Bardzo ważne w budowaniu linków przychodzących do sklepu jest ich odpowiedni rozkład między stroną główną a podstronami. Nie powinno się zdobywać zbyt dużej ilości linków, które prowadzą tylko do strony głównej.
Strategia linkowania jest prosta i warto ją stosować:
- linki do strony głównej sklepu kieruj z anchorami (tytułami) na najtrudniejsze frazy, np:
– zabawki -> http://demo.selly.pl
– sklep z zabawkami -> http://demo.selly.pl - linki do list produktów kieruj na frazy tematyczne (nazwy kategorii), np:
– zabawki edukacyjne -> http://demo.selly.pl/sklep-z-zabawkami,c66.html - linki do list produktów danego producenta kieruj na frazy typu „sklep producent”, np:
– sklep lego -> http://demo.selly.pl/sklep,35,lego.html - linki z nazwami produktów (cały długi ogon) linkuj na karty produktów, np:
– lego duplo town -> http://demo.selly.pl/lego-duplo-town,id43465.html
Staraj się jak najwięcej linkować do podstron – tematycznie najbardziej pasują do danej frazy, ponieważ na stronie głównej nie występują wszystkie słowa kluczowe, które pozycjonujesz.
Katalogi stron uniemożliwiają w większości dodawania adresów kierujących na podstrony, ale w preclach możesz śmiało jeden link kierować na stronę główną a drugi na podstronę.