Sprzedaż to przede wszystkim budowanie zaufania, nawiązywanie relacji i rozwiązywanie problemów swoich klientów. Jeżeli potencjalny klient nie zna Twojej marki, czego naturalną konsekwencją jest to, że Ci nie ufa, to szansa na sprzedaż przy pierwszym kontakcie jest znikoma. Dlatego działania typu cold calling (np. telemarketing w call center) czy wysyłka mailingu do kupionej – czyli nie zbudowanej przez siebie – bazy adresowej mają drastycznie niską konwersję.
Badania wykazują, że 99% osób, które za pierwszym razem odwiedzi Twój sklep internetowy nie dokona zakupu. Dzieje się tak dlatego, ponieważ na tym etapie między sklepem, a potencjalnym klientem nie ma więzi. To jest etap, w którym się poznajecie – działa tak samo jak w przypadku nawiązywania przyjaźni – nie nazwiesz nowo poznanej osoby przyjacielem po pierwszym spotkaniu. Musicie się poznać, polubić i sobie zaufać. Dokładnie taki sam schemat występuje w sprzedaży. Pierwsze odwiedziny sklepu internetowego, to etap, w którym Twój potencjalny klient dowiaduje się o Twoim istnieniu, i o Twojej ofercie. Następnie opuszcza sklep i przegląda jeszcze kilka innych, a o Tobie najprawdopodobniej zapomni. Jak temu przeciwdziałać? Wdrożyć skuteczną strategię remarketingową dla sklepu internetowego i aktywizować wcześniej pozyskany ruch.
Remarketing znany jest głównie jako graficzna reklama śledząca, czyli wyświetlająca się osobom, które odwiedziły sklep internetowy. Taką reklamę możesz uruchomić w Google AdWords (reklamy będą się wyświetlać w Google Display Network) i w systemie reklamowym Facebooka (reklamy będą się wyświetlać w obszarze Facebooka i Instagrama).
Gdzie kierować ruch z remarketingu?
Remarketing – niezależnie od swojej formy – powinien realizować różne cele biznesowe i marketingowe. Aby zrealizować wspomniane cele ruch z remarketingu musi być kierowany w różne miejsca związane z działalnością Twojej marki.
- Jeżeli Twoim celem jest budowanie mailowej listy adresowej, to niech remarketing kierują na specjalnie do tego celu zaprojektowaną stronę lądowania (tzw. landing page). Pozyskując adresy mailowe możesz realizować kolejne cele, takie jak sprzedaż, budowanie marki poprzez dystrybucję treści, informowanie o specjalnych ofertach, informowanie o zmianach w Twojej firmie, itp.
- Jeżeli Twoim celem jest wzbudzić zaufanie wśród potencjalnych klientów, a w efekcie budowanie eksperckiego wizerunku Twojej marki (co oczywiście docelowo prowadzi do sprzedaży), to niech remarketing kieruje do wartościowych treści, np. na Twojego bloga czy kanał YouTube.
- Jeżeli Twoich celem jest sprzedaż bezpośrednia, to niech remarketing w formie dynamicznej (odwiedzający sklep interesował się konkretnych produktem, to śledzi go reklama dokładnie tego produktu) kieruje do kart produktowych w Twoim sklepie internetowym.
- Inne Twoje cele marketingowe i biznesowe…
Remarketing to obowiązek, a nie zachcianka
Remarketing ma ogrom możliwości, więc ogranicza Cię jedynie Twoja wyobraźnia. Bez działań remarketingowych szanse na sprzedaż są znacznie mniejsze, a koszty pozyskania klienta znacznie wyższe. Jeżeli jeszcze nie prowadzić działań z zakresu remarketingu, to pamiętaj, aby zacząć od strategii, dzięki której Twój budżet zostanie korzystniej ulokowany. Pamiętaj też, że nie jesteś sam i zawsze możesz poradzić się specjalistów. Do dzieła!