest zintegrowana z różnymi systemami płatności oraz firmami kurierskimi, co ułatwia dokonanie zakupu klientom. Zobacz demo sklepu internetowego

Przejdźmy do wyników badania związanego z szybkością sklepów na naszej platformie. Zważając na to, że od początku swojego istnienia zespół Selly cenił to, by sprzedawcy mogli w prosty sposób optymalizować, pozycjonować i zmieniać swoje sklepy, powstał przejrzysty, jakościowy i lekki kod źródłowy. 

Nic więc dziwnego, że sklepy internetowe rozwijające się na platformie Selly.pl, osiągają ponadprzeciętne wyniki pod względem szybkości, co skutkuje pierwszą pozycją w rankingu. 

Sklepy internetowe, które zostały założone przy wykorzystaniu Selly, ładują się średnio w czasie nie większym niż jedna sekunda. To na tle innych platform doskonały wynik, który znacznie zwiększa szansę każdego sprzedawcy w branży e-commerce. Szybkość sklepu wpływa bowiem na konwersję, pozycjonowanie i wiele innych czynników, pomagając finalnie w efektywnym, długotrwałym wzroście firmy. 

ranking szybkości sklepów internetowych

Sote.pl

System do sklepu Sote.pl zajęła drugie miejsce w naszym rankingu platform internetowych. To jedna z mniej popularnych platform, które widoczne są na polskim rynku e-commerce. Oferuje tworzenie sklepów internetowych w modelu abonamentowym, w różnych pakietach. Niestety  na stronie firma nie przedstawia dużej liczby realizacji, które mogą świadczyć o połączeniu odpowiedniego projektu UX (ang. User Experience) z szybkością sklepu. 

 

Sky-Shop

Platform e-commerce działających w modelu SaaS na rynku jest kilka, a jedną z popularniejszych platform tego typu jest Sky-Shop.

Tworzenie sklepu na tej platformie, podobnie jak w innych, następuje w kilku krokach. Oferuje różne pakiety abonamentowe w zależności od poziomu rozwoju sklepu – Pakiet StartUp, Basic, Business oraz Advance. Przed założeniem sklepu internetowego warto sprawdzić, która z opcji jest najlepsza dla rozwoju biznesu, aby nie narazić się na dodatkowe koszty inwestując w rozbudowane funkcje platformy e-commerce.

Sky-Shop zajął w rankingu szybkości platform trzecie miejsce, ze średnim wynikiem ładowania zbadanych sklepów internetowych na poziomie niespełna dwóch sekund. 

ranking szybkości

IdoSell

IdoSell to polska platforma e-commerce służąca do prowadzenia handlu w Internecie. Platforma działa w systemie Software as a Service i oferująca trzy opcje abonamentowe.

Ta platforma SaaS ecommerce dla sklepów internetowych  oferuje integracje z bankami, porównywarkami cen oraz serwisami aukcyjnymi. Dodatkowo IdoSell oferuje sprzedaż przez wiele kanałów sprzedaży, co umożliwia poszerzenie działalności sklepu. Na uwagę zasługuje również możliwość sprzedaży zagranicznej, umożliwiając wejście na międzynarodowy rynek e-commerce.

Średnia szybkość sklepów na platformie IdoSell stawia platformę na piątym miejscu rankingu, zaraz za e sklep home.pl. Średni czas wczytywania sklepu internetowego to w tym miejscu już ponad 2 sekundy, czyli niemal 2 razy tyle, co u zwycięzcy naszego rankingu. 

idosell

Shoper

Sklepy internetowe mogą być również zakładane na platformie Shoper, funkcjonującej w systemie Software as a Service. Jest to jedna z bardziej znanych platform e-commerce na polskim rynku, przeznaczona głównie dla małych oraz średnich sklepów internetowych.

System do sklepu Shoper ma w swojej ofercie wiele dodatków, które należy dodatkowo dokupić do standardowej wersji abonamentu, aby efektywnie rozwijać działalność sklepu internetowego. Dodatkowo platforma działa w modelu „pay as you grow”, a to oznacza, że im więcej funkcjonalności będzie potrzebnych, tym będą większe koszty prowadzenia sklepu na tej platformie.  Takie działanie może w dłuższej perspektywie czasu być szkodliwe dla prowadzonej działalności, dlatego ta platforma e-commerce polecana jest przede wszystkim na początku prowadzenia e-biznesu, gdy cena abonamentu jest promocyjna.

Średnia szybkość sklepów w Shoperze, przebadanych na stronie szybkiesklepy.pl, wskazuje na średni czas ładowania na poziomie dłuższym niż dwie sekundy. Wbrew pozorom, tak długi czas oczekiwania na ładowanie sklepu może znacznie obniżyć szansę skutecznego rozwoju sklepu i jego rozbudowy. Shoper zdobywa szóste miejsce w rankingu szybkości. 

shoper

Atomstore.pl 

Atomstore.pl jak możemy wyczytać ze strony internetowej, stara się pozycjonować markę jako segment premium dla e-commerce. To jedna z platform, które oferują tworzenie sklepu, wraz z możliwością domówienia indywidualnych funkcjonalności. 

Średni czas ładowania zbadanych sklepów w Atomstore.pl wynosi również ponad 2 sekundy, co plasuje platformę na dosyć odległym, siódmym miejscu rankingu. 

atomstore

Podsumowanie rankingu platform e-commerce

Szeroki rynek platform sprzedażowych często utrudnia decyzję o tym, jaki sklep internetowy wybrać do prowadzenia swojego biznesu. Powyższy ranking przedstawia najpopularniejsze platformy sprzedażowe, nad którymi warto zastanowić się podczas zakładania sklepu. Zestawienie to powinno ułatwić decyzję o wyborze  miejsca, w którym chcemy założyć sklep internetowy.

Biorąc pod uwagę szybkość sklepów internetowych, ranking wygrała marka Selly.pl! Analizując wprowadzone dane można śmiało stwierdzić, że platforma ta osiągnęła wynik kilkadziesiąt procent lepszy od innych popularnych platform. 

Sprzedawcy mogą w łatwy sposób pozycjonować, optymalizować, a także rozwijać swoje sklepy w Selly.pl wiedząc, że to miejsce umożliwiające najwięcej możliwości. Zapewnią w ten sposób komfort swoim klientom, łącząc estetykę i design z funkcjonalnością i wygodą. 

Decydując się na wybór najlepszej platformy e-commerce spośród różnych platform dostępnych na rynku, warto przeanalizować wszystkie plusy i minusy. W pierwszej kolejności należy wciąć pod uwagę możliwości techniczne, jakimi dysponujemy i zdecydować między modelem, w jakim chcemy prowadzić swój sklep online – SaaS czy Open Source. Podjęcie tej decyzji pozwoli na zastanowienie się, jakie funkcje są niezbędne w sklepach internetowych. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na możliwości sklepu pod kątem SEO, integracje z firmami kurierskimi oraz systemami płatności,  a także zarządzanie magazynem sklepu internetowego. Warto wybrać platformę e-commerce, która w pełni będzie zaspokajać potrzeby rozwijanego biznesu.

Jeśli wybór swojej witryny e-commerce wciąż jest dla Ciebie nieoczywisty i trudny do podjęcia – zapraszamy do kontaktu, z przyjemnością pomożemy wybrać najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu internetowego. Polecamy także ranking platform sklepów internetowych wykonany przez agencję widoczni.com.

Przenieś sklep internetowy

Przenieś swój sklep teraz i wyraźnie zakończ swoje problemy z prowadzeniem sklepu internetowego, wprowadzaniem w nim zmian i skutecznym zwiększaniem sprzedaży.

Wypełnij formularz, a nasz support bezpłatnie pomoże Ci w migracji wszystkich danych.

[contact-form-7 id=”5918″]
Wypróbuj Selly bez ryzyka!

Rozpocznij za darmo i ciesz się 14-dniowym okresem próbnym.
Zamów indywidualną szatę graficzną, a otrzymasz 60 dni testowania oprogramowania całkowicie bezpłatnie!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933