Wystawianie aukcji na Allegro

Ilość wyświetleń artykułu: 286

Czas czytania: 3 minuty

wystawianie aukcji na Allegro

Prawidłowe wystawianie aukcji na Allegro umożliwi Ci rozwój sprzedaży w tym kanale. Dzięki temu Twój sklep internetowy będzie mógł szybciej się rozwijać. Stwórz nową możliwość kupna produktów dla swoich potencjalnych klientów!

Wystawianie aukcji na Allegro

Sklepy internetowe obecnie stały się jednym z najefektywniej funkcjonujących kanałów sprzedaży. Allegro jest jedną z najpowszechniejszych platform sprzedażowych umożliwiającą wystawianie produktu na stronie internetowej oraz docieranie do szerokiego grona kupujących, którym zależy, aby szybko odnaleźć dany produkt. Wystawianie aukcji na Allegro daje wiele możliwości, jednak warto wiedzieć jak prawidłowo umieścić swoje ogłoszenie na stronie.

Wystawianie aukcji Allegro krok po kroku

Wystawianie aukcji na Allegro wymaga kilku etapów, które wykonane prawidłowo pozwolą sprawnie zamieścić ogłoszenie. Poniżej przedstawiliśmy kilka kroków na szybkie wystawienie oferty sprzedażowej.

  1. Wystawianie aukcji Allegro wymaga aktywnego konta na platformie, jeżeli jeszcze go nie masz – zarejestruj się, a następnie zaloguj na stronie. Po zalogowaniu wybierz opcję „Wystaw przedmiot”, który przekieruje Cię do formularza wystawiania aukcji.
  2. W formularzu należy podać nazwę produktu lub jego kod, a następnie wyszukać. Wyszukiwanie powinno wskazać czy dany rodzaj towaru znajduje się w bazie, jeśli tak – wskaże jego parametry oraz zasugeruje tytuł oferty. Jeżeli nie chcesz łączyć swojej oferty z propozycjami – kontynuuj bez wybierania produktu. Natomiast jeśli Twój produkt nie figuruje w sieci, wybierz odpowiednią kategorię, a następnie uzupełnij formularz o wymagane informacje.
  3. Uwagę potencjalnych nabywców zdobędziesz umieszczając kilka zdjęć oferowanych produktów, pamiętaj także o ich interesującym i kompletnym opisie, który wyróżni go spośród innych ofert. Kupujący lubi wiedzieć, jakie korzyści otrzyma wraz z produktem.
  4. W kolejnym kroku swoje ogłoszenie możesz wzbogacić o pliki PDF, w których można umieścić regulamin lub informacje o gwarancji obejmującej przedmioty na aukcji.
  5. Przyszedł czas na określenie w jaki sposób zamierzasz sprzedać swoje produkty – licytacja, kup teraz, a może jedno i drugie? Ważne, aby wskazać okres trwania oferty oraz stan magazynowy Twojej aukcji.
  6. Wszystkie aukcje muszą posiadać informacje związane z dostawą i płatnością. Wskaż w aukcji swoją lokalizację, z której będzie wysyłany oferowany artykuł oraz podaj cennik dostaw, przewidywany czas wysyłki oraz formy płatności. Koniecznie zaznacz jakie faktury możesz wystawić kupującemu oraz jakie są warunki zwrotów, a także reklamacji produktów.
  7. Twoje ogłoszenie jest już prawie gotowa do wystawienia, ale nie zapominaj o dobrym marketingu. Kupujący szybciej zainteresuje się Twoją ofertą, jeśli wybierzesz opcje promowania na stronie.
  8. Kiedy przyszedł czas na wystawienie aukcji, możesz zdecydować, czy chciałbyś, aby została opublikowana teraz, czy poczekasz na idealny moment, aby upublicznić swoją ofertę. I gotowe!

Gratulacje!

Gratulacje, właśnie zyskałeś miano sprzedawcy! Jeszcze raz możesz spojrzeć na swoje aukcje za pomocą opcji „Zobacz podgląd oferty”, którą znajdziesz w zakładce „Moje oferty”.

Jeżeli uważasz, że w Twojej aukcji trzeba dokonać zmian przejdź do opcji „Wróć do wystawiania”, a następnie wybierz opcję „Wystaw przedmiot”.

Co dalej?

Jeżeli sprzedaż się powiedzie i Twoja aukcja zostanie zakupiona, otrzymasz wiadomość z potwierdzeniem na podany przez Ciebie adres mailowy.

W wiadomości tej wskazane będą dane kupującego oraz wybrane przez niego sposoby dostawy i zapłaty.

Nie zniechęcaj się, jeśli użytkownicy nie zainteresują się Twoją ofertą. Sklep internetowy Allegro umożliwia jej wznowienie, bez konieczności ponownego wprowadzania informacji o artykule.

Adrian Prędkiewicz

Adrian Prędkiewicz
Marketing Manager

Marketing Manager w Selly. Planuje, wdraża i ulepsza działania marketingowe dla firm z branży usługowej, B2B i e-commerce zwiększając ich rentowność. Związany z digital marketingiem od lat. Doradza w zakresie strategii, wykorzystywania AI (sztucznej inteligencji), kampanii reklamowych i analityki.

Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego. Lubi czytać, ćwiczyć i ścigać się na gokartach.

Załóż sklep internetowy

W Selly możesz bezpłatnie wypróbować oprogramowanie sklepu internetowego przez 14 dni!
Gotowe szaty graficzne, dopasowana funkcjonalność do etapu rozwoju sklepu i nieograniczone możliwości w rozwoju!

Kontakt

Selly Sp. z o.o.
ul. Księcia Witolda 21/13, 50-202 Wrocław
NIP: 8961565693
REGON: 367683150, KRS: 0000684539

Dział sprzedaży: oferta@selly.pl

tel: +48 533 033 933