Google Ads wciąż obejmuje zaszczytne miejsce jednego z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie konwersji. Jednak, aby kampania miała przełożenie na wyniki sprzedaży, musi być odpowiednio prowadzona. W tym artykule poznasz dziesięć skutecznych praktyk, które pozwolą Ci osiągnąć lepsze wyniki sprzedaży w Internecie.
-
Zadbaj o strukturę konta Google Ads
Jednym z czynników, które znacząco wpływają na konwersję w sklepie internetowym, jest odpowiednia struktura konta Google Ads. Jej wygląd powinien być odzwierciedleniem menu promowanej strony internetowej. Co to znaczy? Twórz w Google Ads grupy reklam w dopasowaniu do kategorii produktowych w Twojej witrynie. Dla przykładu, jeżeli sprzedajesz zabawki dla dzieci, stwórz z dostępnej na stronie kategorii „drewniane klocki” oddzielną grupę reklamową. W ten sposób, użytkownik szukający wybranego produktu, szybciej trafi na Twojej stronie na dopasowaną kategorię.
-
Zdecyduj się na reklamę produktową w Google Ads
W kampanii warto wykorzystać reklamę Google Zakupy, która pozwala na promowanie wybranych produktów ze sklepu. W ten sposób z pozycji wyszukiwarki dostarczasz klientowi pełen zakres informacji o ofercie: wizerunek, cena, opinia itp. Google Zakupy to świetne rozwiązanie, bo łatwo przyciąga wzrok walorami wizualnymi i atrakcyjnym umiejscowieniem w wynikach wyszukiwania (nad wynikami organicznymi i reklamami tekstowymi).
-
Grupuj słowa kluczowe w Google Ads
Na skuteczność kampanii wpływa także odpowiedni dobór słów kluczowych. Upewnij się, że do swoich grup reklamowych wybrałeś ściśle ze sobą powiązane słowa kluczowe o wąskiej tematyce. Pamiętaj również przy tym o pierwszym podpunkcie artykułu – im trafniej określisz swoje grupy reklam, tym lepiej dopasowane będą słowa kluczowe do kampanii. Pozwoli ci to również na łatwiejsze śledzenie osiąganych wyników.
-
Skup się na treści reklam Google Ads
Pamiętaj, że to, czy potencjalny klient zdecyduje się na Twoją ofertę, zależy przede wszystkim od treści – musi go zaciekawić i przekonać do ostatecznej decyzji. Nie bój się testować skuteczności różnych treści reklamy. Możesz wykorzystać w tym celu reklamy elastyczne – stworzyć różne wersje nagłówków oraz opisów, a następnie pozwolić algorytmowi Google je dowolnie łączyć. Obserwuj, które z przygotowanych treści osiągną najlepsze efekty. Pamiętaj, aby:
- Wykorzystywać CTA;
- Pokazywać korzyści dla klienta;
- Wyróżniać się na tle innych ofert;
- Pisać krótko i wprost;
- Dopasować treść do słów kluczowych i strony docelowej.
-
Dodaj frazy wykluczające do kampanii
Czasami kampania w Google Ads nie przynosi oczekiwanych efektów, bo wyświetla się użytkownikom na zapytania, które znacząco odbiegają od Twojej rzeczywistej oferty. Rozwiązaniem na ten problem jest stworzenie listy fraz wykluczających, które wiążą się z takimi efektem. Wystarczy, że na swoim koncie Google Ads w zakładce „słowa kluczowe” dodasz frazy wykluczające. Przykładowo, jeżeli oferujesz produkty dla zamożnych klientów, możesz wykluczyć frazy „tani”, „tanio”. Takie rozwiązanie pozwoli Ci zmniejszyć współczynnik odrzuceń, a także podnieść współczynnik konwersji.
-
Zoptymalizuj ustawienia reklam w Google Ads
Warto poświęcić uwagę ustawieniom kierowania reklam. Pamiętaj, aby stale monitorować efekty, które przynoszą poszczególne kampanie Google Ads i weryfikować, jakie działania są najskuteczniejsze. Pozwoli Ci to na lepszą optymalizację budżetu i zwiększenie efektywności kampanii. Sprawdzaj na przykład:
- Z jakich lokalizacji są klienci, którzy najczęściej przynoszą konwersję;
- Z jakich urządzeń korzystają klienci, którzy najczęściej generują konwersję;
- W jakiej grupie są klienci, którzy najczęściej decydują się na Twoją ofertę;
- W jakich porach dnia/miesiąca/roku Twoja reklama jest najskuteczniejsza.
-
Użyj rozszerzeń reklam w kampanii
Dzięki rozszerzeniom, w kampaniach Google Ads możesz umieścić dodatkowe informacje, na przykład lokalizację, numer kontaktowy, opinie, objaśnienia, linki do poszczególnych podstron. To pozwoli Ci się wyróżnić na tle reklam konkurencji, a dodatkowo umożliwi zwiększenie wyników współczynnika CTR.
-
Zadbaj o jakość strony docelowej
Pamiętaj, że na wynik konwersji wpływa nie tylko to, jak zrealizujesz kampanię reklamową, ale również to, jak przyjazna użytkownikom jest Twoja strona internetowa. Zadbaj o przejrzystość treści, odpowiednią wielkość czcionki, dobrze dobrane kolory i zrozumiały tekst na stronie. Warto pamiętać, żeby na stronie umieszczać najpotrzebniejsze informacje, nie przytłaczać użytkownika zbędną wiedzą. Przyłóż wagę również do tego, by strona działa szybko i sprawnie. Im dłuższy czas oczekiwania na załadowanie się strony, tym wyższy współczynnik odrzuceń.
-
Popraw współczynnik CTR strony
Poza wymienionymi już przez nas wskazówkami, istnieje jeszcze kilka skutecznych strategii, które pozytywnie wpływają na współczynnik klikalności. Warto na przykład dopasować słowa kluczowe reklam do etapu ścieżki zakupowej klienta. Jeśli chcesz dotrzeć do klientów, którzy dopiero sprawdzają możliwości i porównują różne oferty, użyj fraz ogólnych. Jeśli natomiast zależy Ci na klientach już zdecydowanych na zakup, wybieraj bardziej sprecyzowane frazy, z tzw. długim ogonem. Świetnym rozwiązaniem na zwiększenie współczynnika CTR jest również wykorzystywanie wielkich liter w treści nagłówków reklam. Należy również dbać o wysoką pozycję w płatnych reklamach Google.
-
Wykorzystaj remarketing w swojej kampanii
Jeżeli zarejestrowałeś, że prowadzone przez Ciebie kampanie jeszcze niedawno generowały spory ruch, a teraz ich skuteczność spada, zdecyduj się na remarketing. Dzięki temu ponownie przyciągniesz do tych użytkowników, którzy byli już wcześniej na Twojej stronie i z jakiegoś powodu zrezygnowali z oferty. Dobrym rozwiązaniem jest również zdecydowanie się na cross-selling. Ta strategia pozwala na wyświetlanie użytkownikowi produktu, który jest tematycznie powiązany z tym, który dodał wcześniej do koszyka.
Skuteczne kampanie Google Ads. Podsumowanie
Kampania prowadzona w Google Ads może przynieść niesamowite efekty, ale wymaga odpowiedniej wiedzy i zastosowania skutecznych praktyk. Konieczne jest stałe monitorowanie wyników i na podstawie tych danych wdrażanie ewentualnych zmian. Spróbuj wykorzystać którąś z polecanych przez nas praktyk i obserwuj wyniki. Powodzenia!
Autor: Aleksandra Boniecka, widoczni.com